9,10,11 juni HORSEMAN DAYS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

9,10,11 juni HORSEMAN DAYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:57

Voor de zomer van 2017 staat een event highlight op de HORSEMAN-agenda: de eerste HORSEMAN DAYS.

Het concept en de filosofie van HORSEMAN - vrijetijdsrijden, horsemanship, westernrijden, gepaard met klassieke aspecten en de nodige informatie rond paardengezondheid - gerealiseerd in een evenement van drie dagen!

Dat worden de HORSEMAN DAYS 2017!


Beurs

Op de HORSEMAN DAYS zal een beurshal van meer dan 2000 vierkante meter oppervlakte zijn. Standhouders uit verschillende hoeken van het western- en vrijetijdsrijden zijn daar aanwezig. Ook standhouders met voer tot kleding en gezondheidsproducten voor het paard zullen zich presenteren in deze hal.


Show en Demonstratie

In de verschillende binnenhallen en buiten terreinen zullen trainers hun concepten en opleidingsmethoden presenteren.

Ook hier reikt het spectrum van horsemanship via de klassieke methode, gezond rijden, de oud-californische rijstijl tot het echte cowboywerk met lasso en vee.

De HORSEMAN DAYS 2017 verwelkomen hiervoor trainers uit Duitsland en Nederland; ook enkele internationale horseman zijn uitgenodigd. Daarnaast vind er een uitgebreid showprogramma plaats waarin zowel vrijheidsdressuur, horsemanship, maar ook verscheidene disciplines aan bod komen.


Toernooien

Voorzien van tribunes vormt de grote binnenbak het centrum voor verschillende wedstrijden en wedstrijddisciplines. Natuurlijk alleen de disciplines, die bij de HORSEMAN-filosofie passen en die al bekend zijn. Onderdelen als ranchroping, calfroping, veewerk en echt cowboywerk komen voorbij, net als extreme trail, barrel racing en pole bending.

Ook het tegenwoordig populaire working equitation vindt plaats op de HORSEMAN DAYS 2017. Deze discipline is zonder twijfel een geweldige schakel tusen het westernrijden en de klassieke methode.

https://horsemandays.ticket.io/ttarng2k/2j3at3/

Gaat er iemand van Bokt hier heen? :)
Ik wil vrijdag 9 juni gaan. En ik zoek nog iemand om samen mee te gaan! ;)

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:45

Ik twijfel nog..

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:58

Ik ga niet, heb nog niks voorbij zien komen wat interessant is of wat ik niet elders al vaak genoeg gezien heb. Daarbij zou er aandacht besteed worden aan de Californische ( western) Rijkunst en komt er niemand die dat uitdraagt.
Daarbij vraag ik me altijd af wie er bedenkt dat Working Equitation de schakel is tussen klassiek en western..........het heeft nl. niets maar dan ook niets met western rijden te maken; werken met koeien is geen specifieke western aangelegenheid en een paar obstakels overwinnen ook niet!
Het is ook nog steeds niet duidelijk wat er nou aan shows komt ( o.a. de Future Guys maar die waren vorig jaar nog hier vlakbij en heb ik al te vaak gezien ;) ).
Dus niks nieuws onder de zon en de dingen waar zo over geroepen wordt zie ik niet voorbij komen.........beetje veel schaap en weinig wol :o .

Wat ik nu toe gezien heb wat er aan trainers komt ( ergens op een website iemand gezien die "western" zou rijden en dan op hun website een Australische hoed op heeft en een te grote bosal aan het paard met een verkeerd geknoopte mecate......). Lijkt me een te hoog wanabe gehalte!

fjordjes

Berichten: 12023
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 9,10,11 juni HORSEMAN DAYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:04

Ik ga er heen. Is bij mij om de hoek.

TinkerLoves

Berichten: 117
Geregistreerd: 21-12-10
Woonplaats: Limbwabwe

Re: 9,10,11 juni HORSEMAN DAYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:09

Ik ga er heen. De zaterdag dan. Heb er echt zo veel zin in

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 9,10,11 juni HORSEMAN DAYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:56