[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:41

Leuk! Ik zit te snuffelen op de nieuwe website, ziet er echt heel goed uit!

haf_sjakie

Berichten: 770
Geregistreerd: 08-08-09

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:32

Ooooo jammer, ben ik net te laat...

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:26

Hoi, is er al iets meer bekend over de lidmaatschap?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:05

Ik heb gister mn account omgezet en een mail gestuurd, wacht nog op reactie :) laat het natuurlijk meteen weten als ik wat hoor

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:10

Eliine schreef:
Ik heb gister mn account omgezet en een mail gestuurd, wacht nog op reactie :) laat het natuurlijk meteen weten als ik wat hoor



Super *\o/*

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:27

Er zijn nog maar weinig officiële Parelli instructeurs vanaf 2017. Drie of vier vrees ik, als ik zo even tel.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:11

Wie stoppen er dan Wicky?

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:53

Hallo iedereen! Ik wil me hier ook graag melden ☺ Ik doe al jaren aan Natural Horsemanship en zou het zalig vinden om ervaringen te delen met jullie

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is dus Elise, ik ben 20 jaar en woon in België. Ik ben in het bezit van een bijna 8 jarige welsh cob merrie waarbij ik haar nu ongeveer een dik jaar heb. Wij hebben een heel moeilijke start gehad want het is een heel dominant paard dat buiten mentaal () ook lichamelijke problemen heeft. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb heel veel tijd en geld moeten steken om mijn paard min of meer lichamelijk terug in orde te krijgen dus nu doen we gewoon verder met werken aan onze band en binnekort ook weer meer academische rijkunst gaan doen ☺

Rambogirl

Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:04

Wicky schreef:
Er zijn nog maar weinig officiële Parelli instructeurs vanaf 2017. Drie of vier vrees ik, als ik zo even tel.


Hoe kom je aan deze informatie?
Volgens mij zijn het er nog steeds 6.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:51

Welke zes tel jij dan?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:20

Op de website staan er inderdaad 6 maar geen idee hoe up to date die is?

Anniek Pieterse, Zoë van Kruiningen-Coade, Eef Veenstra, Humphrey Dirks, Elena Bacchini, Anouk Dahrs.

Nou Zoë gaat er in ieder geval mee door dat is voor mij het belangrijkst haha.

Rambogirl

Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:21

Idd de namen die hierboven staan.
Die las is ook. Op Parelli.com

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:41

Heb twee verschillende namen gehoord die mogelijk zouden stoppen onder de vlag van Parelli. Dat betekent niet dat ze stoppen met lessen geven, er zijn de afgelopen jaren om uiteenlopende redenen goede instructeurs gestopt onder de naam Parelli.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:58

Afgelopen week kreeg ik een filmpje doorgestuurd op FB, van iemand die een paard achterwaarts vroeg en dan opstapte. Ik vond het wel een uitdaging; creatief met opstappen.

Vandaag voor de tweede dag geoefend en eigenlijk ben ik gewoon ongelooflijk trots op mijn geniale pony <3


Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:20

Wat leuk Wicky! Ik had dat filmpje ook voorbij zien komen, inclusief nog meer geniale manieren om op je paard te komen. Laat ik dat met mn arabieren project nog maar even niet doen :+ en mn Shetlandpony zal het ook niet waarderen denk ik hahaha. Maar het zijn wel leuke dingen om te doen.

haf_sjakie

Berichten: 770
Geregistreerd: 08-08-09

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:38

Wat een gaaf filmpje!
lijkt me een leuke oefening

senta
Berichten: 335
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:40

Sonja89 schreef:
Ongetwijfeld heeft dit te maken met mijn gebrek aan vaardigheden, vandaar mijn vraag om een goed kamp. Ik denk dat dit meer vraagt dan losse lessen!


Hoi, hier meldt zich een stille meelezer. En ja, ik ben dezelfde Senta als op dat andere forum :D

Doordat mijn paard wegens blessureleed met prepensioen is doe ik op het moment zelf minder met paarden maar vind nh en meer specifiek Parelli nog steeds erg boeiend.

Wat kampen betreft, ik heb zelf goede ervaring met een kamp van E en E horsemanship. http://www.eenehorsemanship.nl/
Ik zeg er direct bij dat ik niet helemaal onafhankelijk ben misschien want één van de E's is familie. Het goede van het kamp van van de zomer vond ik dat het gericht was op het ontwikkelen van je eigen probleemoplossend vermogen. Dus zien wat het probleem/struikelpunt/je huidige stand van zaken is, dat analyseren, voor jezelf helder krijgen welke elementen je nodig hebt voor progressie en welke punten je dus aan kunt gaan werken om het te verbeteren.
Verder was het ook goed georganiseerd, met informatieve theorielessen en goede praktijklessen.
De data voor 2017 worden binnenkort vastgesteld geloof ik.

Het leuke is dat je die strategie op allerlei verschillende punten en niveau's kunt toepassen en dat het je helpt om je eigen ontwikkeling en die van je paard te sturen.

Los daarvan ik vind het leuk om te lezen hoe jullie tegen Mark Rashid vs Parelli aankijken. Zelf heb ik een aantal boeken van MR gelezen na jaren ervaring met Parelli. Ik zie het vooral als prachtige aanvulling waarbij Parelli vooral een goed opgebouwde didactische methode is en de boeken van MR veel persoonlijker zijn. Geen methode maar ze gaan veel meer over je persoonlijke attitude.

De boeken van MR zijn overigens ook te leen in openbare bibliotheken, uds wie daar lid van is, kijk even in de catalogus.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:02

Hee Senta!
Wat een mooie omschrijving van MR tov PP. Zo sta ik er ook wel in, ben nu pas MR aan het lezen en ik vind vooral herkenning en overlap. Maar misschien is dat ook wel omdat ik graag overlap zoek.

Parelli geeft handvaten voor een start, een verandering van omgang en technieken die daarbij horen. vervolgens ontstaat er een andere manier van benaderen en anders ervaren. MR benadrukt deze andere manier van ervaren, zonder echte technieken te geven in de boeken. In combinatie zijn beide manieren het sterkst, denk ik.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:13

Mooi uitgelegd beide :j goede tip senta van de bibliotheek, ik ga eens even zoeken of die van mij de boeken ook heeft

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:07

Nog mensen die naar Pat gaan kijken in Duitsland (equitana) of in België? Op vrijdagavond heb je als Savvy clublid een kaartje voor 19,--. Koopje, want het hele weekend kijken kost 190,--

Meer info op de Facebook van Parelli Be

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:06

Ik heb een vraagje....wanneer ik informatie wil over de horsenalities op de savvyclub, waar kan ik die vinden?
Weet iemand dat ook?

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:25

Goedemorgen allemaal,

Door drukte zie ik al dat ik veel moet doorlezen :-).

Zoe komt in het weekend van 25/26 februari naar Drenthe voor een clinic en individuele lessen. Jouw level maakt niet uit. Mocht je interesse hebben, dan kan je mij een pb sturen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:44

Is er iemand die interesse heeft om mijn lidmaatschap bij parellisavvyclub.com over te nemen? Gaat om een gedeeld lidmaatschap (totaal 4 personen) en je betaalt 11 euro per maand voor onbeperkte toegang tot de savvyclub.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:23

haf_sjakie schreef:
Ooooo jammer, ben ik net te laat...


Mss zij :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:49

Had inderdaad al een pb gestuurd, wacht nog op reactie. :D Bedankt voor het meedenken!