Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:05

Jeetje wat is dit een leuk en positief topic! Heerlijk om te lezen hoe fijn je met je paard omgaat, en wat ze je terug geeft. Wat is ze prachtig, en wat heeft ze een heerlijk groot hoofd (met een lekkere baard XD)
Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen dat je niet op haar rijdt. Je stopt duidelijk veel tijd en aandacht in haar, en daagt haar op een hele leuke manier uit. Je bent veel bezig met het opbouwen, sterker maken en behouden van jullie band. Sommige mensen die rijden, zijn daar helemaal niet mee bezig, alleen met het rijden, alleen met uiterlijk resultaat. Dus, ik denk dat jouw lieverd een geweldige plek heeft, en het ontzettend heeft getroffen met je!
En natuurlijk hoop ik voor je dat, door op deze manier door te gaan met het opbouwen van jullie band, je gewoon een keer op haar gaat zitten, niet om het rijden, maar om het samen ontwikkelen en meemaken. Vertrouw in haar en in jezelf, jullie kunnen het!

Renee Polder Fotografie - Klik hier voor mijn instagram - Beschikbaar voor boekingen om jouw viervoeter vast te leggen zoals jij hem of haar kent


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:30

Jeej Dewi!
Ik volg ook

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:29

Wat leuk zeg zo'n belg! Prachtige paarden, vooral met staart!

Onder het zo natuurlijk mogelijk bezig zijn met je paard doe je dan je paard ook zo natuurlijk mogelijk onderhouden? (Lees: 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer, natuurlijk bekappen).

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 15:33

KoudbloedKim schreef:
Zo braaf doet ze het. <3

Ik hoop echt dat je op een dag genoeg vertrouwen in jezelf krijgt dat je op Dewi stapt.
Het zou je echt goed doen.


Nou ik heb veel aan jouw steun gehad toen ik het echt even niet meer zag zitten, ik was best verdrietig. Maar super bedankt! :*

karim18 schreef:
Jeetje wat is dit een leuk en positief topic! Heerlijk om te lezen hoe fijn je met je paard omgaat, en wat ze je terug geeft. Wat is ze prachtig, en wat heeft ze een heerlijk groot hoofd (met een lekkere baard XD)
Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen dat je niet op haar rijdt. Je stopt duidelijk veel tijd en aandacht in haar, en daagt haar op een hele leuke manier uit. Je bent veel bezig met het opbouwen, sterker maken en behouden van jullie band. Sommige mensen die rijden, zijn daar helemaal niet mee bezig, alleen met het rijden, alleen met uiterlijk resultaat. Dus, ik denk dat jouw lieverd een geweldige plek heeft, en het ontzettend heeft getroffen met je!
En natuurlijk hoop ik voor je dat, door op deze manier door te gaan met het opbouwen van jullie band, je gewoon een keer op haar gaat zitten, niet om het rijden, maar om het samen ontwikkelen en meemaken. Vertrouw in haar en in jezelf, jullie kunnen het!


Bedankt voor het lieve bericht. Ik probeer mijn best te doen haha maar het is Dewi, door haar is alles zo makkelijk _/-\o_ ze is echt een heel fijn paard om mee te werken en bij te zijn. Ik probeer erg veel grondwerk met haar te doen zodat ze lekker bij blijft en nieuwe dingen ontdekt. Er komt wel een dag dat ik op haar kan rijden en op haar durf te rijden, maar voor nu vind ik dit genoeg..

Ze heeft een prachtige baard ja haha! Ik hoop dat onze band sterker wordt en dat we uiteindelijk een soort team zijn samen. Ik vind het wel lief als ze zo hinnikt als ik bij de weide ben, alsof ze zegt ''He je bent er!'' :o

Granoek schreef:
Jeej Dewi!
Ik volg ook


Heee Anoek! Wat leuk!

Maartje1990 schreef:
Wat leuk zeg zo'n belg! Prachtige paarden, vooral met staart!

Onder het zo natuurlijk mogelijk bezig zijn met je paard doe je dan je paard ook zo natuurlijk mogelijk onderhouden? (Lees: 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer, natuurlijk bekappen).


Ja ze zijn zo leuk haha, maar heb je die van KoudbloedKim ook gezien? Zij heeft een Nederlands Trekpaard, super mooi (kwijl..)

Ik houd haar inderdaad natuurlijk, 24/7 buiten, nog geen onbeperkt ruwvoer maar daar willen we wel naartoe eigenlijk. Natuurlijk bekappen - check!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:53

Hey, wat een leuk topic komt hier boven zeg! :D

Niet veel trekpaarden hier in de omgeving omdat het jonge aandeel van de lokale bevolking ze "passé" vind en niet geschikt voor een welbepaalde discipline. (Al zou ik wel graag eens een goed beleerd trekpaard voorbij willen zien komen op de TREC, ideaal!) Ze hebben ergens wel een punt, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan genieten van je paard. Trouwens, trekpaarden zijn over het algemeen prachtige allrounders.

Prachtige merrie, ik ben heel benieuwd naar je vorderingen.

Ik snap perfect hoe voorzichtig en traag je het aanpakt, je weet immers maar nooit. Ik krijg de een na de andere "geschifte" pony in mijn schoot geworpen, dus hier is dat gewoon standaard. Het kost niet veel om even "dapper" op je paard te springen en vervolgens van je paard te donderen omdat ze mee verschoot met een kudde paarden langs de kant van de weg. Volhouden zou ik zeggen, zolang je het netjes en stap voor stap doet ga je erg weinig hebben dat je zal moeten oplossen. :)

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 10:08

Skyefate schreef:
Hey, wat een leuk topic komt hier boven zeg! :D

Niet veel trekpaarden hier in de omgeving omdat het jonge aandeel van de lokale bevolking ze "passé" vind en niet geschikt voor een welbepaalde discipline. (Al zou ik wel graag eens een goed beleerd trekpaard voorbij willen zien komen op de TREC, ideaal!) Ze hebben ergens wel een punt, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan genieten van je paard. Trouwens, trekpaarden zijn over het algemeen prachtige allrounders.

Prachtige merrie, ik ben heel benieuwd naar je vorderingen.

Ik snap perfect hoe voorzichtig en traag je het aanpakt, je weet immers maar nooit. Ik krijg de een na de andere "geschifte" pony in mijn schoot geworpen, dus hier is dat gewoon standaard. Het kost niet veel om even "dapper" op je paard te springen en vervolgens van je paard te donderen omdat ze mee verschoot met een kudde paarden langs de kant van de weg. Volhouden zou ik zeggen, zolang je het netjes en stap voor stap doet ga je erg weinig hebben dat je zal moeten oplossen. :)


Gezellig dat je mee volgt!

Er zijn twee paardenrassen die ik absoluut altijd heb gevonden, Tinkers en Trekpaarden.. Vreselijk verliefd altijd, gelukkig was ik dan ook toen ik op zoek ging naar een verzorg Tinker en uitkwam bij een Trekpaard die ik mocht kopen :o

Ik doe het rustig aan inderdaad, op de grond gaat nog niet alles goed. Soms een hele poos wel en dan met vlagen weer niet. Ik ben nu heel erg bezig met haar hoeven optillen en wijken voor druk. Alleen het meelopen ''leiden'' dat gaat momenteel erg stroef. Ze loopt een stukje mee en staat op een gegeven moment stil en gaat in de lijn hangen (?) Hoe kan ik dit het beste oplossen? Mij is geleerd om dan druk te houden tot ze toegeeft, maar dit kan zij echt 45 minuten volhouden (heb ik echt geprobeerd bij -2, was niet leuk :P )

Hebben jullie hier tips voor? Op gegeven moment was ik er een beetje klaar mee (ja zo menselijk ik weet het) en dacht ik, nou als je niet deze kant op wil loop dan maar de kant op die je wilt maar je stopt niet tot ik het zeg en daarna probeerden we het weer en dat ging beter.. Maar toch na een tijdje zet ze zichzelf in de ankers, heel vervelend haha! Buiten wandelen vind ze dan weer helemaal prima..

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:27

Dat kan ik begrijpen! Ik ben zelf geeïndigd met een ras waarvan ik dacht "Nee, niks voor mij". Ja. En dan zit je met twee haflingers en zijn traditionele haflingers je nieuwe favoriete ras. :P

Ben je al begonnen aan cirkelen? Je moet ze namelijk een beetje doen geloven dat het "hun" idee is om mee te lopen. Het moment dat ze stoppen en niet verder willen, draai je je om en stuur je ze meteen op de cirkel. Laat die benen bewegen. Vraag ze terug en probeer verder te wandelen. Stoppen ze terug, dan stuur je ze terug op de cirkel. ls cirkelen nog moeizaam gaat, probeer dan bij elke keer dat ze stopt heel snel de andere kant op te draaien. Loop richting haar achterhand en loop haar gewoon voorbij. Ze moet maar meekomen. Dit is wel een methode die ik persoonlijk niet zo goed vind werken als de cirkelmethode. :)

Ik snap dat je niet de hele tijd wilt stilstaan - werkte ook voor geen meter bij mijn merrie toen ik met haar begon. Maar ja, haar repertoire was wel vrij groot ; Schoppen naar de persoon die het touw vasthad, steigeren, wegschieten, niet op de cirkel willen, en heel erg lui zijn. Zolang je blijft gaan kom je er zeker. :P

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 10:58

Skyefate schreef:
Dat kan ik begrijpen! Ik ben zelf geeïndigd met een ras waarvan ik dacht "Nee, niks voor mij". Ja. En dan zit je met twee haflingers en zijn traditionele haflingers je nieuwe favoriete ras. :P

Ben je al begonnen aan cirkelen? Je moet ze namelijk een beetje doen geloven dat het "hun" idee is om mee te lopen. Het moment dat ze stoppen en niet verder willen, draai je je om en stuur je ze meteen op de cirkel. Laat die benen bewegen. Vraag ze terug en probeer verder te wandelen. Stoppen ze terug, dan stuur je ze terug op de cirkel. ls cirkelen nog moeizaam gaat, probeer dan bij elke keer dat ze stopt heel snel de andere kant op te draaien. Loop richting haar achterhand en loop haar gewoon voorbij. Ze moet maar meekomen. Dit is wel een methode die ik persoonlijk niet zo goed vind werken als de cirkelmethode. :)

Ik snap dat je niet de hele tijd wilt stilstaan - werkte ook voor geen meter bij mijn merrie toen ik met haar begon. Maar ja, haar repertoire was wel vrij groot ; Schoppen naar de persoon die het touw vasthad, steigeren, wegschieten, niet op de cirkel willen, en heel erg lui zijn. Zolang je blijft gaan kom je er zeker. :P


Bedankt voor je berichtje!

Ik ben begonnen aan het cirkelen (bedoel je zoiets als de circling game?) maar dat werd me afgeraden als ik de rest nog niet onder de knie heb.. Ik probeer nu gewoon vanaf de basis weer het leiden en stilstaan te oefenen en daarbij wilt ze soms niet lope, heel lastig! Ik kreeg al tips als: achterwaarts zetten, in een hoek van 45 graden weglopen, naar de achterhand lopen.. maar dit werkt eigenlijk niet haha!

Wat bedoel je precies met jouw uitleg? Volgens mij bekijk je het vanuit het oogpunt als je de circling game aan het uitvoeren bent?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:04

Ik heb even je hele topic doorgelezen en ga je ook zeker volgen. Ik vind het geweldig om te lezen hoe liefdevol je met je paard omgaat en hoe jullie samen steeds een stukje verder komen. Uiteindelijk zal jij ook met een gerust hart op je paard stappen, maar of dat nog weken, maanden of jaren duurt maakt helemaal niet uit.

Op dit moment ben ik zelf ook bezig een omslag te maken met mijn twee Shetlanders. Al een behoorlijk lange tijd wilde ik dit gaan doen, maar ik wist niet echt goed hoe en waar te beginnen. De afgelopen weken heb ik me dan ook weer wat ingelezen, touwhalsters afgestoft en zijn we vandaag gestart met onze nieuwe manier van samenwerken. :D De bedoeling is het om ook echt weer van voor af aan te beginnen, zeker met mijn 2-jarige, en de seven games ook mee te gaan nemen.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:10

VKM schreef:
*knip*
Ik doe het rustig aan inderdaad, op de grond gaat nog niet alles goed. Soms een hele poos wel en dan met vlagen weer niet. Ik ben nu heel erg bezig met haar hoeven optillen en wijken voor druk. Alleen het meelopen ''leiden'' dat gaat momenteel erg stroef. Ze loopt een stukje mee en staat op een gegeven moment stil en gaat in de lijn hangen (?) Hoe kan ik dit het beste oplossen? Mij is geleerd om dan druk te houden tot ze toegeeft, maar dit kan zij echt 45 minuten volhouden (heb ik echt geprobeerd bij -2, was niet leuk :P )

Hebben jullie hier tips voor? Op gegeven moment was ik er een beetje klaar mee (ja zo menselijk ik weet het) en dacht ik, nou als je niet deze kant op wil loop dan maar de kant op die je wilt maar je stopt niet tot ik het zeg en daarna probeerden we het weer en dat ging beter.. Maar toch na een tijdje zet ze zichzelf in de ankers, heel vervelend haha! Buiten wandelen vind ze dan weer helemaal prima..


Dat niet willen meelopen herken ik heel erg! Toen ik net begon met mijn verzorgpaard (ouderwetse haf) wou zij ook niet meelopen. Allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk werkte het bij haar om wat druk op het touw te zetten en weer los te laten. Dan kan ze niet in het touw gaan hangen en het is een stuk vervelender. Misschien kan je er wat mee, maar ik kan geen garantie geven dat het werkt!

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:47

Hier nog iemand die je hele topic heeft gelezen! Wat een schatje is Dewi zeg!

Over het probleem met meelopen kunnen er verschillende oplossingen zijn. Wat doe je als ze stil staat, draai je je dan om naar haar of niet? Wanneer je naar haar gericht staat en haar naar voren vraagt zijn dat eigenlijk 2 tegenstijdige signalen. Dus zou ik proberen om in een uitnodigende houding te blijven staan (met je schouder/rug naar haar toe). Als je dit al doet of het niet werkt kan je haar ook een stukje opzij vragen of even een rondje draaien. Dan zijn ze weer in beweging en lopen ze vaak gewoon weer mee

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:23

Wat hierboven gezegd wordt doe ik inderdaad ook met Dexter! Hij wilt ook vaak niet meelopen als ik hem uit de weide haal en dan loop ik terug tot ik naast hem sta en leid ik hem met me mee, in plaats van er voor op te lopen en hem vooruit te trekken. En anders inderdaad een rondje draaien

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:34

VKM, ik ken de circling game amper, maar ik gok dat het niet veel anders is dan de methode van Warwick Shiller en Clinton Anderson. In feite ga je, om het aan te leren, eerst voor je paard staan. Geef de richting aan met wijzen naar links of rechts, en ga dan zelfzeker op de schouder af die zich moet verzetten. Dus - als je links wijst, moet je de linkerschouder naar links kunnen verzetten. Zwaai heel lichtjes met de leadrope als het met lichaamstaal niet lukt (bijna nooit in het begin, ze moeten de oefening immers leren) en als je dichtbij genoeg bent om met het einde van je leadrope tegen de schouder te tikken, doe dat dan. Blijf wijzen naar links en blijf tikken tegen de linkerschouder, eerst heel zachtjes, dan harder en harder om je paard een kans te geven om de volgende hogere druk te vermijden. Zo leer je je paard gewoon wijken voor druk, zonder te duwen met een stick (waar ze ook toe geneigd zijn om in te leunen). Zodra je paard ook maar één stap naar rechts zet (voor jou dus links), laat je alle druk gaan en beloon je haar. :)

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 08:33

Hi all,

Weer even een update! We hebben nu twee NH lessen gehad waarbij we echt bezig zijn geweest met de materie. Super leuk! Ik heb een manier aangeleerd waardoor ik haar dus voorwaarts kan krijgen ik zal het uitleggen, ik hoop dat het duidelijk over komt.

Wat ik doe als Dewi tijdens het leiden + volgen stilstaat - ik sta zijwaarts van haar, op dezelfde afstand als haar schouder ongeveer en draai me een kwartslag om maar hou mijn touw wel in een boogje. Dan tik ik met het uiteinde van mijn touw net zolang tegen haar flank tot ze een stap voorwaarts zet en dan loop ik verder. Mocht ze nu echt niet willen luisteren dan zet ik haar achterwaarts tot IK zeg dat ze mag stoppen en daarna denkt ze er niet meer aan om niet mee te lopen haha! Maar dat is de laatste optie. Ik volg eerst optie 1.

Verder heb ik een filmpje gemaakt om al onze vorderingen te laten zien en ook voor mezelf natuurlijk. Kijk ze!



------------------------------------------


AnnaB schreef:
Ik heb even je hele topic doorgelezen en ga je ook zeker volgen. Ik vind het geweldig om te lezen hoe liefdevol je met je paard omgaat en hoe jullie samen steeds een stukje verder komen. Uiteindelijk zal jij ook met een gerust hart op je paard stappen, maar of dat nog weken, maanden of jaren duurt maakt helemaal niet uit.

Op dit moment ben ik zelf ook bezig een omslag te maken met mijn twee Shetlanders. Al een behoorlijk lange tijd wilde ik dit gaan doen, maar ik wist niet echt goed hoe en waar te beginnen. De afgelopen weken heb ik me dan ook weer wat ingelezen, touwhalsters afgestoft en zijn we vandaag gestart met onze nieuwe manier van samenwerken. :D De bedoeling is het om ook echt weer van voor af aan te beginnen, zeker met mijn 2-jarige, en de seven games ook mee te gaan nemen.


Bedankt voor je berichtje. Ja we komen telkens verder en ik heb ook het gevoel dat we naar elkaar toe groeien hoe meer we samen ondernemen! Echt een heel fijn gevoel na dat ''dipje'' die ik had... Super dat je een omslag maakt, wat heb je tot nu toe met je twee Shetlanders al bereikt en waar loop je tegenaan? Ik leer er graag van!

@Skyefate @Granoek @bente_sat @Maaikevdk bedankt voor jullie tips! Ik heb het geprobeerd hoor, druk houden op het touw. Maar het nadeel is dan dat ze haar gewicht in de ankers gooit. Ik heb hierboven een manier beschreven die voor ons werkt. Maar super bedankt!

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 08:52

Wat een leuk topic! Wat fijn dat je haar gewoon gekocht hebt omdat je haar een kans gunde. Blijkbaar moest het zo zijn; en alles komt met tijd vast helemaal goed! :))

IG: @arabierjoep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:58

Ik vind het wel lijken alsof ze er helemaal geen plezier in heeft. -O- Ik vraag mij af hoe dat komt.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:05

Stille meelezer meld zich haha! Ik zie er ook niet veel enthousiasme in . Heb je het idee TS dat je paard het wel leuk vindt? Ik heb ook een paar lessen gehad met mijn fries maar die van mij vond er ook geen hol aan.. is even uittesten wat bij jou en bij je paard past. De clydesdale vind dit soort dingen wel leuk. :)

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:12

Leuk dat je les hebt genomen, ziet er al goed uit.. :)

Maar ik zou wel wat consequenter zijn. Ze doet het uiteindelijk wel, maar je staat daar eerst een beetje onozel lang te zwieberen met de leadrope. Belangrijk is dat je gaat werken in fases. Fase één is heel licht, fase twee is wat duidelijker enzovoort tot fase 4. Als je de hele tijd met je paard gaat werken in fase 1, maar je dus niet meteen een respons krijgt, dan gaan ze na een tijdje een beetje met je voeten beginnen spelen.. ;) Ze verwachten dan dat je toch nooit naar een hogere fase gaat gaan namelijk..

Eens wat meer druk zetten is overigens niet slecht om dat koppie er even weer bij te krijgen. Mijn merrie was hélémaal zoals jouw trekpaard hier in het filmpje. Ze deed het op zich wel, maar het duurde best lang voor je reactie kreeg want ze zat zelf ondertussen maar wat weg te dromen. Door dus een paar keer naar een hogere fase te gaan realiseerde ze zich al snel dat ze er wel degelijk bij moet blijven. Nu kan ik ook al veel fijner werken met haar. Daarom lijkt ze ook al wat enthousiaster te worden, mede omdat je het tempo wat kan opdrijven en hun meer uitdagingen kunt geven.

Mijn ruin is dan weer een tegenpool. :D Die heeft veel energie en moet ik een beetje intomen. Leuke is dan wel dat hij ontzettend veel meedenkt en je met hem echt kan gaan 'spelen' onder het grondwerk. (Onverwacht achterhand laten omzetten op de cirkel bv. om hem dan weer weg te sturen, super leuk!)

Het is even doorbijten.. Wat voor mij ook helpt is om toch te werken met af en toe een voedselbeloning bij moeilijke oefeningen. Mijn merrie vindt de voorhand verzetten knap lastig. Als ze écht iets goed heeft gedaan krijgt ze dan ook af en toe eens wat extra als beloning. Heb de indruk dat dat haar echt meer motiveert. Belangrijk is dan wel dat ze niet aan je gaan plakken, dat zou mijn ruin bv. doen. Is dus echt aanvoelen of je het kan of niet.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 21:25

Wuis schreef:
Ik vind het wel lijken alsof ze er helemaal geen plezier in heeft. -O- Ik vraag mij af hoe dat komt.


O ja? Vertel?

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 20:13

Inmiddels verder met NH gegaan :) Dewi pakt het super goed op. Ze wordt ineens heel licht mijn lichaamstaal als we bezig zijn. Ook het meelopen is nu piece of cake. Ze loopt gewoon naast me, netjes.. En als ze stopt hoef ik alleen mijn lichaam van haar af te wenden en ze loopt direct door +:)+

Aanstaande zondag hebben we weer les. Dan gaan we verder met de Circling Game en Squeeze!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:43

-negeert rode letters-

Hoe is het ondertussen? Je hebt al een tijdje geen updates meer gegeven, ik vond jullie zo leuk samen.

Dakota F12+1 / L1+4

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 10:09

Yentaah schreef:
-negeert rode letters-

Hoe is het ondertussen? Je hebt al een tijdje geen updates meer gegeven, ik vond jullie zo leuk samen.


Hoi hoi!

Min excuses aan alle volgers! Ik ben een hele poos niet in de gelegenheid geweest om iets te plaatsen hier.. Er is een hoop gebeurd, ik kan dit best even kort toelichten:

In april ben ik weggegaan bij de plek waar Dewi stond.. Dewi was enorm veel afgevallen doordat de weidebeheerder niet genoeg hooi gaf (hier kwamen we later pas achter) en op sommige voerbeurten niet eens kwam voeren waardoor onze paarden dus in de vrieskou zonder hooi stonden.. Op gegeven moment was Dewi in maart zo ontzettend dun dat ze andere kwaaltjes kreeg, haar gezondheid was absoluut niet oké en ik ben er enorm verdrietig van geweest.. Nog steeds eigenlijk..

Ik ben weggegaan en heb gezegd dat ik pas terug kwam als het beheer anders zou zijn.. Ik ben toen een wei gaan delen met een ander meisje, alleen zij kwam haar betaalafspraken niet na.. (overal gedonder lijkt het wel - of ben ik gewoon te goed van vertrouwen?) op 21 juni ben ik teruggegaan naar mijn oude stekkie, Dewi helemaal gelukkig want een kudde met meer dan 3+ paarden is toch wel echt haar ding.. Het voerbeleid is anders nu, er is genoeg eten!

Op dit moment zit Dewi goed in haar vel en ben ik veel bezig met fotografie en samen veel wandelen.. Erop rijden doe ik nog niet, maar gelukkig heb ik wel een vriendin die het af en toe leuk vind haar te rijden.. Ik hoop in het najaar les te krijgen zodat ik ook leer rijden op haar.. Voornamelijk doen we nu nog steeds grondwerk en ik probeer meer en meer vrijheidsdressuur te doenmet haar..

Ik zag de hoop even niet meer toen ik vertrok in april, ik was zó ontzettend radeloos.. Ze was echt heel erg zwak, nu is ze weer mijn sterke beer en ik heb haar nooit laten vallen, ondanks dat ik haar in oktober dit jaar pas een jaartje heb is onze band echt enorm verbeterd, in Amerika zeggen ze vaak ''horses know a kind hand'' en ik denk dat Dewi dit weet..

Ik zal vanaf nu weer updaten en verhalen plaatsen, ik vind het super leuk om jullie reacties te mogen lezen..

Hieronder een foto van onze workshop met Eva Roemaat!

Afbeelding

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Natural Trekpaard - een nieuw begin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:43

Wat waardeloos van die beheerder... Wel fijn dat het nu beter gaat! Welke trucjes kent ze al van het vd?

Dakota F12+1 / L1+4


VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 11:54

@Yentaah - ja rot he, pff ik baalde ook als een stekker in de eerste instantie viel ze alleen iets af.. Maar toen het toch echt een zak botten werd was ik zo enorm verdrietig dat ik BIJNA twijfelde om haar terug te verkopen aan de oude eigenaar (ik had in mijn hoofd dat het allemaal mijn schuld was, dat zei de beheerder ook, dus ja: eerste paard, je wilt alles goed doen voor het beestje en dat dat) maar gelukkig zijn we er nu bovenop en is ze zooooo enorm naar me toe gekomen qua gevoel. We kunnen goed met elkaar ''praten'' haha zolang we op de grond staan allebei :)

Ze kan inmiddels op het blok staan (ik wil zelf nog een blok kopen)

Afbeelding

Ze kan flemen

Afbeelding

Ze kan ook kusjes geven haha..

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers