De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Daihyo

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:17

Ja ik vind het ook jammer. Het zit nog steeds heerlijk. Maar osteopaat raadt voor ons toch een ander type zadel aan dat beter past bij onze lange ritten op heuvelachtig terrein en mijn lichaamsbouw. Het verdeelt de druk nu niet optimaal en maakt dat er spierverlies is op de rug. Erg jammer, want het concept vind ik echt fantastisch. Het werkte perfect toen we nog veel in de bak reden, trainden en af en toe een buitenrit maakten. Maar nu met regelmatig ritten van 2-3 uur, met heuvels en af en toe een training in de bak, raadt ze een zadel aan dat de druk beter verdeeld.

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Freemax westernzadel te koop, incl pads en toebehoren

paddraigh

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:57

Lastig mbt prijs
Op kleintieranzeigen staan er op het moment ook aardig wat te koop zag ik.
Daar variëren de prijzen van 600 t/m 1000
Ook bv een cow voor 950€
Maar goed die staan er ook voor 1100 op..

De mijne had ik toen verkocht voor 700 buffel en de cow zgan 1150 excl pads etc

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:07

Daihyo schreef:
Ja ik vind het ook jammer. Het zit nog steeds heerlijk. Maar osteopaat raadt voor ons toch een ander type zadel aan dat beter past bij onze lange ritten op heuvelachtig terrein en mijn lichaamsbouw. Het verdeelt de druk nu niet optimaal en maakt dat er spierverlies is op de rug. Erg jammer, want het concept vind ik echt fantastisch. Het werkte perfect toen we nog veel in de bak reden, trainden en af en toe een buitenrit maakten. Maar nu met regelmatig ritten van 2-3 uur, met heuvels en af en toe een training in de bak, raadt ze een zadel aan dat de druk beter verdeeld.

Ligt je zadel nog wel in balans? Als je eens wil dat ik mee kijk moet je het maar laten weten. Heb ook een plip pad die je mag gebruiken.

| http://WWW.KIFRAHORSE.NL | MSFC Zadelpasser voor boom en boomloze zadels| Engels & western | Nederland & België |www.Freemax-western.nl |

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:37

Jawel, het ligt nog goed. Het probleem zit 'm echt in de uren rijden. Ritten van 3/4 uur, paar keer per week. Dan is de drukverdeling gewoon niet optimaal. Je zei het zelf al, dan kun je beter een cow hebben met mijn gewicht.
Met de wedstrijden toen, dat was prima. 4x per week half uur/uur max in de bak trainen en 1x een buitenrit van 2 uurtjes. En dan werd het eens een keer wat meer.
Maar nu met 1x in de maand in de bak en zo'n 10-15 uur per week buitenrijden, minimaal. Daar is het niet het juiste zadel voor. Hij verliest wat spieren over de lengte van zijn rug en achter de schoft.
Korte ritten en trainingen in het bos gaat prima, dan doen we momenteel ook. Maar dat is niet wat we het leukste vinden :D

Ik heb 'm voor 850 te koop gezet, met 3 goede pads: https://www.bokt.nl/markt/ad/494715/fre ... toebehoren
Ik heb de FB ook nog even bekeken en vond dat wel redelijke prijs, met ruimte om er nog over te praten.

Dit zijn wel onze gebruikelijke ritten zeg maar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Freemax westernzadel te koop, incl pads en toebehoren