Bitloze hoofdstellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Bitloze hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 10:11

Hoi
Ik heb een een jong paard van 4 jaar oud. Het is een draver die niet geschikt bleek voor de drafsport en is dus bij een handelaar terecht gekomen die niet geschikte of uitgekoerste dravers opkoopt, inrijd en weer verkoopt. Ik heb hem dus weer van die handelaar gekocht, eigenlijk midden in zijn opleiding omdat hij wat moeilijker in te rijden bleek dan andere dravers. Nu heb ik in het verleden heel wat paarden ingereden dus dat vond ik niet zo'n probleem. Omdat mijn paardje wat verlegen en onzeker is heb ik een stap terug genomen. Ik merkte dat hij wat gevoelig op het bit reageert dus heb ik hem een kingekruist bitloos hoofdstel die ik nog had bij hem omgehangen, hij werd meteen een stuk rustiger met zijn mond. Gister heb ik toch weer geprobeerd een bit in te hangen, maar dat ging dus niet goed, tong er uit gooien, achter het bit kruipen enz. Nu probeer in me dus te verdiepen in verschillende bitloze hoofdstellen maar kom er niet goed uit. Kan iemand mij wat uitleg geven en vertellen wat je aanraad en waarom? Alvast bedankt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Bitloze hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:13


Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:25