van nature in Andalusia?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-16 13:52

Hallo,

Wij wonen (nu nog) met onze twee paarden in noord-Italië, boven op een bergtop.
Nog slechts twee, een merrie en een ruin, nadat vorig (ramp)jaar hun 2 vrienden zijn overleden... ;(

Wij wonen op een fantastische plek boven op 'onze' berg met een gigantisch huis en 3,6HA paarden paradijs.
We hebben er gedurende de 6 jaar dat we hier zijn heel veel in geïnvesteerd met de bedoeling om er een B&B/agriturismo van te kunnen maken. Toch hebben we beslist om ons huis te koop te zetten en deze plek op termijn te verlaten...
Voor mijn gezondheid heb ik namelijk (nog) veel warmere en drogere oorden nodig en hier heb je echt nog wel 4 seizoenen waardoor ik in de winter/lente teveel pijn heb en niks kan doen. Heerlijk weer vergeleken met het natte België maar nog niet goed genoeg voor mijn lijf om echt terug aktief te kunnen worden... |(

We willen dus op termijn uitwijken naar Andalusia, zuiden van Spanje dus...

Nu is mijn eerste zorg daarbij uiteraard (opnieuw): mijn paarden!

Door mijn gezondheidsproblemen zijn de paarden al bijna 10 jaar gewoon 'paard', zonder meer! Omdat ik meestal enkel genoeg energie heb om hun verzorging te doen... (en mijn man heeft eigenlijk niks met paarden, dus die vraag ik enkel om hulp als het echt niet anders kan).

Toen ze nog met z'n 4 waren was dat niet zo erg, toen konden ze hun gezelschap kiezen volgens hoeveel zin ze hadden om wel of niet te bewegen. Maar nu staan ze zich regelmatig toch te vervelen... Omdat ze met hun tweetjes niet echt gelukkig zijn en ze missen hun leider en een kudde. Ze waren nooit de beste vriendjes en moeten het nu wel enkel met mekaar rooien en dat geeft echt liefde/haat taferelen weer.

Liefst van al wil ik ze dus nog maar eens mee verhuizen want zij zijn altijd mijn laatste reden geweest om verder te doen wanneer ik in het diepste van mijn (on)gezondheidsdal zat. Ergens blijf ik ook nog altijd hopen dat ik ooit terug sterker zal kunnen staan en weer wat met ze zal kunnen gaan doen... maar dat zal de tijd uitwijzen natuurlijk.

Ik ben dus al een hele tijd aan het zoeken waar in Andalusia 'natural horse people' zitten waar mijn twee paarden terug in een kudde terecht zouden kunnen... Dan kunnen wij daar dichtbij gaan wonen zodat ik ze heel regelmatig kan gaan bezoeken.
Dat zou voor hen het beste zijn en dat zou mij extra hulp geven om al mijn energie eerst in mijn eigen gezondheid te kunnen steken en daarna, wie weet, terug wat met hen kan gaan spelen!

Tot nu toe heb ik slechts 1 adres kunnen vinden, dat is in Coìn, waar ze met Parelli bezig waren. Recent is daar echter een totale verandering van beheer maar ik hoop dat ze daar toch 'natuurlijk' zullen bezig blijven.
Verder heb ik geen enkel alternatief adres kunnen vinden...

Mijn vraag dus aan jullie:
Wie weet er mensen wonen in Andalusia die op natuurlijke manier met hun paarden bezig zijn: 24/7 in kudde, open stal, enkel gras/hooi, geen bit, natuurlijk hoefkappen, enz. Liefst van al zelfs gewoon privé met hun paarden bezig zijn en dus niet commercieel.
Uiteraard liefst mensen die eventueel nog wel 2 paarden extra in hun kudde kunnen opvangen.
Taal/nationaliteit maakt niet uit, al moet ik mijn spaans tegen dan wel terug wat oppoetsen... :-)

Het is dus nog niet voor direct (eerst moet ons huis hier verkocht raken), maar hopelijk duurt het ook geen jaren meer...

Eventueel via een pm antwoorden indien je de gegevens niet graag openbaar toont.
Alvast heel hartelijk dank voor alle antwoorden!


PS : als je iemand kent die het barre noorden wil verlaten om met zijn/haar paarden naar Italië uit te wijken, stuur ze dan ook maar naar ons! :j


Shalimar

Berichten: 1496
Geregistreerd: 24-01-09

Re: van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:07

Misschien weet stichting paard in nood Spanje wel iets of kunnen zij je verder helpen of verwijzen? Ze zijn erg aardig dus het proberen waard. https://www.paardinnoodspanje.nl/

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:25

Kijk eens op slowhorsecare.es, misschien is dat iets voor je, of kunnen ze je verder helpen met soortgelijke plekken in Spanje


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Re: van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-16 13:49

Dank je Chubby en Shalimar!
Ik bekijk het zeker!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:59

Weet niet of je al wat gevonden hebt.
Maar anders zijn er twee personen die je waarschijnlijk verder kunnen helpen in Andalusie zijn chico ramirez en Lucy rees.
Misschien kun je ze via fb benaderen.

Verder ken ik geen mensen in Andalusie helaas, hier in de buurt zou ik misschien wel wat kunnen vinden voor je waar je je paarden in een kudde kan doen. Mijn intructrice geeft ook bitloos les en heb een barefoot hoefsmid.

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 22:11

blensink schreef:
Weet niet of je al wat gevonden hebt.
Maar anders zijn er twee personen die je waarschijnlijk verder kunnen helpen in Andalusie zijn chico ramirez en Lucy rees.
Misschien kun je ze via fb benaderen.

Verder ken ik geen mensen in Andalusie helaas, hier in de buurt zou ik misschien wel wat kunnen vinden voor je waar je je paarden in een kudde kan doen. Mijn intructrice geeft ook bitloos les en heb een barefoot hoefsmid.


Hallo blensink,

Dank je!
Ik heb inmiddels Los Caballos Luna (Paard in Nood Spanje) ontdekt en ik zal wellicht mijn paardjes naar daar verhuizen wanneer wij ook naar Andalusia trekken:
https://www.facebook.com/loscaballosluna.spanje/?fref=ts

De mogelijkheden daar voor de paarden zelf zijn fantastisch!
Enig nadeel is dat ze wellicht tamelijk ver weg zullen staan van waar wij zelf zullen wonen...

Waar we zelf gaan terecht komen weet ik nog niet... eerst moet sowieso ons huis in Italië verkocht raken vooraleer we echt aan Spanje kunnen beginnen denken!
Maar voor mij zelf moet het heel droog zijn en dan is de streek tussen Torrevieja en Murcia blijkbaar de beste, maar dat is zo'n 600km weg van Almadén de la Plata...

We zien wel, ik weet nu alleszins waar ze heel goed terecht kunnen, voor de rest is het 'let go and let God'...

Fransje_70

Berichten: 978
Geregistreerd: 16-08-09

Re: van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:38

Vraag eens Mariette Stegwee zij woont in Andalusië. Je kan haar vinden op FB

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:49

Je paarden komen inderdaad goed terecht bij "Los Caballos Luna".
Ik ken de stichting en doen goed werk.
Voor jouw gezondheid is inderdaad deze zone erg goed daar we hier micro klimaat hebben.
Vele van mijn gasten komen hier ivm met gezondheidsklachten en knappen allemaal op.
Ook ik zelf heb baat bij dit klimaat. :D

Iig heel veel succes met de verkoop van je huis en een fijne plek vind voor je paarden.
Als ik je ergens mee kan helpen weet je me te vinden.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:16

Ik ken wel iemand in Prado del Rey (provincie Cádiz) die haar paarden relatief natuurlijk houdt. Wel commercieel.

Dat is eigenlijk niet de reden dat ik reageer. Je schrijft dat je vanwege de 4 seizoenen in de winter en lente niets kan, en daarom naar een droger en warmer oord wil/moet. Let er dan goed op waar in Andalusië je heen gaat. Andalusië betrekt bijna het hele onderste deel van Spanje en er zijn absoluut plaatsen bij waar je ook gewoon 4 seizoenen hebt. In de provincie Jaén, bijvoorbeeld, is het er in de zomer al gauw tegen de 40 graden, maar in de winter ligt er sneeuw en is het echt wel koud. Wil je warmer leven in Andalusië, zal je naar de kust moeten en de bergen moeten vermijden.

Als je echt naar een droog en warm klimaat wil, kan je wellicht beter denken aan de Canarische eilanden. Hier (ik woon nu op Lanzarote) is het gedurende het hele jaar gemiddeld tussen de 22 en 28 graden (overdag). Het wordt dan wel een heel stuk lastiger met je paarden.

Als je meer wil weten over de Canarische eilanden, mag je me ook een pb sturen, mijn vriend komt van Gran Canaria en kan je er alles over vertellen. :)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:40

Hai arkama ben ik weer :o
Weet dat er waarschijnlijk nog wel even tijd overheen gaat voordat jullie je echt gaan settelen hier ivm de verkoop van jullie huis.
Als je in de buurt van Murcia/torrevieja wilt gaan vestigen heb ik vandaag voor je nagevraagt.
Op de manege waar mijn instructrice les geeft (Campello) hebben ze ruime paddocks en evt in de toekomst ook weidegang met meerdere paarden.
Zoals ik al eerder zei hebben we een barefoot hoefsmid, goed hooi (want dat moet je nog maar bekijken hier in spanje), en de mogelijkheid tot het zo natuurlijk mogelijk houden van je paarden.
Als je tegen die tijd hier in de buurt op zoek gaat naar een woning mag je contact met me opnemen en dan kunnen we je de manege laten zien zonder enkele verplichting.
Iig heb je dan je paarden iets dichterbij staan.
Nogmaals succes!

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 14:10

Nissima schreef:
Ik ken wel iemand in Prado del Rey (provincie Cádiz) die haar paarden relatief natuurlijk houdt. Wel commercieel.

Dat is eigenlijk niet de reden dat ik reageer. Je schrijft dat je vanwege de 4 seizoenen in de winter en lente niets kan, en daarom naar een droger en warmer oord wil/moet. Let er dan goed op waar in Andalusië je heen gaat. Andalusië betrekt bijna het hele onderste deel van Spanje en er zijn absoluut plaatsen bij waar je ook gewoon 4 seizoenen hebt. In de provincie Jaén, bijvoorbeeld, is het er in de zomer al gauw tegen de 40 graden, maar in de winter ligt er sneeuw en is het echt wel koud. Wil je warmer leven in Andalusië, zal je naar de kust moeten en de bergen moeten vermijden.

Als je echt naar een droog en warm klimaat wil, kan je wellicht beter denken aan de Canarische eilanden. Hier (ik woon nu op Lanzarote) is het gedurende het hele jaar gemiddeld tussen de 22 en 28 graden (overdag). Het wordt dan wel een heel stuk lastiger met je paarden.

Als je meer wil weten over de Canarische eilanden, mag je me ook een pb sturen, mijn vriend komt van Gran Canaria en kan je er alles over vertellen. :)


Dank je Nissima!
Ik ben nu al een jaar heel veel over Andalusia aan het volgen en opzoeken en je hebt groot gelijk!
Het is dan ook een groot gebied hé...
Een eiland komt echter voor mij niet in aanmerking voor een aantal redenen: het is een stuk duurder en moeilijker om er te geraken. De 'eilandmentaliteit' is iets waar we hier in de bergen ook mee te maken hebben en dat ligt me ook al niet zo.
Maar vooral: er is overal water rondom en dat maakt de luchtvochtigheid te hoog voor mijn lijf en leden... laat dàt nu net de reden zijn waarom we hier willen vertrekken.

Droog en warm is de boodschap... of de lotto winnen zodat we ons verschillende locaties kunnen permitteren (want in de zomer kan je niet beter zijn dan hier op onze berg!)

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 14:12

blensink schreef:
Hai arkama ben ik weer :o
Weet dat er waarschijnlijk nog wel even tijd overheen gaat voordat jullie je echt gaan settelen hier ivm de verkoop van jullie huis.
Als je in de buurt van Murcia/torrevieja wilt gaan vestigen heb ik vandaag voor je nagevraagt.
Op de manege waar mijn instructrice les geeft (Campello) hebben ze ruime paddocks en evt in de toekomst ook weidegang met meerdere paarden.
Zoals ik al eerder zei hebben we een barefoot hoefsmid, goed hooi (want dat moet je nog maar bekijken hier in spanje), en de mogelijkheid tot het zo natuurlijk mogelijk houden van je paarden.
Als je tegen die tijd hier in de buurt op zoek gaat naar een woning mag je contact met me opnemen en dan kunnen we je de manege laten zien zonder enkele verplichting.
Iig heb je dan je paarden iets dichterbij staan.
Nogmaals succes!


Dank je!
Wanneer het zover zal zijn, probeer ik zeker contact te nemen!
Voorlopig echter nog geen enkele kandidaat voor ons huis... de huizenmarkt in Italie ligt zo goed als dood. :(

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:54

Geen dank :D
Misschien komt het binnenkort ook weer een beetje op gang zoals in nederland en hier in spanje ook.
Ook kan je misschien hier op bokt een advertentie zetten voor je huis, als je alles hebt zoals stallen, wei enz weet je nooit.
Niet geschoten is altijd mis.
Nogmaals veel succes.

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 13:22

Het is inmiddels al een paar jaar geleden dat ik mijn vraag hier stelde... maar ik wou jullie laten weten dat ik vorig jaar beslist heb om mijn paardjes bij Los Caballos Luna (Paard in Nood Spanje) te plaatsen bij Laura Hoitsema.

Ik ben er zelf ook al een paar keer naartoe geweest en ze staan daar in het paradijs! Vanaf dit jaar in een immens groot beschermd natuurpark met -tig meren, zo'n 150 paarden die zelf hun kuddes samenstellen. Leven in vrijheid terwijl ze toch dagelijks gecheckt worden en alle nodige verzorging krijgen.

Dank aan allen die mij hierbij geholpen hebben! TOP!


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: van nature in Andalusia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:35

Wat fijn dat ze daar zo goed staan! Zijn jullie zelf inmiddels ook al verhuisd?

arkama
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 21:36

Nissima schreef:
Wat fijn dat ze daar zo goed staan! Zijn jullie zelf inmiddels ook al verhuisd?


Helaas nog niet...
Wij moeten eerst ons huis in Italie kunnen verkopen en het heeft me heel veel tijd gekost om mijn man daar echt van te overtuigen...
Nu staat het echt wel te koop, maar de koper zal ofwel iemand moeten zijn met dezelfde droom als wat wij hadden 10 jaar geleden, nl. een B&B/agriturismo/natuurcamping beginnen ofwel zal het een grote familie moeten zijn die met genoeg centjes naar hier kunnen verhuizen!
Het huis is namelijk vrij groot, je kan er gemakkelijk 2 tot 3 gezinnen in onderbrengen. Met dan die 3,6HA grond erbij en mogelijkheid om al hun paarden in een paddock paradise te huizen natuurlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 43 bezoekers