Westernzadel

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jetta

Re: Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:15

Westernzadels en passen....een groot probleem. Verdiep je er altijd zelf in en lees alles wat je kan vinden. Laat je niet met een zadel opzadelen, waar je spijt van krijgt. Zadelpassers, sorry, ik ben er nog geen één tegengekomen, die echt goed werk levert, omdat zadelpassers meestal ook zadelverkopers zijn. Geld.... Ik ben van het hele boomzadel idee afgestapt. Na jaren boomloos, wilde ik iets stevigers, dat mijn zit op mijn sensibele paard zou verbeteren. Boomzadel aangeschaft. Niks kwam verder dan: past aardig. Aardig passen is niet perfect passen. En na verkoop van het aardige zadel een ander zadel. Was ook heel aardig, iets beter, maar paard vond het toch niks en het zat mij niet als gegoten. Dus daar gaat je zit.
Terug naar boomloos! Maar nu naar een ander type boomloos, een steviger type zadel, opgebouwd uit lederlagen, ook wel lederboom genoemd. Iets leuks gevonden van één van mijn favoriete zadelmerken en, zoals ik altijd bij boomloos heb gedaan, zelf alles opgemeten, nagemeten, mal gemaakt en zadel aangepast aan mijn paard. Bredere fork erin, kussens met klittenband een paar keer wat veranderd van plaats, soms maar een paar mm. Het zadel komt nu een beetje in vorm, paard reageert er goed op en het geeft mij voldoende stevigheid.
Ik heb een zeer breed paard, met een heel klein plekje waar een zadel op past. Korte rug.

Onafhankelijke zadelpassers heb je volgens mij alleen bij boomloze zadels, zoals zadelpasservice van Ella.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie