Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:08

Hoe gaat het met de RBE's? Hopelijk kan iedereen lekker genieten van de zomer?

Wij wel! Zelfs nadat Flint bijna 2,5 week vrij heeft gehad - ik was op vakantie - konden we het spelen en rijden oppakken waar we gebleven waren.
Ik geloof zelfs dat die rust hem goed heeft gedaan! Leerpuntje voor mezelf, soms wil ik te veel te snel, keep it simple.

En ondanks de slechte weersvoorspellingen voor de komende tijd ga ik proberen minstens 1x per week het bos in te gaan! Blij paard, blij mens!


Afbeelding

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:27

Stoer! Ik moet zeggen dat ik weinig doe. Geen fut. Nu ben ik in Denemarken, dus dat is een goed excuus :D . Maar moet daarna wel weer wat gaan doen. Wel weer op Sjaak gereden, trouwens. Moet ik echt even verder oppakken. Maar gaat best aardig.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:28

Goed. Morgen gaan we voor het eerst endurance starten.... ben beetje zenuwachtig. Maar ze is zo braaf momenteel.. ..

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 01:07

Hoi
Ik heb ook een RBE paardje.
De chart ... (of misschien combinatie RBE en RBI)
Vind véél dingen eng. Kan soms goed gaan en dan plots is het eng.

Gebruikt het liefst vluchten als oplossing voor iets engs.

Afbeelding

Leef en laat leven.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:05

@art_ificious, welkom! Mijn RBE is heel soms LBE
Als die van u soms RBI is wil dat dan zeggen dat je die soms moet motiveren en terughoudend is?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met een Right Brain Extrovert paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:32

Ik verdenk Sjaak ook van RBI invloeden. Dat merk ik aan dat hij de spanning erg opkropt en dan in 1 keer eruit knalt (bevriezen en ontploffen). Begin nu een patroin te zien: als er wat spannends gebeurt, is hij wel druk, maar nog wel hanteerbaar. Maar 5 minuten later komt de spanning er met een explosie uit. Wel iets om rekening mee te houden als ik daar ooit buitenritten op wil maken. Na het spannende gebeuren moet ik dan wel afstappen. Want na een paar minuten gaat t mis en kunnen we zo verongelukken. Dat doe ik liever niet.... :o

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:54

Fabster schreef:
Ik verdenk Sjaak ook van RBI invloeden. Dat merk ik aan dat hij de spanning erg opkropt en dan in 1 keer eruit knalt (bevriezen en ontploffen). Begin nu een patroin te zien: als er wat spannends gebeurt, is hij wel druk, maar nog wel hanteerbaar. Maar 5 minuten later komt de spanning er met een explosie uit. Wel iets om rekening mee te houden als ik daar ooit buitenritten op wil maken. Na het spannende gebeuren moet ik dan wel afstappen. Want na een paar minuten gaat t mis en kunnen we zo verongelukken. Dat doe ik liever niet.... :o

Dit dus... Limo bouwt spanning op maar doet dat vaak inwendig en als het hem dan teveel wordt gaat die vluchten.

Leef en laat leven.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:58

Ik geef die van mij sinds een week monnikspeper bij (buiten de magnesium). Maar dat lijkt echt wat te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018 en 60 bezoekers