Verhuizen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PonyAnne

Berichten: 7
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Lopik

Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 21:44

Hallo ik heb een dillema en was benieuwd of jullie tips hebben.

Mijn paard(haf) is afgelopen zomer geopereerd aan koliek. Direct na de revalidatie is zij verhuisd naar een 24/7 buiten stalling met schuilstal dit leek mij beter. Ze staat hier opzich prima past ook goed in de groep.
Alleen de paarden eten hier voordroog en gaan van de zomer 24/7 het land op. Apart houden is niet te doen en er is echt geen ruimte voor pakjes hooi.
Nu ben ik geen fan van voordroog vooral niet voor een haflinger.
Ik heb ook het idee dat het veels te rijk is voor haar, want ze is nog best vaak opgeblazen en wordt veel dikker terwijl ze op de vorige stal netjes op gewicht bleef op onbeperkt echt hooi. 24/7 het land op vind ik helemaal doodeng.
Op de stal waar ze hiervoor stond stond ze niet 24/7 buiten, maar daar aten de paarden mooi droog hooi uit pakjes. Ook gaan de paarden niet 24/7 het land op. Dit vind ik ook al een hele geruststelling. Enige minpunt is dat ze wel 's nachts op stal staat dan.

Nu is mijn dillema blijven staan en maar hopen dat het voordroog en de 24/7 land geen problemen op gaan leveren. Of toch terug verhuizen met een geruster gevoel en dan maar s' nachts op stal.

Groetjes


JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:45

waarom zou je niet terug verhuizen? en dus snachts op stal?
meeste paarden die ik ken staan zomers snachts op stal

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:46

Ik denk dat je al antwoord geeft op je eigen vraag. Zelf zou ik er voor kiezen om te verhuizen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:48

Als het jou een fijner gevoel geeft dan verhuizen. Vooral als Paardlief geen problemen heeft met snachts binnen staan. Maar dan wel overdags buiten met soortgenoten is dat toch prima.

Ik ben niet zo van persee 24/7 buiten er zijn paarden dier ook zo prima doen ipv 24-7 buiten.

Mijn haf staat nu ook 24-7 buiten maar heeft ook op stallen gestaan waar hij ook meer binnen stond. En hij vind t alemaal maar best.

PonyAnne

Berichten: 7
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 21:51

Ja ik zie ook dat ze deze plek waar ze nu is heel fijn vind. Ze doet zelfs overdags liggend in de paddock een dutje dat deed ze op de oude plek nooit. Dat maakt het nog eens extra lastig..
Opzich heeft ze niet echt iets tegen de stal ofzo.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:03

Bij pavo kan je het voordrooghooi laten testen quickscan 19 euro. Dan weet je hoeveel energie, eiwit en suiker in het hooi zit. Meten is weten. Dan kan je misschien een weloverwogen keuze maken.
Je kan de haf ook met graasmasker op zetten, dan wordt het eten fors beperkt

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:50

Misschien dat je paard nu sneller probeert te eten, als ze als groep te eten krijgen. Als ze in een eigen stal staat waar ze onbeperkt voer krijgt, heeft ze veel meer rust om het op te eten omdat het niet kan worden afgepakt. Misschien dat ze door het snelle en misschien wat stressvolle eetmoment wat opgeblazen word? Dan denk ik inderdaad ook dat een plek waar ze in een stal te eten krijgt, beter is. Ondanks dat ik ook een enorm voorstander ben van 24/7 buiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers