Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:08

Diertjec schreef:
Ik zou het dan toch bij jezelf zoeken. Dit keer misschien zo gefrustreerd dat hij het wel heel erg aantrok?

Ik merk dat bij die van mij ook, kan beter niks aan de hand halen als ik gefrustreerd of boos ben, dan wordt zij dat ook alleen maar :')

Dat ineens ontploffen doet ze hier ook, vaak alleen als ze losloopt of alleen een longe eraan, bijna nooit als ze aan het werk moet.
Ze doet het nu nog steeds, op ruim 9 maanden dracht _O- bokken, springen, steigeren, rennend de longeerbak door hahah

Haha die van mij normaal gesproken ook. Maar nu dus ook een keer met de dubbele lijnen. Normaal nooit.. Onder het zadel doet hij t eigenlijk niet.

Misschien toch bij mij dan?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Wil jij ons helpen door mee te doen aan de gebruikersenquĂȘte van Bokt.nl? Alvast bedankt!
Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:28

Diertjec schreef:
Denk dat jij toch meer aan je hoofd hebt dan je beseft, dat je niet helemaal met je hoofd bij je paard bent en dat hij daar nu zo extreem op reageert.
Zal vast na je tentamens weer normaal worden :)
Succes trouwens!

Bedankt! :) Ik denk het dan ook..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:29

c_alsemgeest schreef:
Denk het wel... sowieso spiegelen paarden altijd goed.
Mijn paard is ook heel erg goed in de stemming aanvoelen...
Wanneer ik chago ben reageert hij er meteen op. Wordt er een beetje wiebelig door.

Mijn vorige was heel erg dominant een LBI/LBE, wanneer je ziek was of wanneer je niet lekker in je vel zat probeerde hij altijd direct de macht over te nemen :')

Mijn merrie was een echte RBE... wanneer er iets was raakte ze in paniek en wilde ze alleen maar troosten :+

Nou Chab is dus ook heel dominant.. En neemt idd wel gelijk de macht over.. Maar merkte het al in de stal.. Normaal is hij altijd blij als ik kom krijg ik een hinnik. En nu keek hij alleen even op.. Dat is vaak niet normaal voor zijn doen zeg maar.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:04

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ahh heerlijk herkenbaar hier ook!

Mijn merrie spiegelt ook onwijs mega erg. Mijn 1e dag menstruatie hoef ik ook nooit iets met haar te willen doen, dat loopt 95% zeker uit op een paard en mens welke ultra gefrustreerd zijn O:)
Slecht humeur hetzelfde verhaal. Daar in tegen als ik stress had met wedstrijden vroeger was ze er wel weer heel erg voor mij en wat ze super de super braaf <3

Een paar dagen geleden vond mevrouw het tijd voor een grapje en liep hier gezellig los over de weg -O- :n en een lol dat ze met zichzelf had. Uiteindelijk heb ik haar weer terug naar huis gelokt met mijn shet waat ze helemaal verzot op is }:)

Chab is de afgelopen twee dagen een beetje tsja hoe zeg je dat onstuimig. Wat ik al eerder beschreef deed hij dat, vandaag galopsbalken geoefend. Ging best goed, maar op een gegeven moment werd hij aardig heet en trok zelfs een sprint zonder dat ik er overheen ging (normaal is hij kei sloom)... of zou t te maken hebben met de lente of in combinatie van frustratie?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:06

Jorex schreef:
Wat ontploffen betreft is Alex meer LBI, hij bokt alleen als ie het echt niet met me eens is en ik zijn grenzen te ver overschrijdt met straffen. Mijn RBE bokt als ie iets nieuws moet, meer zo van "Oh, help, ik moet klaarstaan om weg te vluchten". Hij spiegelt mij ook heel erg, Alex is meer onverschillig. Maar ik had toen ook wel wat stress, want we gingen een vaardigheidsparcours rijden, maar juist toen hij kalmeerde werd ik ook weer kalm. Want ik haat een bokkende pony voor de wagen, vind het doodeng.

Chab bokt ook uit protest.. Maar nu gaf ik geen druk. Hij is normaal de rust der zelve.. Maar gister dus niet in de cirkel..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:08

Achterom schreef:
Ik herken het wel, als ik niet goed in mijn vel zit kan ik best met Walter gaan werken, maar moet ik wel extra goed mijn aandacht erbij houden. Want dan doet hij soms ook rare dingen zoals ontploffen.
Voor mij werkt dat juist heel goed, ik raak daardoor al mijn frustraties en stress kwijt door mijn aandacht volledig te focussen op hem.
Maar ontspannen werken is er dan niet bij, dan moet je een ander paard uitzoeken.

Mijn LBE is op dit moment geblesseerd helaas, check ligament. Dus dat betekent veel afspuiten, nou dat was ook een feestje die dagen dan het zo waaide... in het begin was hij wel rustig, want het hielp tegen de pijn, maar als het dan langer ging duren kwam zijn karakter ook weer bovendrijven :+
En omdat ik zo blij was dat hij zich even wat beter voelde, was ik niet altijd even duidelijk :D
Ach ja...

Nu kom ik zijn beperkingen trouwens wel keihard tegen: dierenarts zei, echo maken, ja dat doen we op de kliniek. Nou niet dus, want hij gaat dus niet meer op de trailer :n
De laatste keer dat we dat probeerden heeft iemand haar vinger daarbij gebroken (zelfde trucje als Fabster omschrijft met touw rond de stang, alleen breekt Walter daar dus ook doorheen) dus dat doe ik niet meer. We hebben al zoveel geprobeerd, het is gewoon klaar.
Maar goed, gelukkig kon de echo ook hier thuis.
En dan is het echt het liefste paard ter wereld. Of hij tegen scheren kan? Geen idee, nooit gedaan, dus probeer maar. Geen centje pijn, meneer stond hartstikke stil :)
Echo maken ook, later toch gesedeerd, maar had in feite ook zonder gekund.
Hebben we toch iets goed gedaan in de opvoeding :)

Nou ik kan met chab nooit zonder volledige focus werken, want dan gaat hij zn eigen gang. Gister was ik boos en gefrustreerd en denk dat dat er wel mee te maken heeft.. of lente kriebels..

Trailer laden herken ik wel daar volg ik nu cursussen voor.. ik kan de meest gekke dingen met hem doen, maar die dingen..

Gizeppie

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:34

@liesjuh

Chab is natuurlijk een dekhengst geweest.. misschien is dat t? Lente kriebels?