Clinton Anderson

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 16:41



DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:09

De theorie die erachter zit is dat degene die de ander zijn voeten laat bewegen de leider is/hoger in rang staat. Eerst was dat hier het paard, dat hebben ze nu omgedraaid. Omdat het paard extreem was in haar reacties moesten zij dat ook zijn om indruk te maken.
Dit is wat ik denk, heb me verder niet in deze methode verdiept.

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-15 16:30

Dat dacht ik ook maar ik vond het er zo enorm agressief uitzien dat er misschien toch een andere theorie in zat.
Iemand anders die iets anders denkt?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:59

klaas30 schreef:
Dat dacht ik ook maar ik vond het er zo enorm agressief uitzien dat er misschien toch een andere theorie in zat.
Iemand anders die iets anders denkt?


Hij moest wel omdat deze merrie en dominant was, en agressief omdat haar eigenaar elke keer voor haar wegrende. Dat weet een paard heel snel.
En nee er is dus ook niets anders achter te denken. Hij legt het zelf ook duidelijk in het filmpje uit, dat hij zo hard in moet komen om haar duidelijk te maken dat hij boven haar in rang staat en haar leider is. En ten allen tijde haar voeten kan bewegen in alle richtingen. Als hij niet zo gereageerd had was die merrie dwars over hem heen gelopen. (ze doet ook een aardige poging direct in het begin als ze naar hem uitslaat omdat hij vraagt of ze in een bepaalde richting wil bewegen). Ze heeft altijd haar zin gehad, dat zie je ook in het begin van het filmpje waar de eigenaar elke keer door de omheining vlucht voor het paard. en als ze die niet kreeg ging ze daar tegen in. En heeft dus ook geleerd dat ze daarmee succes had. Of dacht je dat je die merrie met lief poes, en aai aai zover kon krijgen dat ze rond je ging draven?

Ik heb mij wel in zijn methode verdiept, en hij gaat zeker niet met elk paard op die manier door de roundpenn. Maar als de eigenaar al zoveel fout heeft gedaan dat het paard je naar de keel vliegt omdat het zijn/haar zin niet krijgt, moet je wel wat om dat te doorbreken. En nee dat kan dus echt niet op een zachte manier. Clinton zegt het ook in het filmpje, wat denk dat wat het paard wat hoger in rang staat als die merrie doet als zij op die manier dat paard benaderd. Dan krijgt ze ook alle hoeken van het weiland te zien.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-15 18:25

heel erg bedankt ik denk dat ik het nu wel snap.
Mijn engels is niet zo goed dus ik wist niet wat hij zei.
Vandaar mijn vraag ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 56 bezoekers