[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 22:45

Even een foto en filmpje van vandaag. Na het longeren wilde ik opstappen maar toen bleek de binnenkant van mijn cap onder de groene schimmelaanslag te zitten...



Hij lijkt hier kalm maar paar minuten later ging de rodeo van start, hij was zo vrolijk in ene! Bokken en doen, heb hem lekker laten gaan. Toen ik zag dat hij over de rooie ging praatte ik hem terug in tempo, en dat ging prima, tot en met halthouden zelfs. Hij zweette maar was nog niet moe. Wel wakker en wat vrolijk/ondeugend. Had mezelf een schop onder de kont gegeven door erop te gaan om uit te stappen terwijl iemand mee liep, maar helaas van mijn cap dus.

Afbeelding
Van te voren met een vriendin uitgebreid gepoetst, ook wel is leuk.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:51

Oh dat is zo smerig als dat in je cap zit! Jammer dat je niet hebt op kunnen stappen, of was je wel opgestapt en lees ik niet goed :')

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 23:01

xxdomiixx schreef:
Oh dat is zo smerig als dat in je cap zit! Jammer dat je niet hebt op kunnen stappen, of was je wel opgestapt en lees ik niet goed :')


Nope niet gedaan... Volgende x beter :) eerst die cap maar eens schoonmaken :')

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 15:33

Tijd voor een pauze!

Alles wijst erop dat meneer niet zo blij is. Ja hij doet blij/druk/fris. Maar hij is ook erg onbetrouwbaar voor mij geworden, schrikkerig, onrustig en dominant. Ik ben het gedoe een beetje zat.

Dat zijn stal een grote bende is wijst erop. Hij loopt rondjes en daardoor gaat de poep door zijn hele stal. Dat hij niet gevangen wil worden, terwijl dat in de oude wei wel kon. Dat hij alleen met grasmasker op wel gevangen kan worden. Dat hij veeeeel meer hees en hard hinnikt. Dat hij tijdens bakwerk vaak maar naar de uitgang kijkt. Hij neemt ook toe in tempo als de volte richting de uitgang gaat. Dat hij niet genoeg hooi eet 's nachts, omdat hij drukker is met heen en weren. Snoepjes geven met buitenzetten, zodat hij netjes wacht bij losklikken. Kijkerig tijdens poetsen. Ontploffingen tijdens bakwerk. Etcetera.

Er gaat de afgelopen weken heel veel tegen mijn gevoel in. En ik heb niet het idee dat hij toe is aan rijden, en ik zeer zeker niet (ik wilde gisteren alleen even proberen uit te uitstappen omdat er een Nederlandse paardenvriendin was, wat een kans!). Ja hij heeft meer energie, vanwege 15 uur lang in de box staan 's nachts, frissere temperaturen, de nieuwe wei met heel hoog gras brengt enthousiasme, zijn maatje/buurman Zorro is ook erg onrustig en heeft verlatingsangst. Hij voelt zich beter vanwege meer beweging, betere hoeven en de bietenpulp. Etc.

Ik kan maar op 1 oplossing komen en dat is 24 uur per dag naar buiten. Dat is tenslotte ook het meest paardvriendelijk en ik vind niet dat ik het recht heb tegen hem in te werken als hij zich niet prettig voelt bij zijn huidige leefsituatie, iets wat ik hem tenslotte 'aandoe'. Het voelt als touwtrekken, wat we nu doen.

Dus ik las een pauze in op Bokt.
Ik weet wat er aan de hand is en wat er moet veranderen. In mijn hoofd zit ook een probleem namelijk. Mijn hoofd zit zó vol van al het gepieker en ik had ook bepaalde doelen voor ogen. Ik moet het allemaal even van mij afzetten en ondertussen naar een 24/7 stal zoeken.

Ik ga weer met Harvey (samen)werken als hij paard/Harvey-vriendelijker kan leven.
Stel dat hij bij een 24/7 stal nog steeds druk en fris en onrustig is, wat ik niet verwacht maar stel.... Dat zie ik dan wel weer. Maar dan heeft hij in ieder geval vast een beter leven.

Misschien is het daarnaast een idee om me later in te schrijven bij Parelli, zodat ik echt een leidraad heb in onze training.

Vanmiddag ga ik bij de eerste stal kijken. Zij heeft 24/7 weidegang met schuilstal, kuil, een gigantische buitenbak en 60 hectare (eigen land) voor buitenritten, naast het feit dat ze in het buitengebied zit dus nog veel meer buitenrij opties. In de nacht staat Harvey helaas wel alleen want haar paarden gaan in de winter 's nachts op stal. Maar hij heeft geen verlatingsangst voor zover ik weet. En anders heeft ze nog meer plek voor paarden dus dan zoeken we iemand erbij voor 's nachts. Ook kan ik daar sneller aan het rijden gaan denk ik, vanwege het land waar we in mogen, wat mij een veilig gevoel geeft. En ik ga op zoek naar les.

Als we iets gevonden hebben en gesetteld zijn zal ik op mijn topic weer wat plaatsen. Tot die tijd heb ik waarschijnlijk niks bijzonders meer te melden :o

Bedankt voor jullie steun en lieve berichtjes tot nu toe! Waardeer ik erg en ik heb er veel aan gehad! Hopelijk kan ik de toekomst op nog meer berichtjes rekenen :o

Ik bedoel niet te zeggen dat snachts op stal slecht is. Al is dag en nacht buiten wel het beste natuurlijk. Maar voor ons werkt snachts op stal niet en is het dus niet vriendelijk...

Afbeelding

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:45

Ik vind je een topper. En herken veel bij mijn paard, die overigens 24/7 buiten staat, en alleen op maandag avond en 1x in de 2 week op donderdag avond binnen staat (ivm pittige menles elke maandag, en pittige westernles elke 2 weken). Dat vindt hij prima, maar als hij langer als 2 nachten binnen is geweest, is hij er wel klaar mee. En ontzettend explosief.

Jullie moeten doen wat voor jullie het beste werkt, maar voornamelijk waar Harvey zich het beste bij voelt. Met een explosief paard valt niet makkelijk te werken. En hierin zit ook zeker verschil tussen explosief of actief. Ik hoop dat jullie snel je plekje vinden, en de rust weer in zijn koppie komt.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:34

ik denk dat je hiermee de juiste keuze hebt gemaakt. We horen vanzelf weer van je, vooral niet overhaasten

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:44

Goed dat je zo intensief naar Harvey blijft kijken en kunt zien dat dit niet het juiste is voor hem. Hoop dat de andere stal wat gaat worden en er snel verbetering komt!

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:09

Hopelijk heb je snel een plek gevonden voor Harvey! En ik kan alleen maar instemmen met bovenstaande berichten :) Succes!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 21:13

Dank jullie wel, wat ontzettend lief :o

Helaas was de stal vanmiddag niet ideaal, teveel gedoe rondom weiland gebruik en ik moet zelf een schuilstal kopen. Ook erg rommelig en de bakrand viel half uit elkaar.

Morgen naar adres nr. 2.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:57

Ik denk dat je hiermee een goede keuze maakt voor jou en Harvey. Ik hoop dat jullie snel een nieuw plekje vinden en dat het steeds beter gaat. Jullie komen er echt wel!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:57

Neem je tijd is het enige wat ik kan zeggen.
Harvey heeft het op zich niet slecht, maar kan beter. Dus ga voor beter, maar neem geen overhaaste beslissingen :) Succes!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:35

Ik volg al jouw topics :) . Persoonlijk denk ik dat het feit dat jouw hoofd weer leeg komt het belangrijkste is. Volgens mij ben je zo bezig met kijken wat het beste is voor je paard dat ik wel eens bang ben dat je het plezier er in verliest :) . Maar dit kan ook een verkeerd beeld zijn wat ik van je krijg :o .

Ik hoop dat je een fijne plek vind waar jullie je beiden thuis voelen.

Ik wil wel met mijn ervaring met dravers meegeven dat 24/7 ze niet altijd rustiger maakt, sommigen aarden niet 24/7. Maar ik denk dat je het sowieso geprobeerd moet hebben om een conclusie te kunnen trekken :)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 14:39


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 15:32

"KORTE" UPDATE

Tot nu toe heb ik veel dingen veranderd en merk ik enorm verschil tussen Harvey en ik. Sinds vorige week maandag ben ik bezig met Parelli 7 games, maar niet elke dag! Maar sinds de eerste dag was er al verschil, heel apart.

Hij staat in een kleinere wei en sindsdien kan ik hem gemakkelijk pakken, met of zonder grasmasker. Als we klaar zijn met werken o.i.d. gaat hij de grote wei in en aan het einde van de dag staat hij bij het hek te wachten.

Dit is wat we afgelopen dagen gedaan hebben
- maandag vanuit stal gelongeerd met 2 drafbalkjes, daarna friendly game geïntroduceerd met zwaaiende touwen en lekker kroelen. Hij was niet onder de indruk. Omdat hij regelrecht uit stal kwam was hij druk en niet in balans, maar dankzij de balkjes was hij sneller rustig en geconcentreerder.
- dinsdag uit de kleine wei gehaald, gevoerd en in de grote weide gezet
- woensdag gewandeld op de weg, voornamelijk in draf waarbij ik stevig moest meerennen. Dit vind hij duidelijk leuker dan alleen stap. In draf hebben we ook tempo wisselingen gedaan, alsof we dit al heel vaak geoefend hadden zo goed ging het! Tijdens de stapmomentjes (even op adem komen zeg!) heb ik friendly game gedaan: zwiepen met touw, aaien en af en toe gras laten eten
- donderdag uit de kleine wei gepakt, naar stal voor vaccinatie + gevoerd en in de grote wei gezet
- vrijdag uit de kleine wei gepakt, gelongeerd met 2 drafbalkjes en op de andere helft 1 balkje. Na het loswerken in draf heb ik hem vrij laten springen over het ene balkje waar ik een klein kruisprongetje van had gemaakt. Uitgestapt waarbij hij mij gewoon volgde, we stapten samen uit zeg maar, en daarna friendly game en klein begin met porcupine game.
- zaterdag gelijk in de grote wei gezet (mijn vader was over vanuit nederland)
- zondag gelijk in de grote wei gezet ("zelfde")
- gisteren uit de kleine wei gehaald, gevoerd en de grote wei in. Vanwege bevroren gras gingen ze vrij laat 's ochtends de kleine wei in dus vond het niet eerlijk om hem aan het werk te zetten terwijl hij zo graag naar buiten wilde. Wel even samen gerend in de wei, hij was duidelijk fris maar uit zichzelf doet hij dit niet zou gauw omdat hij liever eet. Maar ik had graag dat hij het er even uitgooide dus ik begon met rennen en hij deed toch maar wel eventjes mee! En ik had hem expres in de kleine wei gezet zodat ik hem na het uitmesten eruit kon halen om te oefenen met het vangen.
- vandaag uit de kleine wei gehaald, gepoetst, gelongeerd met zadel en bitloos hoofdstel met 1 drafbalkje. Balkje dit keer op andere plek gelegd wat hij raar vond want op de gewoonlijke plek bleef hij een hupje maken, waar nu dus geen balkje lag :'). Hij was wat sloom en afgeleid, maar na paar rondjes krachtige galop ontspande hij en begon hij lekker te briezen met zijn hoofd laag. Daarna heb ik hem laten wennen aan de teugels en het sturen met bitloze hoofdstel. Mij volgen, achteruit, sturen, alles met de teugels ging prima. Hij volgt gewoon mij natuurlijk maar ik wilde wel de teugels erbij gebruiken zodat hij dit linkt. We hebben beide tenslotte nooit bitloos gereden dus wil per se op de grond oefenen. Ook friendly game and porcupine game gedaan.

Ook ben ik af en toe in de avond op stal, om te poetsen, hoefonderhoud, te knuffelen, soms moet ik ze nog uit de wei halen, en af en toe mest ik nog extra uit. Gewoon even samen zijn zonder dat hij iets moet. Hij geniet overduidelijk want hij gaat echt staan slapen en geeuwen tijdens het knuffelen en poetsen! Toevallig is manlief komende weken thuis dus maak gebruik van de extra uurtjes die ik nu 's avonds naar stal kan.

Uiteraard probeer ik minder lief te zijn, voordat iemand daarover begint :'). Ik ga niet bij alle kleine dingetjes meer 'oeee aaaa wat goehoeedddd!' zeggen, maar beloon hem nu d.m.v. rust of een simpele aai. Als ik zijn stal binnenkom moet hij nog altijd van mij achteruit, hier is nooit iets anders geweest. Met buitenzetten neem ik soms een wortel mee. Omdat ik dit SOMS doe weet hij nooit wat te verwachten en blijft dus altijd keurig bij me als ik hem losklik, ook als ik niks bij me heb :')

Ik heb zijn voer veranderd, nu naar pure bietenpulp met een los kalmerend kruidensupplement erdoor (hops, kamille, magnesium, lemon, etc) en Formula 4 Feet brokjes voor zijn hoeven, deze heb ik via Paard Natuurlijk gevonden. Hij krijgt twee keer per dag 50 gram bieten, 50 gram F4F en de voorgeschreven grammen met kruiden. Niet zoveel dus. De Keep Calm bietenpulp variant die ik eerst had bleek niet zo goed te zijn want er zat o.a. soya in en ik las op een ander forum dat veel paarden er onrustig van werden! Heel apart. Weg ermee dus.

Morgen heeft hij weer vrij en dan ga ik woensdag weer lekker de weg op. Ik had voor aanstaande vrijdag een les geboekt voor onze eerste keer rijden (erop en stappen), maar een paard op onze stal heeft misschien droes dus de les is uitgesteld totdat we meer weten :(. Kan er ook nog wel bij toch?!

Ben ondertussen bij 5 stallingen geweest maar het is allemaal niks: de ene heeft alleen merries en Harvey wordt snel verliefd dus het vangen wordt daar niet makkelijker op. De andere stalling is 40 minuten met de auto en er is geen snel weg hier dus dat is gewoon een vermoeiende route. Twee andere stallingen hebben geen bak, of hij is de enige die 's nachts buiten staat. Ook niet ideaal. Morgen heb ik een afspraak bij weer een andere stal.
Vanwege een droes uitbraak op een andere stal vorige week mag niemand verhuizen, maar kijken kan geen kwaad zei ze. Duimen dat het iets is!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:25

Leuk om te lezen, ik kan niet wachten hoe je les zal gaan!

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:22

Hey ik zie dat Harvey ook snel verliefd word en dat je hem daarom liever niet bij merries zet! Wees gerust, mijn paard is EXTREEM verliefd op merries (als ze hengstig zijn wil hij ook dekken - dit mag natuurlijk niet dus dan gaan ze apart). Vroeger echt issues gehad met vangen (dat duurde makkelijk een halfuur). En nu zelfs als hij aan de merries geplakt zit, kan ik hem nog binnen 10 minuten pakken (in die 10 minuten: stap ik uit mijn auto, loop naar de kast en moet ik 2 sloten openen en 2 deuren die klemmen, halster en touw pakken en dan lopen naar waar hij staat en dat is soms achterin de wei en dan weer samen terug.) Dus laat je er niet van weerhouden als het een mooi plekje is!

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:19

Ik zeg goed bezig, ik zal niet meer zeuren hahaha :o . Hoop dat het lukt met lessen. Ik lees zelf veel en kijk veel youtube om dingen te leren, maar iemand die meekijkt, meer ervaring heeft en kleinere signalen leest en je feedback kan geven is zo leerzaam en het vergroot ook je zelfvertrouwen. Ik ben in elk geval erg blij met mijn lesgeefster. Ik gun het je zo dat je ook iemand vindt die je vertrouwt en past bij je visie op dat kleine eiland daar. :)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:14

Het kan ook zijn dat dit gewoon is hoe hij is. Mijn pony kwam ook bij me in slechte conditie en was poepiebraaf en superverkeersmak. Na een jaar van goed ontwormen en voeren bleek ze helemaal niet verkeersmak te zijn, matig braaf en errrrug voorwaards. We zijn nu gelukkig goed aan elkaar gewend en het gaat super. Als mij dat gelukt is, lukt het jou zeker :)

veel succes!

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:58

Wauw ts wat een vooruitgang. En wat goed dat je nu zoveel verschillende dingen doet, zonder er echt een vaste structuur in te hebben (behalve het achteruit gaan in de stal dan, maar dat moet die van mij ook altijd).

En het is ook nog eens goed voor je conditie haha. Echt top! ga zo door!

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:57

Niet verkeerd bedoelt, maar je komt me erg onzeker over. Het soort paard wat je hebt gekocht is niet altijd geschikt voor deze manier van trainen. Ze zijn gewend om hard te werken en lekker wat kilometers te maken. Denk dat je echt hulp in rijden moeten zoeken, of een Bijrijder met ervaring die goed kan rijden en weet wat ze doet om hem ook weer happy te laten voelen. Ik heb dit paar keer meegemaakt, waarbij het paard hierbij niet gelukkig was ook al is er soort van variatie. Ze begonnen ook vervelend te worden en na vaker rijden in te passen met lekkere (rustige) langere buitenritten ze ook weer plezier kregen in grondwerk

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 18:07

Foto tijd

Afbeelding
Boven was augustus en onder is vandaag. Het lijkt alsof hij redelijk gevuld is geraakt, vooral rond/achter zijn schoft lijkt hij sterker... of het is puur verschil in vacht?! Het was iig heerlijk weer vandaag, o.a. lekker gepoetst in de zon.

Afbeelding
Daarna wat bitloos geoefend op parkeerterrein (asfalt, goed voor zn hoeven!), normaal zou ik dit in de bak doen, weer 's wat anders hé. Stalmeester was wel boomstronken aan het cirkelzagen maar behalve kijken gaf hij er niks om tijdens het oefenen. En zie die blote voetjes <3

Afbeelding
Vachtje <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:50

Ziet er goed uit! Ik denk wel dat hij wat voller is geworden alhoewel hij wel een dikke wintervacht heeft. Het ziet er zo heerlijk zacht uit <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 00:15

Het paard op mijn stal blijkt geen droes te hebben dus gelijk mijn instructrice gemaild om een nieuwe datum voor de eerste 'les' te prikken! Volgende week donderdag is dé dag!

Ik voel me ergens moedig genoeg om er daarvoor zelf 'even' op te springen, maar ik ga het niet plannen. Zo zat ik vanmorgen met dat idee totdat meneer meer zin had in benen strekken en bokkend de bak door ging. Had het hele weekend niks gedaan, behalve het vertrouwen bevestigen dat hij niet altijd hoeft te werken als ik de wei in kom :D vangen, wortel en weer terug...

Vind het lastig die balans te vinden merk ik. Elke dag bewegen is wel goed voor zijn lijf en koppie maar ik ben bang dat hij zich dan weer niet laat pakken als hij eenmaal weet dat als hij mij ziet, dat hij moet werken. Daarom wissel ik zoveel af en doe ik regelmatig ook één/twee dagen (weekend) niks met 'm. Maar dan heeft ie dus wel eens zo'n maffe bui. Wat ik niet erg vind maar voor hem lijkt me dat niet prettig? In de wei eet hij liever en gooit hij het er zelf niet zo snel uit. Daarom lok ik het soms wel uit door zelf te gaan rennen oid maar omdat hij in een kudde staat kan ik niet compleet losgaan ;)

Nouja. Ik probeer zijn energieke karakter wel te omarmen want al met al vind ik hem nog steeds geweldig en ik heb een bepaald beeld in mijn hoofd waar precies hij heel goed bij past! Misschien was een sensitief paard, uberhaupt een volbloed, niet zo slim maar hij is wel super vrolijk, lief, eerlijk, gemakkelijk te lezen en ik leer zoveel! En hij knapt zo goed op!

We komen er wel :)

Oja en morgen naar stalling nummer zoveel kijken. Zucht...

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:31

Ach ja, vele mogelijke stallen is beter dan maar 1 in de omgeving, er is altijd wel 1 leuke bij :) Met dat je op Harvey wil 'springen', is hij al gewend aan het idee van een ruiter of zou dit echt de eerste keer met gewicht op zijn rug geweest zijn?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 09:55

Yentaah schreef:
Ach ja, vele mogelijke stallen is beter dan maar 1 in de omgeving, er is altijd wel 1 leuke bij :) Met dat je op Harvey wil 'springen', is hij al gewend aan het idee van een ruiter of zou dit echt de eerste keer met gewicht op zijn rug geweest zijn?


Nee hij is gewoon zadelmak, ik heb twee keer op hem een buitenrit gemaakt, laatste x was alleen in augustus... Hij heeft bij vorige eigenaar cross country gedaan, dat was dit jaar nog in april, en daarvoor natuurlijk geraced...