Bridleless riding met Scooby Do!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Bridleless riding met Scooby Do!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 09:36

Ooohhh, wat ben ik trots op m'n kanjer!
Ken je dat gevoel van blijdschap als je vriendje je blijft verbazen? *\o/*

Een paar maanden geleden ging ik voor het eerst tackless rijden met Scooby. Eerst kwartiertje aan een longeerlijn de gangen op zit en stem geoefend, zodat deze er echt goed in zaten als we los gingen. Toen het zover was heb ik met name in stap en een beetje in draf het sturen geoefend. Dit ging zo ontzettend goed, het verbaasde me echt! Dit was namelijk de eerste keer voor ons allebei zonder tuig!
Hierna hebben we het nog 1x geprobeerd, maar het was niet echt onze dag, en we moesten in de buitenbak, die omringd is met lekker gras en ander groen. Paard wilde dus liever eten dan lopen :+
Het is toen een beetje verwaterd. Vanwege het lekkere weer gingen we vooral buiten rijden, en we gingen springen (ik had van de zomer een SGW-kamp en heb daarna ook deelgenomen aan een jump-cross met Scooby).

Maar gister vond ik, na een korte maar zeker fijne bitloze dressuursessie met de focus op voorwaarts neerwaarts, dat we het maar weer eens moesten proberen! En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Na al die weken wist Scooby nog precies wat ik van hem verwachtte en we hebben zelfs gegaloppeerd!

Een vriendin was mee en heeft een beetje gefilmd. Er is nog een en andder aan te verbeteren natuurlijk, maar voor een tweede keer mag ik absoluut niet klagen! :D

Hier 2 filmpjes (achterste deel van de bak skip ik soms, hier was het zand erg mul en dus zwaar):




Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Bridleless riding met Scooby Do!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:52

In overleg met TS verplaatst naar RIJ-ITP.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: Bridleless riding met Scooby Do!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:29

Leuk om te zien! Het is echt een machtig gevoel wanneer je dit hebt kunnen bereiken met je paard <3 <3

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Bridleless riding met Scooby Do!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 06:50

Haha zeker! Zondag hebben we zelfs voor het eerst een sprongetje gemaakt met de neckrope, 3 jaar geleden had ik dat nooit voor mogelijk gezien, en de mensen van zijn vorige stal zouden me echt niet geloven als ik ze dit zou vertellen haha. Dat paard blijft me verbazen <3