[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:27

Wat een leuk topic! Ontdek het nu net pas. Dat voorvoetje omhoog tijdens het eten deed mijn vorige paard ook, dat is ongeduld omdat ze het zo lekker vinden :j


farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 04:36

Die dochter van de stalhouder zou toch weleens gelijk kunnen hebben hoor. Ik heb jaren met een vriendin in pension gestaan waarin we regelmatig elkaars paarden deden en op die manier heel wat geleerd over het Engels volbloed (wat haar paard was). Het allereerste grote verschil met mijn paard was dat de wintervacht van haar paard even dik was als de zomervacht van de mijne. Kijk, je kunt je paard natuurlijk willen houden maar daar is de EV net een van de moeilijkere voor...zet je verstand even op 0 en kijk eens reëel naar je paard. Succes!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:48

Ik heb een paar keer gelezen dat je schrijft "straks gaat hij lekker op de volle winterwei". Ik hoop dat je je realiseert dat daar in deze tijdvan het jaar echt helemaal niets meer in zit...verder vind ik dit een heel leuk topic en je enthousiasme is leuk om te lezen. Ik heb alleen gaandeweg toch het idee gekregen dat je je teveel focust op hoe jij een paard wil houden en niet op wat jouw paard nodig heeft. Vooral schrok ik van jouw opmerking "ik had zijn gewichtsverlies gemist want ik keek op een andere manier naar hem". Hoe kun je nu naar hem kijken en dat/hem niet zien...

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:14

Het kan ook zijn dat dit gewoon is hoe hij is. Mijn pony kwam ook bij me in slechte conditie en was poepiebraaf en superverkeersmak. Na een jaar van goed ontwormen en voeren bleek ze helemaal niet verkeersmak te zijn, matig braaf en errrrug voorwaards. We zijn nu gelukkig goed aan elkaar gewend en het gaat super. Als mij dat gelukt is, lukt het jou zeker :)

veel succes!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:45

Klinkt goed de nieuwe stal, behalve die 2 hooinetten per dag. Ik denk toch dat hij meer nodig heeft dan dat, zeker als hij geen krachtvoer krijgt. In ieder geval veel succes!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:08

Tuurlijk komt het goed!


farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:47

Fijn hoor! Harvey is wel toch gewoon al beleerd na zijn renbaanperiode?

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:49

PanamaD schreef:
Tje wat een heerlijke plek. Had die van mij maar zo'n stekkie!!

Fijn dat hij weer goed loopt, is de sfeer nu open?

Sfeer??? zweer :)*

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:53

Nou, dat is toch al wat beter he :)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:01

Marcella schreef:
Ik zou juist willen dat het droog word.....hoe natter het blijf hoe meer bacteriën lijk mij.

Neeee! Dan gaat de ontsteking juist kruipen naar de weg van de minste weerstand en komt er bv. Bij de kroonrand uit wat nog veel (!) Pijnlijker is. Je moet het de zweer zo makkelijk mogelijk maken door het een weke uitgang te geven.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:01

woepsie90 schreef:
Maartje1990 schreef:
Die snap ik dan nog wel :+ ik kan me voorstellen dat op zo'n eiland ons kent ons is? En dat hij niemand op tenen wilt trappen?


Ja dat is het precies! En dat is dus super irritant, ik wil alleen dat hij komt kijken :+ ik ga niet vreemd als ik alleen een mening wil horen toch :D?[/quote

]oh maar dat is bij ons ook, stalgenootje haar pony tikt zichzelf ineens erg open achter en ze vroeg of mijn smid er even naar wilde kijken. Heeft hij gedaan maar verder tegen haar wijselijk zijn mond gehouden. Tegen mij zei hij later"haastklus, scheef en schandalig slecht beslagen" ik hou mijn mond wel, dat weet hij :)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:53

Ik zou als ik jou was, ts, je niet teveel aan de boeken vasthouden, pak eruit wat voor jullie goed voelt en wis de rest uit je hoofd. Ik heb een tweejarige die best in mijn ruimte komt staan of me eens een duw geeft, vind ik helemaal niet erg omdat ze erg betrouwbaar is, vriendelijk, nieuwsgierig en braaf als het nodig is. Ik "vergeef" haar veel omdat de pluspunten overheersen :)

als ik de boeken zou induiken, zou ik vast tot de conclusie komen dat ze een vreselijk beest is. Zolang je er zelf plezier van hebt moet je je niet teveel aantrekken van al die regeltjes. Ik heb het idee, nav wat jij schrijft, dat werkelijk elke stap die hij zet, geanalyseerd wordt en ook nog eens flink herkauwd. Mijn paard doet per 10 meter wel 6 keer haar hoofd omhoog omdat ze iets ziet of hoort. Ik sta daar verder niet eens bij stil eigenlijk. Dat doet ze omdat het een paard is. Je doet jezelf en je paard tekort, ga genieten en kom uit de kramp :)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:57

**leuk woord, buurbak :j

wat enorm balen van Lady!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:08

Hij regeert prima op die trekker :j geïnteresseerd maar niet angstig, blijft lekker doorkauwen, helemaal goed dus :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 60 bezoekers