Aanleg paddock paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
robster90
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-01-21

Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-21 19:52

Goedendag allen!

Momenteel ben ik bezig met het inventariseren wat de mogelijkheden zijn voor het aanleggen van een paddock paradise.

Even wat achtergrond info. We zijn een Stichting, die op korte termijn start met een beschermd wonen locatie. Deze locatie beschikt over 1,5 hectare grond waar de paarden op zouden kunnen staan. Er is reeds een overkapping. Er moet ook nog een rij bak worden aangelegd.

Ik ben op zoek naar iemand die ons hierin kan ondersteunen, aangezien we het grondig en goed aan willen pakken maar niet over alle kennis beschikken die nodig is om dit grondig te doen. Wellicht zou iemand eens mee kunnen denken over de aanleg en wat hiervoor nodig is.

Wie o wie helpt ons op weg?
Alvast bedankt!


parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:53

Je zou Femke Dölle hiervoor kunnen vragen

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:55


Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:53


liberia
Berichten: 523
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:04

Een kundige loonwerker uit de buurt benaderen.

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:30

Er zijn een aantal mensen met erg mooie paddock paradises die ook adviezen geven bij andermans aanleg. Ik weet zo dat "ukiespaddockparadise" (instagram) dat doet, er zijn er vast meer maar ik weet niet exact wie dat wel en niet aanbied, maar zou zeker even wat op internet rondsnuffelen!

robster90
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-01-21

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 15:07

Dank voor jullie reacties! Valt er iets te zeggen over de gemiddelde aanlegkosten voor zo'n paradise en voor een renbak?

Shanbam
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-01-21

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:28

Om kosten te besparen zou ik zelf bij veel andere pp's online kijken. Daar kan je veel inspiratie uit halen en zo een eigen plan bedenken die volgens jou bij jullie zou passen. Ik zou dan met je eigen plan naar iemand toe gaan, die je dan vervolgens verder kan helpen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:24


"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Aanleg paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:51

Paddock Paradise in Nederland legt pp's aan, maar er zijn ook een anatal zoals Femke Dohle en die Viva Concept die adviseren.

Als je het concept snapt en een goede loonwerker hebt, kan je al ver komen zonder duur advies. Wij hebben daarmee wat pech gehad.

Aanleg kosten ligt eraan hoe groot je perceel is, wat je allemaal moet doen om er een pp van te maken en de omgeving.
Heb je bijv al veel veilige beplanting, scheelt je dat weer investeren in groen. Moet er grond afgegraven en afgevoerd worden, zijn dat kosten. Zeker als er dan overal een dikke laag zand op moet.

Een rijbak ligt ook aan je eigen wensen en budget. Wil je de beste bodem en hele jaar door te gebruiken, kom je in de duurdere bodems vaak. Maar ook dan ligt het weer aan de ondergrond. Sommige mensen hebben een prima bak, zonder drainage of vlokken etc.

Hoeveel paarden moeten erop lopen? Voor 2 paarden is 1 schuilhok leuk als ze goed zijn samen. Maar zet je er 10 of 20 paarden, moet je echt meer droge ligplekken, beschutting/schuilmogelijkheden en voerplekken aanbieden.

Hoeveel kan je zelf? Wij hebben alle palen met de hand er zelf in gezet. Wil je dat ook uitbesteden, kost het weer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers