Westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:47

Achteraf gezien heb ik tot een tijdje geleden nooit een passend westernzadel gehad voor mijn paard.
Zelfs niet toen ik veel geld neerlegde voor een zadel wat werd aangeraden door een goed bekend staande zadelpasser/verkoper, want dat bleek dus achteraf veel te lang voor mijn paard.
Want ondanks dat het voor western begrippen een fors paard is (1.58m ongeveer) heeft hij relatief maar een korte plek op zijn rug waar je een zadel op kwijt kunt.
Dus toen ik de bekende zadelpasser weer vroeg om advies, kreeg ik te horen dat ze me niet meer kon helpen, met niet-westernrassen was het gewoon te lastig.

Mijn te lange zadel heb ik uiteindelijk verkocht aan een andere zadelverkoper, die ook 'pasconsulten' doet. Dat zou ik echt afraden, dat is gewoon handel en de kans op een passend zadel is klein.

Uiteindelijk rijd ik nu met een freemax boomloos zadel, de silverado heb ik trouwens ook geprobeerd, maar die was voor ons minder geschikt. Ik heb een boomloos zadelpasser langs laten komen met meerdere zadels.



Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:22

@dubbeldun: ondertussen weet ik dat ik niet de enige ben geweest die een dergelijke opmerking heeft gekregen met een niet-westernras door deze zadelpasser.
Het is enorm vervelend om te beseffen dat je paard al die tijd heeft rondgelopen met een niet-passend zadel, van de andere kant: als ik anderen kan helpen door mijn verhaal te doen, dan doe ik dat.
Ik krijg een beetje de indruk dat de markt voor westernzadels op deze manier echt verziekt is geraakt. Men doet maar wat.
Tweedehands zadels raak je bijna niet meer kwijt, tenzij je genoegen neemt met een bodemprijs. En veel paarden lopen rond met niet passende zadels, waarvan je dat aan de buitenkant niet eens ziet. Het is triest.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:47

FleurStyn schreef:
Ik las net even schuin door, maar discussiëren over dergelijke dingen zijn een straatje zonder einde (geen kritiek) :D

Ondertussen heb ik al meerdere zadels geprobeerd, maar nog niet hét gevonden.
Omdat ik tweedehands zoek is het natuurlijk net iets moeilijker, maar ik zie het persoonlijk niet zitten om pakweg 2000 euro uit te geven...

Tot nu toe zat de Garland voor mij het beste, maar was niet 100% voor Styn.
Vrijdag komt iemand een A. frinta passen.
Had al een foto doorgestuurd gekregen en ziet er heel erg net uit!

Iemand bekend met dit merk?

Volgens mij mis je het punt wat we proberen te maken, namelijk dat je op de manier waarop je nu zoekt, zonder hulp en kale zadelbomen, heel waarschijnlijk geen passend zadel gaat vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers