Huisvesting keuze tussen pp en een stal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megrockanje

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Rockanje

Huisvesting keuze tussen pp en een stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:22

Hallo allen,

Ik zit met een probleem mijn paard staat helemaal gelukkig in een paddock paradise ik vind het geweldig.
Maar ik loop er nu tegen aan dat ze een ruin uitlokt om haar te dekken (doen meerdere in de kudde) wat ook gewoon in hun natuur zit ik snap het maar het gebeurt ook en hij is een kleine tinker en zij een hoge kwpn-er en zij zakt helemaal voor hem.

Maar nu komt het mijn paard is 21 jaar oud en ik kan weer (24 april voor het laatst) de osteopaat laten komen omdat haar rug zo gevoelig is en haar billen/bekken kan ze niet zonder haperen kantelen en achter loopt ze slechter en met rijden loopt ze ook moeilijker sinds die ruin erop is geweest.
Ook met de dieren arts gesproken regumate zou een optie zijn maar is troep en ook nog prijzig.

De andere optie is dus haar op stal zetten en dan kan ze alleen overdag naar buiten wat ik zielig vind omdat ze dag en nacht buiten nu gewend is maar ik wil haar ook beschermen.

Nu wil ik voor de zomer gaan kijken of ze ergens een weiland op kan dag en nacht en dat ik haar na het wei seizoen weer terug haal en in de kudde zet bijvoorbeeld.

Maar ik wil nog meer ideeën wat ik zou kunnen doen en wat voor keuze verstandig lijkt volgens jullie ?

Alvast bedankt

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:24

Regumate proberen en op de PP laten.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Huisvesting keuze tussen pp en een stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:03

Ik zou haar 12/7 op stal zetten als ze op zich geen problemen heeft met op stal staan. Als je staat waar ik denk dat je staat krijgen ze ook op stal 24/7 hooi, dus dat is ook geen probleem.

Een hoop paarden vinden 12/7 op stal prima tot zelfs fijner. Het is dan ook gemakkelijker om de voeding bij te sturen en ze goed op gewicht te houden. De rust die ze daar pakken kunnen ze vaak op de PP ook niet vinden en alleen dat al kost bergen energie.