Bitloos wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Bitloos wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:00

Hallo!

Ik wil straks met mijn net ingereden paard van 5,5 jaar bitloos starten (pas tegen de zomer maar ben nu alvast aan het oriƫnteren welk hoofdstel zodat ik er ook thuis alvast mee aan de slag kan). Nu weet ik dat de neusriem volgens de richtlijnen 2cm breed moet zijn. Ik heb nu een side pull met gevlochten neusriem maar die is dus te smal om mee te starten. Echter zal ze met springen wel wat pittiger worden maar een hackamore (en ja ik weet dat die scherper inwerkt!) mag pas vanaf Z. Nu heb ik 2 vragen:
- met welke hoofdstellen starten jullie? (voorkeur wel side pull)
- starten jullie wel eens met een neusbontje?

Ik kijk nu naar de FRA Alize Mistral en de FRA Rebecca, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met hoofdstellen! Mijn paard is zeer zacht op de hulpen maar ze is jong en naast vertrouwen etc zit het ook tussen mijn oren dat ik nog wel 'iets' te zeggen heb op de momenten dat ze heet wordt (zoals met springen).
Dit topic is dus echt bedoeld op ervaringen met welke bitloze hoofdstellen jullie starten en niet discussies over wat wel/niet goed is qua hoofdstellen ;)

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit


ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:20

Allereerst wat een leuke foto's :j <3 !!
Maar de neusriem is officieel geen 2 cm breed toch van de Pardoes? Ik heb namelijk de Pariba van FRA omdat ze daar echt super goed op reageert, maar vind het zo een gedoe met die neusriem breedte ;(
Wel super opgelost met het riempje :j

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bitloos wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:30

PS bedoelde eigenlijk met bontje helemaal om de neusriem zodat de neusriem niet zichtbaar is hihi...ivm de dikte

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit


ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 13:24

https://www.knhs.nl/media/12538/toegest ... r-2017.pdf

Hier zie de toestaande (bitloze) hoofdstellen.
Je mag inderdaad bitloos starten in zowel springen, dressuur en eventing t/m M2....Daarna moet je vreemd genoeg starten met bit. Dus dat ga ik sowieso niet doen.

Maar ik heb sinds gisteren een mooi en passende side-pull laten aanmeten. Perfect!!!!

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 84 bezoekers