Wijken voor druk

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:01

Ik ga met Aleeneh mee. Je kan het paard ook met de kont al "tegen" de bakrand zetten, dan gaan ze net iets sneller zoeken naar een ander antwoord. Maak het juiste antwoord gemakkelijk, dan hebben ze het snel door.

Gini

Re: Wijken voor druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:11

Als je achteraan begint, moet je wel zien dat je geen druk op het halster uitoefent (touw lang genoeg laten), want dan geef je dus de hulp voor achteruit. Ik vind het daarom juist gemakkelijker om met de voorkant te beginnen. Hoofd laten zakken door druk tussen de oren, hoofd van links naar rechts 'duwen',... dat zijn zowat de kleine dingetjes waar ik mee start. Als ze dan het concept snappen dat ze moeten toegeven aan druk, dan begin ik pas met het wegzetten van achterhand en voorhand.
Zeer klein beginnen! Het is niet omdat het in jouw hoofd allemaal heel logisch klinkt (ik druk, jij wijkt) dat een paard het meteen snapt. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:46

Yolopolo schreef:
Oké maar wat is nu dan de beste oplossing om het te oefenen !
Als ze stil en vast staat op de poetsplaats en vraag haar om te gaan met de achterhand dan duw ik dan snapt ze dit wel. Maar als we aan het touwhalster in de bak oefenen en ik geef wat druk op haar bil of ergens anders dan gaat ze op alles achteruit... laats heb ik eens geoefend met me vriend die hield haar dan voor beet en ik gaf dan wat druk op het schouder zodat ze een stap deed en als ze naar achteren wou dan probeerde mijn vriend dat tegen te houden ... Misschien ook niet de beste manier maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen! En ik wil er wel mee aan de slag !!

Ik stel voor dat je even het hele topic doorleest. Iedereen geeft namelijk nuttige tips en adviezen op juist deze vraag. :)

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten