Kan een paard echt van je houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:20

Ik denk wel dat het kan, want anders doen ze ook gen dingen voor je. Want als jij bijvoorbeeld niet van jouw vriend(in) houdt doe je denk ik ook niets voor hem of haar. Dus ik denk dat als jij echt van je paard houdt dat het paard dan ook van jouw houdt.


Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:24

Persoonlijk denk ik dat het een kwestie is van een wederzijdse vertrouwensband. Ik geloof zeker dat een paard een emotionele band kan hebben met een mens, maar of dat écht houden van is?

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:07

Ik denk als paarden niet van ons hielden, dat bokt lang niet zo veel leden zou hebben, iig geen die nog ademde.

Ik lees hier mensen spreken over verliefdheid, maar verliefdheid is amper houden van.
er zijn zoveel meer manieren van houden van en ik ben er van overtuigd dat, indien je een paard zichzelf laat zijn, ze absoluut kunnen houden van. Paarden zijn bovendien heel sociale dieren, dat is de hoofdreden waarom we ze hebben kunnen domesticeren. Niet omdat het prooidieren zijn maar omdat het dieren zijn met een hoge sociale intelligentie die dus ook op zoek gaan naar dat sociaal contact. Ook bij een andere diersoort. Ze herkennen onze emoties ook overigens.
Ik zou niet weten waarom iemand kan denken dat ze niet kunnen houden van. :) En ik meen zelfs dat er onderzoek geweest is waaruit bleek dat ze empathische vermogens hadden. (en eigenlijk kan dat ook haast niet anders, elk dier dat in groep leeft moet een basis aan empathisch vermogen hebben.)

Dinsdag schrok Sam hier en we vielen samen, we vielen zijdelings dus ik kon geen kant uit en gezien hij bijna om rolde over me verdraaide mijn heup en been en ik voelde iets knappen in mijn kuit. Hij heeft zijn hals gebruikt om te voorkomen dat hij om rolde en is toen heel voorzichtig op gestaan. Zodra hij van me af was ben ik op mijn buik gaan liggen omdat dat de rust houding was die ik met de minste beweging kon bereiken. En terwijl ik aan het testen was of er iets genoeg stuk was dat ik niet zou kunnen op staan en of ik aan mijn mobiel kon die in mijn zakken zat, kwam Sam ineens in mijn nek blazen. Ik heb er uiteindelijk bijna 5 minuten over gedaan om vanuit liggende positie naar zittende te gaan en ik heb nog eens tien minuten gezeten omdat ik mijn been niet helemaal vertrouwde. En al die tijd stond Sam met zijn neus tegen mijn schouder/nek.

Ik heb een simpele opgetrokken paddock, langs de kanten staan heerlijke grasjes (en dat weten ze ook want na het rijden mogen ze daar altijd even grazen.) maar Sam had totaal geen interesse in eten. Sam had interesse in zijn baasje dat niet op stond. Toen ik uiteindelijk op stond en hem wilde mee pakken naar de poetsplaats duwde hij zijn neus tegen mijn borstkast aan en zo heeft hij opnieuw zeker tien minuten gestaan. :(:)

Mij maak je niet wijs dat paarden niet (kunnen) geven om hun baasjes. :n Als hij niks om me gaf en puur instinctief reageerde was ie gaan eten. Daar had ie mij niet voor nodig, integendeel, het feit dat ik tijdelijk out was zou dat makkelijker gemaakt hebben. :+ De weide ligt tegen de paddock aan. Dus hij kon gewoon lekker in de buurt van zijn paarden-vriendin gaan grazen als hij wilde.

En zo kan ik nog wel verhalen vertellen van paarden die ik niet anders kan verklaren dan een vorm van houden van. Is dat zoals partners doen? Ik mag hopen van niet. Maar dat is lang niet de enige diepe band die kan ontstaan. Dat veel mensen te bekrompen lijken te zijn om daar buiten te denken maakt niet dat paarden niet kunnen houden van. Waarom zou de mensen-manier de enige manier van houden van zijn? Paarden zijn paarden, ze doen het op hun manier en met hun uitingen. Maar dat maakt het toch niet minder ‘houden van’. IMO is dat soms zelfs puurder dan van een mens, een paard heeft geen ‘onderliggende bedoelingen’.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:17

Ayasha schreef:
Ik denk als paarden niet van ons hielden, dat bokt lang niet zo veel leden zou hebben, iig geen die nog ademde.

Ik lees hier mensen spreken over verliefdheid, maar verliefdheid is amper houden van.
er zijn zoveel meer manieren van houden van en ik ben er van overtuigd dat, indien je een paard zichzelf laat zijn, ze absoluut kunnen houden van. Paarden zijn bovendien heel sociale dieren, dat is de hoofdreden waarom we ze hebben kunnen domesticeren. Niet omdat het prooidieren zijn maar omdat het dieren zijn met een hoge sociale intelligentie die dus ook op zoek gaan naar dat sociaal contact. Ook bij een andere diersoort. Ze herkennen onze emoties ook overigens.
Ik zou niet weten waarom iemand kan denken dat ze niet kunnen houden van. :) En ik meen zelfs dat er onderzoek geweest is waaruit bleek dat ze empathische vermogens hadden. (en eigenlijk kan dat ook haast niet anders, elk dier dat in groep leeft moet een basis aan empathisch vermogen hebben.)

Dinsdag schrok Sam hier en we vielen samen, we vielen zijdelings dus ik kon geen kant uit en gezien hij bijna om rolde over me verdraaide mijn heup en been en ik voelde iets knappen in mijn kuit. Hij heeft zijn hals gebruikt om te voorkomen dat hij om rolde en is toen heel voorzichtig op gestaan. Zodra hij van me af was ben ik op mijn buik gaan liggen omdat dat de rust houding was die ik met de minste beweging kon bereiken. En terwijl ik aan het testen was of er iets genoeg stuk was dat ik niet zou kunnen op staan en of ik aan mijn mobiel kon die in mijn zakken zat, kwam Sam ineens in mijn nek blazen. Ik heb er uiteindelijk bijna 5 minuten over gedaan om vanuit liggende positie naar zittende te gaan en ik heb nog eens tien minuten gezeten omdat ik mijn been niet helemaal vertrouwde. En al die tijd stond Sam met zijn neus tegen mijn schouder/nek.

Ik heb een simpele opgetrokken paddock, langs de kanten staan heerlijke grasjes (en dat weten ze ook want na het rijden mogen ze daar altijd even grazen.) maar Sam had totaal geen interesse in eten. Sam had interesse in zijn baasje dat niet op stond. Toen ik uiteindelijk op stond en hem wilde mee pakken naar de poetsplaats duwde hij zijn neus tegen mijn borstkast aan en zo heeft hij opnieuw zeker tien minuten gestaan. :(:)

Mij maak je niet wijs dat paarden niet (kunnen) geven om hun baasjes. :n Als hij niks om me gaf en puur instinctief reageerde was ie gaan eten. Daar had ie mij niet voor nodig, integendeel, het feit dat ik tijdelijk out was zou dat makkelijker gemaakt hebben. :+ De weide ligt tegen de paddock aan. Dus hij kon gewoon lekker in de buurt van zijn paarden-vriendin gaan grazen als hij wilde.

En zo kan ik nog wel verhalen vertellen van paarden die ik niet anders kan verklaren dan een vorm van houden van. Is dat zoals partners doen? Ik mag hopen van niet. Maar dat is lang niet de enige diepe band die kan ontstaan. Dat veel mensen te bekrompen lijken te zijn om daar buiten te denken maakt niet dat paarden niet kunnen houden van. Waarom zou de mensen-manier de enige manier van houden van zijn? Paarden zijn paarden, ze doen het op hun manier en met hun uitingen. Maar dat maakt het toch niet minder ‘houden van’. IMO is dat soms zelfs puurder dan van een mens, een paard heeft geen ‘onderliggende bedoelingen’.

Dat denk ik ook. Paarden zijn eerlijk,als ze lief tegen je doen dan menen ze dat. Terwijl je bij mensen kans hebt bedrogen te worden.Ook vind ik paarden trouw. Mensen vaak niet.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:35

Ik denk dat een paard echt wel een oprecht goede band kan hebben met je als mens. Ook als je niet degene bent die altijd eten geeft.

Titus was naar mij toe altijd een stuk rustiger en minder lomp dan dat hij bij iemand anders was. Ondanks dat ik maar een klein meisje van 1,68 ben en hij een slagschip van 1,73.

Ik kon hem goed onder controle houden in het bos reed meestal met een slappe teugel. Maar bij de eigenaar stierde hij er vandoor en moest ik de arabier er voor gooien en op de rem zetten omdat de eigenaar geen land kon bezeilen met m. Bij een ander drammen maar bij mij blijven staan.

Bij een ander blijven kloten en bijten. Bij mij in slaap vallen met z'n neus op mijn schouder terwijl hij los staat en ik even aan de telefoon was met iemand.

Op me af komen draven / lopen in de wei terwijl hij bij een ander geen stap wilde verzetten. En de wei uit gejaagd moest worden.

Bij de bemiddelaar steigeren bij het opstappen en weg willen rennen.
Dat heeft ie bij mij nooit gedaan. Ik kon aan twee kanten rustig op en af stappen.

Ik zie geen andere verklaring voor dat gedrag dan dat een paard wel degelijk van een mens kan houden.

Titus wist namelijk dondersgoed dat hij groot en sterk was. En bij de eigenaar maakte hij daar dan ook gewoon misbruik van. En als hij geen zin had in iets bij een ander dan moest je echt wel sterk in je schoenen staan om hem te vertellen dat dat gewoon niet okee was.
Als ik er was dan was het goed. Alles was prima.

Hinikken, zacht zijn. Dat deed Hij niet zomaar... Dus ja ik geloof wel dat een paard kan houden van een mens.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:06

Chiren schreef:
Persoonlijk denk ik dat het een kwestie is van een wederzijdse vertrouwensband. Ik geloof zeker dat een paard een emotionele band kan hebben met een mens, maar of dat écht houden van is?

Wat versta jij onder echt houden van?

Anoniem

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:13

Zolang ik hem vreten geef houdt ie zielsveel van me .

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:21

Chiren schreef:
Persoonlijk denk ik dat het een kwestie is van een wederzijdse vertrouwensband. Ik geloof zeker dat een paard een emotionele band kan hebben met een mens, maar of dat écht houden van is?


Hier sluit ik me bij aan. Ik geloof dat paarden een band kunnen hebben met hun eigenaar/paardenmaatje maar niet dat ze verliefd worden, houden van etc.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:28

Een paard kan van je houden. Als je dat niet weet dan ben je het juiste paard nog niet tegengekomen :D

[o]

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:52

imaudy schreef:
Een paard kan van je houden. Als je dat niet weet dan ben je het juiste paard nog niet tegengekomen :D

Of het ligt aan het mens zelf en diens eigen gedrag. Ik doe vaak stomme dingen ( niet expres ) en hoe vaak dat goed afgelopen is of dat er iemand ( paard) het al eerder door heeft dan ik of pony voorzichtig is of , of iemand die niet gaat eten maar kijkt wat ik nu weer lig te doen. En ik voer ze niet allemaal. Zit wel graag bij ze naar hun te kijken en van hun taal te leren. Zo zie je ook dat bepaalde dieren echt op hun dieren maatje reageren. Tevens is uit onderzoek gebleken dat paarden diverse emoties van mensen kunnen herkenen en ook emoties kunnen linken aan de desbetreffende persoon. https://www.google.nl/amp/s/www.science ... ssions/amp

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:54

Citaat:
Kan een paard echt van je houden?


Ja! Paard was naar Frankrijk verhuisd want we hadden echt (even) geen tijd voor hem. Het ging hem heel erg slecht. Dus wij na paar maanden er achter aan. Ik schrok van hem. Hij was heel heel erg ziek en enorm depressief.
Ondanks dat hij amper kon lopen, ben ik erop geklommen (intuïtief) en ben met hem gaan stappen. Alleen maar verteld hoe geweldig ik hem vond en hoe gelukkig dat we bij elkaar waren. Hij was zo depressief dat ik amper of geen contact kreeg. Toen ik hem weg zette terug in de kudde na een stevige kroel, zag ik iets blij flikkeren in zijn ogen. "Het komt goed zei ik tegen mijn ongelovige vriendin". De andere dag kwam ik weer. Paard stond in een enorm veld (uit beeld ergens diep beneden in het bos). Ik riep onze vertrouwde roep. Blij en hinnikend kwam hij aan gelopen. Na een week was hij bij aan het komen, en draafde en galoppeerde we weer. Hij was weer ons blije ei.
Vanaf dat moment gingen we hem regelmatig opzoeken in Frankrijk. Ooit mijn vriendin verteld dat we 's avonds aan zouden komen. We waren zonder het te zeggen een dag eerder vertrokken en dus overnacht. In de ochtend rond 11.00 uur kwamen we aan. Mijn vriendin vertelde tegen haar man: "Pien komt zo aan, kijk maar Hercule heeft al zijn merries mee naar boven genomen, dat heeft hij nog nooit gedaan". 15 Minuten later reden we het erf op en onze vent stond al luid te hinniken aan het hek.

Ooit naar Nl gegaan, en paard stond hier in Frankrijk te logeren bij onze smid. Na twee weken kregen we telefoon. We moesten maar terug komen, want Hercule had heimwee (onze nuchtere smid := ). Dit ook gelijk gedaan.

En Polie, die houdt ook van ons en wij van haar, maar zij totaal anders. Meer als een diertje en zeker niet zoals Hercule van mij houdt. Zij vindt het prima als ze uit logeren gaat en is altijd blij als we er zijn, maar niet echt zoals Hercule. Hercule en ik, onze liefde over en weer, is heel diep en oprecht. Van Polie houd ik meer als zij van mij, tenminste dat denk ik. Zij vind het allemaal wel best en OK en natuurlijk is ze altijd blij om me te zien. Maar voor mij is dat voelbaar een totaal andere emotie als bij Hercule.
Dus ik denk dat paarden echt oprecht en volledig voor hun mens kunnen gaan en ervan kunnen houden, maar dat zeker niet voor alle paarden is weg gelegd.


Babs2005
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-12-17

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:42

Ik denk dat paarden wel een bepaalde band met je hebben, maar ik weet niet of dat hetzelfde is als houden van.

Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:26

Het hormoon oxytocine zorgt voor gevoelens van vertrouwen en verliefdheid. Dat noemen wij houden van maar komt dat gevoel bij mens en dier niet gewoon op hetzelfde neer?

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:27

anjali schreef:
Ja dat kan, dat weet ik 10000000% zeker. Het probleem is eerder, kan een mens echt van een paard houden, of duurt dat maar zolang als je er op kunt rijden? Volgens sommige Indiase religies heeft ieder levend wezen een ziel die na de dood verder reist naar een ander lichaam. Het ontmoeten van een ander levend wezen met wie je een echte liefdesband kunt beleven is heel goed karma. <3 /3 }:0 :)


_/-\o_

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:53

Jis_ schreef:
Het hormoon oxytocine zorgt voor gevoelens van vertrouwen en verliefdheid. Dat noemen wij houden van maar komt dat gevoel bij mens en dier niet gewoon op hetzelfde neer?

Dat zullen we nooit weten.
We weten eigenlijk niet eens of jouw gevoel van verliefdheid hetzelfde is als die van mij.. je kunt hetzelfde beschrijven maar zeker weten doe je niet :D

Maks :+:

Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:11

Macs schreef:
Jis_ schreef:
Het hormoon oxytocine zorgt voor gevoelens van vertrouwen en verliefdheid. Dat noemen wij houden van maar komt dat gevoel bij mens en dier niet gewoon op hetzelfde neer?

Dat zullen we nooit weten.
We weten eigenlijk niet eens of jouw gevoel van verliefdheid hetzelfde is als die van mij.. je kunt hetzelfde beschrijven maar zeker weten doe je niet :D


:D Maar dan ga je denk ik voorbij aan het hormoon die dat gevoel geeft, die is hetzelfde. Wij kunnen het, naast dat gevoel hebben en uiten, ook verwoorden, dieren alleen voelen en uiten. Dat is naar mijn idee het enige verschil.

Hoe veel van dat hormoon vrij komt is afhankelijk van hoe leuk jij iemand vindt. Als die gevoelens intens zijn schiet dat hormoon de pan uit. :D Dat geldt voor dieren net zo lijkt mij. En dat kan ook niet gelijkwaardig zijn.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:17

Paarden kunnen een vertrouwensband hebben met mensen maar houden van zoals mensen dat kunnen daar geloof ik niet in. Paarden kunnen wel hechten aan personen die ze eten geven en die goed voor ze zijn. Dat is hun manier van houden van. Maar als iemand anders dit overneemt en goed voor ze is en eten geeft, dan vinden ze die persoon ook gewoon lief.
Sommige mensen hebben dit ook trouwens maar dat terzijde.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:24

Mijn veulen, inmiddels 15 en al vanaf dr 4e van iemand anders, reageert nog steeds heftig als ze me ziet. Sleurt haar eigenaar mee mijn kant op. Reageert ook nog sterk op dr moeder.
Ze krijgt al jaren geen eten meer van me en zo vaak zie ik haar ook niet.
Is dat dan houden van?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Hutcherson

Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:29

Ik denk niet dat een paard van ons houdt zoals wij van hem houden. Maar ik geloof wel dat een paard ons kan zien als 'die is de mijne' zeg maar. Een stuk herkenning, een stuk positief gevoel. Eigenlijk zie ik het een beetje als een dementerende. Die heeft niet een duidelijke emotie of gedachte bij een persoon. Maar wel altijd een gevoel. Of iemand een positief of negatief gevoel opwekt bij hem of haar. Dat denk ik ook dat paarden dat hebben.
En dan zit er nog een verschil in de personen die vaak met het paard werken of bezig zijn. Het bieden van steun in enge situaties bv. Tijdens het wandelen in het verkeer bijvoorbeeld. Ik denk dat dergelijke acties bijdragen aan dat positieve gevoel. Hetzelfde bij een hond. Echter moet je wel duidelijke grenzen hebben zodat een dier (of kind haha) precies weet wat ie aan je heeft. Als je stabiel en rechtvaardig bent zal je respect krijgen en een relatie op kunnen bouwen.

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:36

Ik denk dat er wel een hele diepe band tussen mens en paard kan zijn.

Voor de leukste paardenboeken en cadeau's, bezoek http://www.paardenboekhandel.nl!

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:02

Met mijn paard heb ik zeker een sterke band en ze trekt ook heel erg naar mij toe. Ze is als Twenter gekomen en ze is nu 10 jaar van mij. Ik voer haar niet en geef nooit snoepjes. Kom ook niet elke dag of vaste tijden. Ze komt wel altijd meteen op me af en friemelt aan me en volgt me overal.

Met onze oudere ruin, die al heel wat heeft gezien en vaak is verhuisd en gewisseld van eigenaar merkte ik in het begin een afstand. Naar mijn moeder trekt hij wel. Ik kan hem vaak niet pakken, mijn moeder wel. Hij hecht niet zo sterk als mijn paard

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:05

Suzanne F. schreef:
Paarden kunnen een vertrouwensband hebben met mensen maar houden van zoals mensen dat kunnen daar geloof ik niet in. Paarden kunnen wel hechten aan personen die ze eten geven en die goed voor ze zijn. Dat is hun manier van houden van. Maar als iemand anders dit overneemt en goed voor ze is en eten geeft, dan vinden ze die persoon ook gewoon lief.
Sommige mensen hebben dit ook trouwens maar dat terzijde.


Ik denk dat dit voor de meeste paarden geldt.

Mijn Hercule hield echt van mij en ik van hem. Altijd als we elkaar langere tijd niet zagen werd hij ziek van heimwee. Ik bespaar je de verhalen, maar het is echt waar. Als ik er dan weer was, dan was het goed. Hercule was mijn once in a life time paard. Een verhaal dan. Ooit toen we hem zouden opzoeken toen hij in de Pyreneeën een tijdje woonde. We waren toch eerder uit Nederland vertrokken en hadden overnacht, waardoor we 's ochtends vroeg al in het verre zuiden zouden aankomen ipv in de avnod. Hercule nam altijd zijn kudde 's middags mee naar het woonhuis van mijn vriendin.
Toen stond hij er om 10.00 uur met zijn dames waarop mijn vriendin verschrikt tegen haar man zij: "Pien komt er zo aan en niet vanavond zoals afgesproken want Hercule weet het al". Een uurtje later reden we het erf op en Hercule was buiten zinne van vreugde en ik ook. We hadden elkaar te lang niet meer gezien. Altijd als ik aankwam stond hij boven op me te wachten met zijn dames.
[IM] Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Polie is gewoon paardje en daar klopt jouw beschrijving op.

Chico is net hier en onze band wordt hechter en hechter. Maar of hij ook echt van mij gaat houden, dat zal de tijd moeten leren. Nu nog niet in elk geval. Hij is erg op mij gesteld en ik op hem.

DaiseyJ

Berichten: 25
Geregistreerd: 27-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:03

Super interessante vraag vind ik dit...! Bij een 'positieve' interactie tussen mensen komt er idd oxytocine bij ons vrij. Zou dit ook zo zijn bij onze paarden als wij ze complimenteren? Ik heb wel het idee dat sommige dieren de emoties van mensen best kunnen begrijpen, voelt dan toch als soort emotioneel band dan..

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:09

Herkennen en vertrouwen.

Maar echt van mij houden? Zou het graag willen, maar denk wel dat hij elke betrouwbare ruiter leuk vindt en geen mega voorkeur heeft voor mij.

Mama van mijn lieve meisjes

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:53

Nee want wij zijn mensen en zij zijn paarden. ik hou heel veel van ze en ik zie dat zij mij ook accepteren en het leuk vinden maar dat is geen liefde zoals tussen merrie en veulen, man en vrouw-kind.
Ik geloof er iig niet in, maar dat je er een band mee kan hebben geloof ik zeer zeker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers