Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:36

Plagiaat. Dat noem ik het. Excuses, maar op de uni kost dat je je titel.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:38

En terecht. Zet er dan minstens een bron bij en om het echt netjes te doen in een quote-tag.

Oy with the poodles, already

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:39

In plaats van met bit rijden af te kraken, en bitloos rijden op te hemelen (of vice versa). Waarom doen we niet gewoon allemaal wat onze paarden het fijnst vinden? Lijkt me dat je je daar als eigenaar het meest op moet richten.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:49

DreamGuide schreef:
In plaats van met bit rijden af te kraken, en bitloos rijden op te hemelen (of vice versa). Waarom doen we niet gewoon allemaal wat onze paarden het fijnst vinden? Lijkt me dat je je daar als eigenaar het meest op moet richten.

Het is op zich nooit verkeerd om eens te verdiepen in wat een optoming nu precies doet, zowel met als zonder bit.

Het plaatsen van dit soort stukken tekst op Bokt werkt meestal alleen maar averechts.
Het loopt al snel uit op een natural vs traditioneel discussie en vanuit beide hoeken worden er tenenkrommende voorbeelden bijgehaald en met een beetje pech wordt het moddergooien.

Het topic zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen gestart zijn, maar ik geloof niet dat er na het lezen hiervan mensen per direct hun bit in de prullenbak gooien.

Als je mensen nieuwsgierig wilt maken naar het rijden op een bepaalde manier, laat je beter zien wat je zelf doet, zonder gelijk te roepen dat anderen het allemaal fout doen.
Want dat doe je indirect met zo'n lap tekst, alle bitrijders zo ongeveer als dierenbeulen afschilderen.
En dat kun je prima zo vinden, maar je bereikt er alleen maar weerstand mee.

Tegen je paard roep je (hopelijk) toch ook niet alleen maar wat ie allemaal fout doet?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Lools
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-17 19:51

DreamGuide schreef:
In plaats van met bit rijden af te kraken, en bitloos rijden op te hemelen (of vice versa). Waarom doen we niet gewoon allemaal wat onze paarden het fijnst vinden? Lijkt me dat je je daar als eigenaar het meest op moet richten.


Citaat:
Het is op zich nooit verkeerd om eens te verdiepen in wat een optoming nu precies doet, zowel met als zonder bit.

Het plaatsen van dit soort stukken tekst op Bokt werkt meestal alleen maar averechts.
Het loopt al snel uit op een natural vs traditioneel discussie en vanuit beide hoeken worden er tenenkrommende voorbeelden bijgehaald en met een beetje pech wordt het moddergooien.

Het topic zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen gestart zijn, maar ik geloof niet dat er na het lezen hiervan mensen per direct hun bit in de prullenbak gooien.


Als je mensen nieuwsgierig wilt maken naar het rijden op een bepaalde manier, laat je beter zien wat je zelf doet, zonder gelijk te roepen dat anderen het allemaal fout doen.
Want dat doe je indirect met zo'n lap tekst, alle bitrijders zo ongeveer als dierenbeulen afschilderen.
En dat kun je prima zo vinden, maar je bereikt er alleen maar weerstand mee.

Tegen je paard roep je (hopelijk) toch ook niet alleen maar wat ie allemaal fout doet?



Bedankt aan zulke reacties heb ik wat!
Laatst bijgewerkt door Lools op 23-10-17 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:55

Ik wissel lekker af. Dressuur bitloos werkt voor ons niet omdat ze gaat hangen maar lekker buiten rijden doen we lekker bitloos maar ook gewoon met bit. Ze vinden het beide prima en ik ook.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:57

Gaan we weer :x :roll:

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:58

Bitloos en bit kan allebei een martelwerktuig worden in de verkeerde handen.
Persoonlijk rijdt ik het liefst bitloos met mijn paard, omdat dat voor ons werkt.
En eerlijk is eerlijk, nee, er hoort geen bit in een paardenmond, en er zijn meer mensen die met bit rijden dan bitloos, dus zijn er ook automatisch meer paarden die 'last' hebben van het bit dan van bitloos.
Ik ken ook meer mensen die met bit rijden die bepaalde problemen hebben met hun paard die terug te leiden vallen naar het bitgebruik.
Maar zo zwartwit als TS het stelt.... Nee, dat is echt BS.
Diezelfde mensen zouden met een bitloos hoofdstel evenveel schade doen.

Wel vind ik dat er bij maneges, die toch echt de basis vormen voor bijna alle ruiters, meer nadruk gelegd mag worden op het rondsturen met zit, dus zonder dat er aan dat bit gerukt word, want dat zie ik nog veel en veel te vaak gebeuren.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:14

Ook bijzonder dat ts binnen 8 berichten haar naam veranderd

Verder laat iedereen in zijn waarde en laat mensen zelf denken of ze wel of niet goed bezig zijn daar hoeft een zweefjuf mij niet op te wijzen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:17

Citaat:
Voor mij geen bit, ik vind het verschrikkelijke martelwerktuigen. Wat is jullie mening?


Ik kan m'n beide ponies rijden van optomingsloos tot bit en zadel. Optoming pas ik aan bij het trainingsdoel. Voor de ene is optoming een uitdaging maar de andere heeft juist moeite met niets (want dan is er geen kader en moet hij zichzelf bijeen houden)

Uiteindelijk gaat het er niet om wat ik vind van een optoming. Het gaat erom hoe het paard het ervaart. Voorbij principes en gewoon open kijken wat het individu nodig heeft en kan.

Vanuit ontspanning en samenwerking pret maken met je paard?
www.eenmetjepaard.com
www.trailerladen.com

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:34

Heb je deze tekst wel zelf geschreven?
Teksten overnemen zonder bronvermelding is not done. ;)

[o]

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:44

Sorry ik heb getemd. Ik vind dit een onnodig reltopic.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:46

Ts heeft ook alle verwijzingen. Naar een of ander professioneel iets verwijderd. En ook haar leeftijd. Volgens haar profiel was ze 16, dus ja dan kun je nog niet veel meer dan anderen napraten en knippen en plakken. Volgens mij is het vakantie ;)

Goedgekeurd onderschrift :)

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:48

Echwel schreef:
Ook bijzonder dat ts binnen 8 berichten haar naam veranderd

Verder laat iedereen in zijn waarde en laat mensen zelf denken of ze wel of niet goed bezig zijn daar hoeft een zweefjuf mij niet op te wijzen

https://www.facebook.com/purehorsewebshop/

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:50

Billy schreef:
Ts heeft ook alle verwijzingen. Naar een of ander professioneel iets verwijderd. En ook haar leeftijd. Volgens haar profiel was ze 16, dus ja dan kun je nog niet veel meer dan anderen napraten en knippen en plakken. Volgens mij is het vakantie ;)

Dan nog is het wel zo handig dat ze leert om bronvermeldingen te plaatsen. :+

[o]

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:50

Billy schreef:
Ts heeft ook alle verwijzingen. Naar een of ander professioneel iets verwijderd. En ook haar leeftijd. Volgens haar profiel was ze 16, dus ja dan kun je nog niet veel meer dan anderen napraten en knippen en plakken. Volgens mij is het vakantie ;)


Herfstvakantie Noord Nederland :j

En we trappen er iedere keer weer in :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:56

Lools schreef:
NatasjavE schreef:
@ TS, Ik zou even de zoekfuncties gebruiken. talloze topics over geweest.

Verder niet mee eens. Genoeg mensen die een bitloze optoming veranderen in een martel werktuig.


Dit is ook zeker waar. Er zijn zoveel nare mensen die een bitloze optoming in een martel werktuig omzetten maar dat is het van oorsprong niet en een bit wel.


Nee hoor daar is een bit ook niet voor bedoeld.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:00

Een bit van oorsprong een martelwerktuig? Laat me niet lachen. 8)7

Ik geloof dat TS niks beters te doen heeft in haar vakantie. Ik ga even temmen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:16

Change3x schreef:
Een bit van oorsprong een martelwerktuig? Laat me niet lachen. 8)7

Ik geloof dat TS niks beters te doen heeft in haar vakantie. Ik ga even temmen.


Had ik ook al gedaan. Hier komt snel een slotje zo. ;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Waarom je zonder bit zou moeten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:34

Omdat dit topic niet voldoet aan de regels en er meerdere topics zijn over bitloos rijden. Hier dan ook een slotje

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 23 bezoekers