Australisch stockzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:06

Ik vind het een superzadel! Het zit erg comfortabel, geeft veel steun door de aparte wrongen. Je word hier echt niet zomaar uit geworpen! Door die wrongen zit je ineens veel rechter met je benen, net als bij een dressuurzadel.
Daarbij vind ik het een hele mooie look hebben. Western vind ik ook mooi. Alleen dit zit nog steviger.
Je hebt ook enorm veel ringen e.d. om tassen e.d. aan te hangen.
Ik heb hem voor mijn fries, en voor een kwpn. Daar past ie zonder problemen op. Ik heb 2 speciale dekjes ervoor, alleen die vind ik voor de zomer nogal warm en ik vind afwisseling ook wel s leuk. Ik was bang dat ik al mijn VZH dekjes weg moest doen, maar ik ben erachter dat die ook gewoon eronder gaan (ok, dressuurdekje zou nog beter passen, mijn dekje is tijdens de fotoshoot verschoven hoor, zo lag he normaal niet)

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie nog eens willen proberen, kom gerust maar een keer langs!


R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:33

Ja je moet wel wennen, vooral met lichtijden, maar ik vind dat je er juist beter door gaat zitten: met veel rechtere benen.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:41

Tja, ik heb een echte lederen Wel mooi!!!!! Ik ehb morgen mijn australische hoofdstel ook binnen! Joepie!!!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:17

Ja maar die zitten ook erg ver met hun benen naar voor. Het is beter dressuur rijden dan met een VZH hoor! Je benen worden gedwonegn om rechter te zitten.
Als je een proefritje wilt maken, kom gerust langs.
Mijn australisch hoofdstel is mooooooooooooooooi! Wauw, het is zon halster-hoofdstel, maar dan wel heel chique! Metmooie hoefijzerachtige vormpjes bij de gespen, hetzelfde als op mijn zadel, en mooie stiksels..echt gaaf! Morgen gelijk passen en fotos!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:33

He gatsie, het hoofdstel was te klein grrrr....
Hopen dat ze nog een grotere hebben.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:58

Niine schreef:
Knap hoor Nickyu!! Maar het ziet een beetje raar uit op een fries


Juist niet !

Waarom vind jij het raar staan op een fries?

Maja schreef:
Het enige nadeel is dat het vrij moeilijk is om aan bijvoorbeeld zadeldekjes te komen, maar dat weegt zeer zeker neit op tegen de voordelebn. Succes en.. hou me op de hoogte



Dat is voor mij geen probleem, er passen ook gewoon vzh dekjes onder, en wat te denken van dressuurdekjes? Ideaal!!!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:55

Yes, ze hebben nog een Xfull!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:42

Nee, ze passen precies. Maar ik heb altijd wel grote dekjes gehad dus mss scheelt dat

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:54

nickyu schreef:
de normale full dressuur dekjes liggen het best (buiten natuurlijk de speciaale dekjes ...)

ik heb nu een fell pony (mini fries) en zo gek vind ik het niet staan hoor


Heb jij dan ook een kleinere inchmaat? Want ik vind het een behoorlijk groot zadel, voor een paard al, laat staan voor een pony.



Die speciale dekjes zijn vaak heel dik, en erg duur. Grrr... waarom moet dat dan ook weer duurder bij een apart zadel?

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:30

Ik heb gisteren een HarrysHorse pad gekocht, en dat ligt er supergoed onder! En staat nog s heel mooi (beige).

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:38

Cowgirl schreef:
Als eerste een groot aplaus voor degene die dit PREHISTORISCHE topic weer naar boven heeft gehaald OK dan!

De stock op de fries in dit topic vind ik te smal voor het paard.


Dit gaat dus allebei over mij Haha!

Ik was op zoek naar een topic over de aussie en toen vond ik dit topic, ergens ver weggestopt Knipoog Dacht, ik reageer maar eens.

En het lijkt op de foto inderdaad dat ie te smal voor haar is maar dit is goed te verklaren: de fries heeft onwijs "dikke"/uitstekende schouderpartijen. De stock ligt echter daar juist achter, dus waarschijnlijk lijkt het net of de stock er "ingeduwd" word Clown Maar dit is dus niet zo.
Ik zal binnenkort nog wel wat fotootjes plaatsen, ook met mn nieuwe pad en hoofdstel. Trouwens wel fijn aan dit HarrysHorse pad: ze zijn een stuk dunner als de Anky, wat dus onwijs lekker is voor de zomer!!!
Maar het zadel ligt echt supergoed !!!! Ik heb een keer een te smalle western gehad, en dat kon je goed merken, dat zat echt te smal en ze liep helemaal niet lekker.

Ja de speciale pads zijn "zeldzaam" en heel duur!!! En ik vind zon pad of gewoon dekkie er even mooi uitzien.
Bij het zadel kreeg ik en speciaal dekkie + zo'n "speciaal fleece dek" wat dus totaal niet goed ligt!! Het is te kort op de rug, plus het meest stomme: er zitten lusjes aan voor onder het zweetblad voor aan de singelstoot. Nou... dat gaat toch echt niet werken.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:50

Hahaha ja das nog de beste optie. Dan heb jij toch wel een heeeeeel grote inchmaat, als ze allemaal te kort zijn. Ik heb ook een groot zadel, 18 inch, maar bv zon pad past heel goed!! Wat voor inchmaat heb jij dan?

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:14

Het is en blijft moeilijk. maar als je een goeie ertussen vindt; gelijk 2 van kopen ! Haha!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:44

nickyu schreef:
het zadel ligt hier dus op een pony van 140 Bloos met een niet al te lange rug dus vertekend nog al
zit te denken waar had ik nou laatst betaalbare dekjes voor stock gevonden ...


Haha en ik vind hem bij mijn kwpn'er al zo groot ogen (die is al korter dan de friezen).

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:50

Die van zadelmarkt zijn idd heel erg dik en zijn nie altijd goed qua pasvorm! (heb er een bij gekregen, die fleece, en daar zitten lussen aan e.d. die op verkeerde plekken zitten... )
Ik heb mijn zadel van marktplaats, incl ZM dekje (...) en een speciaal mooi dekje dat erbij gekocht was. Juiste pasvorm, maar wel te warm voor zomer. Voor prijs kan je me pb-en.
Oja, ik heb mijn extra grote hoofdstel binnen, en hij zit super! Moet alleen wat gaatjes bijmaken in bakstukken. Van het weekend fotos!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:38

De pads doen het goed Haha! En het staat mooi he? Vind het mooier dan zo'n aussie-vorm.


R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:59

ik ben erachter dat de "oortjes" ofwel "kneepads" ookwel, "poleys" worden genoemd.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:26

Vind ik ook wel de leukste naam.

Hehe ein-de-lijk foto's !

Vandaag mijn halster/hoofdstel gepast. Het moet nóg kleiner gemaakt worden maar dan zit het ook super. Het staat niet helemaal in verhouding. De neusriem past maar de bakstukken zijn veeeeel te groot, dus daar had ik gaatjes in gemaakt. Maar ik moet het nog even aanpassen en dan zittie goed. Het bit hangt er wel in maar niet zoals ik zou willen. Dat zie je ook naarmate de rit duurt, dan zie je de bakstukken los zitten.
Ik heb er vandaag gewone beugelriemen en beugels aangehangen, dat vind ik toch fijner! Ik ben wl van plan om de kopern aussie beugels eraan te hangen.
Have fun!!!

Als ik haar sta op te tuigen slaapt ze altijd !

Afbeelding
Afbeelding

Maar ja het ging om het hoofdstel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De pad van HH.
Afbeelding

Ja een ECHTE aussie, uit Australie!!!
Afbeelding
Afbeelding

Handig, bij een halster hoort een halstertouw!
Afbeelding
Afbeelding

Zie je de bakstukken?
Afbeelding

In het bos had ik der even vastgezet maar de fotos waren te overbelicht, hier stond ze dus niet vast meer.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Altijd handig zo'n knop
Afbeelding
Afbeelding

Hihi, dit vind ik ook een leuke foto!
Afbeelding

Dat waren ze... best veel fotos....maar als ik eenmaal begin Haha!
Leuk setje zo he?

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:17

Tuurlijk wel! Welke kleur?

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:36

Die beige heb ik dus ook.... en seagrass lijkt me echt cool! Laat je wel even fotos zien Haha! ?

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:47

Dit is echt Übercute!!!!
Afbeelding

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:07

Ik ook. Ik had zelf op een site geizen hoe het er vanbinnen uit zag. Als ik hem weer vind plats ik hier wel een link.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:31


R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:50

Dan moet je veel geld hebben, de reis is enorm duur, en zadels zijn ook niet goedkoop.
Bij mij doen de linkjes het wel. Maar je kan ook de websitelink overnemen.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:00

Erg mooi zadel. Idd mooie kleur. Gelukkig mag jij het gebruiken Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers