Mark Rashid en zijn 'methode'

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 19:15

Mopjemop schreef:
woepsie90 schreef:
Aha duidelijk :) ik weet dat een stick niet naar is maar wist ook even niet wat je ermee kon of moest doen tijdens wandelen. Thanks!

Wel een mooie eye opener ;) ....want "vroegah" wandelde ik ook nooit met een zweep of dergelijke.
Ga er nog eens over nadenken :)*

O nee ik ga 'm niet gebruiken met wandelen hoor, maar wilde gewoon weten hoe en wat :) harvey gaat alleen te langzaam of te snel als er spanning is en dan is een stick gebruiken niet zo handig denk ik. Als dat niet is, dan lopen we nek aan schouder op mijn tempo, hij spiegelt mij. Daar heb ik gewoon mazzel mee denk ik want dat is niet iets waar ik veel mee geoefend heb :')

Op zoek naar een bekapper? Ik studeer bij Barehoof Strategy en ben regelmatig in Nederland om te bekappen. Voor vragen kan je mailen naar helpwithhooves@gmail.com

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 19:42

Mopjemop schreef:
Ik bedoelde dat ik er zelf nog even over ga nadenken :D hihihi

O hahaha sorry :+

Op zoek naar een bekapper? Ik studeer bij Barehoof Strategy en ben regelmatig in Nederland om te bekappen. Voor vragen kan je mailen naar helpwithhooves@gmail.com

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 21:00

Apart is dat hè! Harvey staakt meestal op de terugweg naar de wei, tijdens de laatste 30 meter wel 2 tot 3 keer >;)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 20:19

Mopjemop schreef:
Idd groot verschil :)
Nu heb ik een vraag nav het tweede filmpje. Wanneer jij een galop huppel maakt, springt je pony aan.... super gaaf .... alleen stel je wil haar 3 rondjes laten galopperen, "galoppeer" je dan zelf ook 3 rondjes mee of gebruik je een andere hulp?

Dit omdat ik zelf nu ook bezig ben met mijn merrie om soms een galopje op de cirkel te oefenen.

Weet niet wat Sonja doet maar ik maakte alleen zelf een drafpas of galophupje om hem in die gang te zetten en liep daarna gewoon beetje mee. Als hij terug viel deed ik dat opnieuw. Met mijn stem haalde ik hem zelf terug naar langzamere gang (hoooooo) en als dat niet (snel genoeg) lukte stond ik gewoon kort even stil en bewoog ik niet. Dus niet de hele tijd meedoen, doodvermoeiend haha

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 22:13

Ik heb ook zo'n paardje peetstap. Erg snel afgeleid, komt heel erg ongeinteresseerd over ook. Denk daarom zelf dat het ligt aan de band die ik of wie dan ook met je paard hebt in combinatie met je eigen stemming, op dat moment (bewust of onbewust). Ben benieuwd of en wat voor tips genoemd gaan worden :).

Goed woord, spitsig!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 21:50

fransje23 schreef:
Hebben meer mensen hier laatst de webinar van Mark Rashid gevolgd via Facebook? Was erg interessant, heb jammer genoeg alleen het begin gemist.

Hij heeft nu ook een abonneekanaal met uitleg en filmpjes, kost10 dollar per maand.

Goeie tip, thanks +:)+

woepsie90

Re: Mark Rashid en zijn 'methode'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-17 19:53

Wat een geweldige kans!!!
Ik woon niet in NL maar voor zijn clinic wil ik best even op en neer vliegen :j
Wat een gaaf idee! Zullen geheid meerdere interesse in hebben.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 21:45

Ik stamel ook altijd wat als ik Mark Rashid moet uitleggen maar 'softness', 'reward the try' en allerlei kleine signalen van het paard (leren) kennen is wat ik dan vaak wel gebruik in de uitleg.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 22:57

Hi’

Ik ben er net achter gekomen dat Mark Rashid een website met video’s heeft, waarin hij zijn kennis deelt! Lidmaayschap is geloof ik $10 per maand en je kan annuleren wanneer je wilt. Ik zag het op Facebook voorbij komen. Hij plaatst elke maand nieuwe video’s, over allerlei onderwerpen. Ik dacht ik deel dat hier even :)

https://m.facebook.com/consideringthehorseclassroom/

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 09:26

The art of retraining horses is een goeie denk ik dan!