[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:43

Vind het er apart uitzien zou bijna zeggen dat de infectie nog niet voorbij is.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:18

Oei dat ziet er inderdaad niet fijn uit. :\ zo'n verkleuring in de zool heb ik ook nog nooit gezien? Is de hoef ook warm of loopt hij nog onregelmatig?

Hopelijk valt het mee..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 20:35

Leo schreef:
Oei dat ziet er inderdaad niet fijn uit. :\ zo'n verkleuring in de zool heb ik ook nog nooit gezien? Is de hoef ook warm of loopt hij nog onregelmatig?

Hopelijk valt het mee..


Komt door de iodine spray, die is rood, net als betadine ;) geeft lekker af, heb allemaal vlekken op mijn handen.

O en hij loopt en beweegt als een tierelier :D daar geen problemen meer mee. Hoef is even warm als de anderen.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:47

Wat fijn dat hij weer goed loopt!! Dat is in ieder geval een goed teken.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:53

Ah, gelukkig maar dan ;) ik heb er (gelukkig?) geen verstand van dus had het nog nooit gezien.

En gelukkig beweegt hij wel goed!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 23:56

Jaaaa er gebeuren ook nog leuke dingen voor Harvey en mij.....!

We hebben een leren halster met naamplaatje van Kifra gewonnen *\o/* *\o/* *\o/*
Zo blij!!!
Kan niet wachten tot hij binnen is, al zal dat even duren want hij wordt naar mijn moeder in NL gestuurd. Maar ik heb geen haast, al ben ik wel vet nieuwsgierig :D
Wordt vervolgd...

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:12

Wat leuk!

Hoe gaat het met de hoef van Harvey?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:05

Leuk! Ik ben benieuwd, ik denk dat een foto wel zal volgen. Ik hoop dat dit een voorteken is voor meer goede dingen in de toekomst.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:11

Vandaag werd het land gedaan, en daar heb ik even gebruik van gemaakt, heb hem uit zijn stal gedaan zoals elke ochtend, kuil opgehangen zoals elke ochtend, en afgewacht... ben best trots op meneer!



Afgelopen week ben ik ook elke dag dingetjes met hem gaan doen. Opstapblok bleek bv best spannend :+ maar na een clicker sessie is dat ook over en blijft hij 'm steeds maar aanraken :') zelf zijn neus in zijn halster of hoofdstel steken, de enge krakende zak waar ik stro mee vervoer aanraken, etcetera.
Deze week ga ik weer eens even opzadelen, en ook stil(blijven)staan aanleren (zodat ik hem straks kan parkeren met opstappen). Laten flemen wil ik ook proberen!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:08

Hij regeert prima op die trekker :j geïnteresseerd maar niet angstig, blijft lekker doorkauwen, helemaal goed dus :)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 12:19

Harvey eet sinds 1,5 week ineens stuk minder hooi dus heb sinds een paar dagen zijn dagelijkse portie ontbijt en avondeten verhoogd. Hij is alweer iets aan het afvallen, zucht.

Mijn zusje was van de week hier en heeft wat fotootjes geschoten. Vreemde instelling en kwaliteit, maar toch vind ik ze leuk :)


Afbeelding
Mooi koppie

Afbeelding
Parkeren oefenen


Afbeelding
Opstapblok onderzoeken


Afbeelding
In your face!


Afbeelding
Lekker kriebelen!


Afbeelding
<3


Afbeelding
Helaas heel onscherp maar toch mooi. Hij is weer bruin trouwens, nu zijn vachtje er (bijna) af is!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:32

Oh wat jammer zeg, dat terwijl ik bijna geen ander ken die zóveel moeite in zijn paard steekt als jij.

Hoe is het weer bij jullie momenteel? Op de foto's lijkt het erg mooi...

Dikke knuffel voor jullie en ik blijf je volgen hoor!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 12:41

Dank je wel :o

Het is hier 12-14 graden en al de hele week droog met zon *\o/*

Links = eind maart
Rechts = gisteren.
Dus zo'n zes weken verschil. Toch al best opgevuld eigenlijk!

Afbeelding

Al die vlekken op zijn zool zijn van de zalfjes die ik gebruikt heb, die zijn hard opgedroogd en krijg het er niet meer af. Nu gebruik ik nog iodine (rood) en sole cleanse (doorzichtig). Als hij straks zonder therapiehoefschoen weer de wei in kan loopt hij die vlekken met harde zalf er wel af.
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 06-05-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:45

Wat zegt je hoefsmid ervan hoe het er nu uit ziet? Zo lastig te zeggen vanaf een foto maar het lijkt zowat een separaat stukje hoef wat erin groeit. Zit daar wat nieuws onder en is dit de afdekking van het lichaam zeg maar?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 12:46

Het gat vult zich van binnenuit op. Maandag ga ik de arts bellen of hij wilt komen kijken.

De smid is drie weken geleden geweest en zei er niks bijzonders van :) maar het ziet er inderdaad allemaal erg raar uit. Mijn gevoel zegt dat het nog niet dicht genoeg is en ik denk ook dat zijn hoef weer knapper gaat worden als hij in de wei straks wat zuurstof en vocht krijgt. Zijn hoef lijkt (is?) erg uitgedroogd, maar de arts zei dat het droog beter heelt. Maar o wat zou ik hem graag even in het water zetten!!

Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:30

Stille meelezer valt even binnen.

Ik heb het idee dat bij de foto's de lichtbalans te blauw staat. Even de instellingen op 0.0 zetten of de auto/zonlicht aanzetten. (Sorry als je er niks van begrijpt is zo lastig uitleggen)

Verder je gaat top met Harvey ik vind het ontzettend leuk en leerzaam om mee te lezen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 13:57

Dierenarts is vanmorgen geweest en ondanks dat hij vond dat het erg langzaam heelt, is het dicht genoeg om weer het land in te mogen! Er is niet zoveel hoorn bijgegroeid als dat hij had verwacht, dus het is te gevoelig voor harde ondergrond, maar in de wei mag hij bloot (zonder verband en hoefschoen). De arts dacht dat dat nog extra zou helpen bij de groei van hoorn, en ik hoef ook niets meer te sprayen en te smeren, "laat de natuur nu maar zijn werk doen". Ik vroeg het hem voor de zekerheid, of het dicht genoeg is, maar over infecties hoef ik mij echt geen zorgen meer te maken :)

Qua opbouwen zei de arts 2 tot 4 uur op het gras, de eerste dag. Dan elke dag wat langer en na een week kan hij er weer 24/7 op. Dat lijkt mij echter alleen een beetje te lang en te snel, niet? Zeker met dit voorjaarsgras...
Alhoewel, zeven weken geleden stond hij nog gewoon 24/7 buiten en vorige week is de wei gehakseld en gerold.

Ik ga daar nog even over nadenken :) Ook wil ik een stukje wei afzetten, zodat hij niet al te ver weg kan rennen als hij er na 4 uurtjes weer uit moet :+ En voor de eerste dagen heb ik een verdovingsmiddeltje gekregen, zodat hij echt alleen gaat eten en niet al te wild gaat doen of over het hek springt :Y) . You never know.

De arts zei trouwens ook nog, dat als ik heel graag weer wilde rijden, dan kunnen we wel een padding en een ijzer eronder slaan, gezien de dunne laag hoorn... :') Ik heb gezegd dat zijn hoef eerst gewoon compleet moet helen, met genoeg hoorn, voordat ik wil rijden ;) Beetje een ijzer eronder slaan, puur uit ongeduld, lijkt me een beetje onnodig! Daarnaast kan en wil ik er niet zomaar opspringen, we gaan eerst een maandje lekker longeren, veel wandelen en vrijspringen, om een beetje rugspieren te kweken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:09

Wat een fijn nieuws TS! En complimenten voor jouw geduld met je paard. Ik vind het heel mooi hoe je zijn belang steeds voorop zet :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:22

Gelijk 2 tot 4 uur op het gras lijkt mij ook wat enthousiast. Ik zou beginnen met 30 minuten. Als je er twee keer op een dag bent wellicht 2 x 30 minuten. Klein stukje afzetten, zodat hij idd niet de halve wei door kan en hem daarna met een bak voer weer naar z'n stal/uitloop lokken ;)

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:21

Het ligt denk ik ook wat aan het type gras, het is een engels eiland dus misschien een minder voedzame bodem dan onze Hollandse klei? Weet ik niet hoor, maar kan het me zo voorstellen. Ik zou idd een week even rustig aan doen zodat hij weer aan het gras kan wennen. Hij moest ook opeens over op hooi, dat ging ook goed ;). 30 minuten doe ik zelf nooit, ik begin na de winter ook met 1 of 1.5 uur. Dat een paar dagen tot een week en daarna gewoon de hele middag

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:36

30 minuutjes gras gegeten vanmorgen! En net 400 meter dik wit lint gehaald dus morgenochtend ga ik proberen een kant af te zetten!

Denken jullie dat ik er stroom op moet zetten? Hij gaat het weitje in mét de oude pony. Er is nog genoeg ruimte en gras waar ze komen te staan en de palen zijn 150cm hoog. Ik heb stroom hoor maar dit kan ik niet zelf dus dan moeten we wachten op hulp :o


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:54

Wat ziet hij er goed uit. Je goede zorgen hebben resultaat. Ik geniet alvast met je mee.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 19:01



Dit was het begin en die gekheid ging nog 4-5 minuten door :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:09

Hahaha wat gaaf om te zien!! Die is duidelijk heel erg blij!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:22

Hahaha, die sprongetjes uit stilstand, geweldig :=
Fijn dat het weer wat beter met Harvey gaat, hij ziet er inderdaad oprecht goed uit!