[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PanamaD

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:14

Kan het geen maagzweren zijn? Zou mij niets verbazen ook zeker als je aan zn buik komt en hij loopt te schoppen.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:51

Kan het niet zijn dat hij gewoon teveel energie heeft? Hij wordt niet veel (zwaar) aan het werk gezet maar krijgt wel veel eten.

Inpeciepe zou die niet gek mogen worden van lang gras. Immers zit daar niet veel stoffen meer in. Tenzij het wel rijk en groen ziet. Dan is het logisch dat hij teveel energie heeft

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:35

Ik denk...
mag je hem los in de bak zetten?

Ik denk namelijk dat hij zijn ei niet kwijt kan. Dat hij even flink uit zn plaat mag gaan, bokken rennen springen noem maar op. Hij geeft duidelijk aan namelijk dat hij veel energie heeft. Flinke draf, sprintje nemen met een bok. Onrustig in stal...

Als ik die van mij niet eens in de zoveel de ruimte geef om haar uit te laten leven heb ik een opgehoopte kanon. Niet te rijden. Dit maakt haar gedachte echt vrij. Gister is ze nog los gegaan.

Ik zou dat eerst eens proberen en dag erna gewoon weer rustig werken. Kan zijn dat hij nu toe is aan 'zwaarder' werk. Hij zit immers beter in zijn vacht de laatste tijd.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:37

Grasmasker weg doen. Niet nodig. Hoe langer het gras hoe beter. Hoe minder er namelijk inzit. Zolang het niet nodig is, niet gebruiken ondingen.

Wat je wel moet doen is meer aan het werk met hem. Wandelen en een beetje ligt longeerwerk wordt heel snel saai en hij geeft aan dat het saai is. Veel energie raakt hij er ook niet van kwijt.

Ik zeg... waarom gooi je er geen zadel op en ga lekker rijden... beestje moet aan het werk gezet worden, hij geeft aan dat hij daar aan toe is! :)

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:02

Uuh, land te klein om er 3 paarden dag en nacht op te houden??? Volgens mij is het een best stuk!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:15

woepsie90 schreef:
PanamaD schreef:
Uuh, land te klein om er 3 paarden dag en nacht op te houden??? Volgens mij is het een best stuk!

Haha ja lijkt het ook maar ik zie ook dat het hek halverwege niet zichtbaar is want die staat er wel ;)

A oke. Ziet eruit als een goed plekje. Nette stallen met een klein stuk verhard wat afgesloten kan worden? Handig als het dagen lang regent, kan je het weiland besparen.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:53

Je foto's doen het niet.

Balen zeg! Maar als het een hoefzweer is is dat gelukkig snel te verhelpen :)

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:07

Tje wat een heerlijke plek. Had die van mij maar zo'n stekkie!!

Fijn dat hij weer goed loopt, is de sfeer nu open?

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:04

Ik zou t even een paar dagen aan kijken. Het ziet er rustig uit en het kan dikker zijn doordat het een 'beurse plek' geworden is door de beet.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:48

Netjes neer gezet Balou_k, ik deel je mening.

Los ervan dat Harvey nu niet goed loopt begrijp ik niet waarom je hem niet zwaarder aan het werk gezet hebt. Zowel aan de longe maar vooral onder het zadel. Hij geeft aan alle kanten aan dat hij uitdaging zoekt. Hij is immers renpaard geweest, kent heel goed de ruiter op zijn rug, waarom dit nu opeens niet meer doen?

Hij gaat je nu ontzettend uitproberen omdat hij elke keer een stapje verder ontdekt wat toegestaan wordt zoals stijgeren. Zoals Balou zegt, stijgeren mag absoluut niet zolang jij met hem bezig bent.

Zoek meer uitdaging en werk ipv letten of zijn hoofd laag of hoog is tijdens een rondje wandelen. Een paard wordt niet knetter van ander en nieuw gras, anders zou bijna de helft van de nl paarden opeens gevaarlijk worden zodra het weide seizoen begint.

Ik wil je zeker niet aanvallen ts, sorry als het wel zo voelt. Niet mijn bedoeling

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:03

Kan mok zijn. Dan is het logisch dat het zo vast zit. Klei moet er gewoon af gaan na water.

Dan is vaseline alleen niet goed als het mok is. Dan kan je beter sudocreme gebruiken.

Als het geen mok is kan vaseline weinig kwaad. Even goed in de gaten houden of het er dus een wondje onderzit.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:17

O kijk je bent goed bezig jo!

Korstjes van de mok er niet af halen. Wel drogen met een handoek bijvoorbeeld en daarna elke keer sudocreme op smeren. Dan komt het goed!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:50

woepsie90 schreef:
Even kort vraagje:

De mok behandel ik nu al 1,5 week hetzelfde en er veranderd niks, wordt niet meer of minder...

Ik spuit zijn been af, soms droog ik het met een handdoek (vergeet dat af en toe), en dan smeer ik het in met sudocreme. Dit doe ik twee keer per dag.

Heb nog medische honing liggen om te proberen of teatree oil/lavendel water? Of hebben jullie nog een tip?

Om te beginnen niet meer afspuiten het moet immers drogen. Je smeert het 2 keer pd in, voordat je het insmeert eerst droog en schoon maken met de handoek. Gewoon standaard mee nemen.
Dan moet het goed komen. Heeft hij veel mok?

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:22

Borstel besmet? := mok is niet besmettelijk.

Nee, het is niet goed om bij mok elke dag of zelfs vaker de benen af te spuiten. Het moet zo droog mogelijk zijn en elke keer nat maken werkt tegen.

Gewoon met de handoek schoonmaken.

Als het trouwens zo weinig is 3 mini plekjes (zonder de foto gezien te hebben dus kan t mis hebben) zou ik er niet aan zitten en elke wat droog maken niets erop doen. Dan geneest het vaak sneller dan als je er steeds aan zir

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:41

Door de sudo ziet er er smoezelig uit. Ik zou nog 1 keer met water schoonmaken en met uni cura zeep zodat al dat vuil en sudocreme er vanaf is en daarna enkel droog houden en niets meer op doen. Kijken wat het dan doet. Maar... dat zou ik doen :) weet niet wat andere bokkers zouden doen.

Leuke foto maar lekker weertje zeg :=

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie