[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:38

Ik moest vandaag ook aan Harvey denken, vind je topic leuk en ook vaker herkenbaar! Dus toch eens vragen hoe het gaat? :)


MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:20

Ik zeg ook lang! Haha om je weer lekker in dubio te brengen want in het toiletteer topic zal 95% “KORT!” gillen en komen ze nog net niet langs om hem zelf onder handen te nemen :D (grapje natuurlijk) Ik heb er zelf net zo een: big boned peuter met idd ook die langere manen, westernstijl. Nu ook echt een varken in de winter maar ik heb er geen problemen mee, en hij zelf al helemaal niet. Manen houden hem lekker warm nu. Eventueel keertje uitborstelen en wat vaker een detangler erin smeren zodat het ergste vuil afgestoten wordt?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:24

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je wat meer kunt vertellen hoe je bezig bent met Warwick Schiller? Eh hoe je dit aanpakt zo zelf? Ik wil zelf het grondwerk ook weer meer oppakken met mijn ruin, heb er paar keer les in gehad maar lessen plannen is door omstandigheden nu lastiger, dus wil ook zelf meer aan de gang!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:30

Wow, bedankt voor je duidelijke uitleg, wat leuk! Ziet er zeker goed uit! Hoevaak ben jij hier gemiddeld mee bezig en hoe lang? Echt leuk om te zien hoe enthousiast je ervan wordt!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:49

Goed bezig zeg! Ik neem het mee!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:26

En hoe gaat alles daar? :) Vind jullie topic altijd erg leuk om te volgen, herkenbaar op meerdere punten!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:05

Wat fijn dit zo te lezen! Jullie zijn top bezig en vooral in jullie eigen tempo! Welk hoofdstel heb je nu voor gekozen? Mooi met die brede neusriem!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:05

Jaaa die laatste vraag van focus was ik ook benieuwd naar!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:52

God wat ben jij goed bezig! Serieus erg leuk om te lezen! (Ook omdat ik zoveel van jou en Harvey herken in mij en Santos) Keep it up! Erg benieuwd of je verandering merkt met het andere voerpatroon!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:38

Wat super dat je zelf de hoeven wil gaan bijhouden, vooral als je al extra afhankelijk bent daar op een eiland! Welke cursussen ga je volgen? Ik heb zelf de bekapcursus in Koewacht gevolgd vorig jaar en afgelopen weekend nog een 2 daagse cursus van Heleen Davies. Is toch wel erg fijn als je weet hoe alles zit/werkt en niet meer afhankelijk bent. Nu heeft mijn ruin gelukkig hele goede hoeven van zichzelf dus dat is simpel kwestie van bijhouden!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:39

Die van ‘Denken over paarden’ is inderdaad van Piet Loof, deze heb ik dus gedaan in Koewacht! Zowel deze als van Heleen zijn beide echte aanraders! Hopelijk word je lekker enthousiast :)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:06

Juist! Het is idd even geduld hebben, maar met de tijd en juiste bekapping komen de hoeven er zoveel beter uit! Wat een verschil al, dat brokkelige is dan ook opgelost wanneer hij niet meer zo’n lange (ijzer) tenen heeft *\o/* Top!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:38

Vooral stille meelezer hier, maar vind het wel echt heel sneu wat je allemaal voor je kiezen krijgt, daar kun je echt wanhopig van worden. Hoe gaat het momenteel?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:10

Wowwww wat supergaaf! Geweldig om dan niet meer afhankelijk te zijn (al helemaal op een eiland) en dat je zo’n groot deel van z’n gezondheid (hoeven) dan zelf in de hand hebt! Top! Overweeg je dan ook een nieuwe cariere, als in meerdere paarden daar kunnen bekappen? Of (in eerste instantie) puur voor jezelf en Harvey?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:18

Super!!! Haha je hebt ongeveer hetzelfde gedaan als ik de laatste 2 jaar (ik herken je ook van de Facebookgroepen). Gaaf dat je er proffesioneel mee aan de slag wil, zo mogen er meer komen! En het is inderdaad top te combineren met hoe je wil werken ivm het moederschap. Wees maar trots op jezelf, en ga ervoor!!!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:41

Hoera wat fijn! Hopelijk valt het nu medisch ook allemaal mee en kunnen jullie je richten op de training op zichzelf, wat al energie genoeg vraagt. Fijn dat hij zich hier gelijk weer thuis lijkt te voelen, dat geeft jou waarschijnlijk ook weer meer rust. Enne....wat een prachtige weide zo!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:01

Oh wauwww, je bent al begonnen! Wat gaaf!!!! Word je al enthousiast om met Harvey aan de slag te gaan? Heb je al eye-openers gehad waarvan je dacht: verrek, hier gaat Harvey echt profijt van hebben, dìt hebben zijn hoeven juist nodig!?


MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:08

Ik heb net even op je Facebook gekeken en vind het echt top hoe je bezig bent! *\o/*

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:49

Ahhh leuk om weer een update te lezen! *\o/* Vind dit altijd een heel leuk volgtopic, kan me in heel veel dingen herkennen!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:17

Ach spannendere updates, dit hoort ook allemaal bij het proces! Vind dit ook allemaal heel leuk om te lezen/foto’s te kijken. Vier alle kleine succesjes!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:34

Jaaaa wat leuk dat je weer post, jouw zoektocht met Harvey en hoe je erin staat doet me zo aan de mijne denken, dus las altijd graag mee! Wat is nu de reden van de magnesium die je geeft? Tegen stijfheid of voor Harvey z’n rust? Of een combinatie misschien?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:23

Wauw, welk dek is dit?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:14

Heel sjiek! Bruin is ook onze kleur, en vooral met die schapenvacht is erg mooi en comfortabel lijkt me! Zit zelf soms ook te denken of een andere pad ervoor zorgt dat mijn eigen Freemax nét iets beter ligt, dus ik ben heel benieuwd!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:54

Wat zijn jullie goed bezig!!! *\o/*

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:50

Wat een ontzettend verdrietige twist, maar ik kan je keuze zeker begrijpen! Heel veel sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 59 bezoekers