Parelli één dag per week?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Parelli één dag per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 01:13

Hoi bokkers!

Ik heb net een nieuwe bijrijdpony, een haflingemerrie van 5 jaar. Nu wil ik al jaren ontzettend graag aan de gang met Parelli en daar heb ik nu eindelijk de kans voor! Een nadeel is wel dat ik haar (i.v.m. studie) maar één dag per week rijd en op stal aanwezig ben. Later wil ik dat opbouwen naar twee, zodra het geld wat meer binnen komt en ik wat meer tijd heb. Want studeren is duur en hard werken. :')

Nu vraag ik me alleen af of het wel 'effectief' is om één dag per week met parelli aan de gang te gaan en of het dan wel bij haar blijft hangen. De eigenaresse doet verder wel wat grondwerk met haar en rijdt een aantal keer per week. Ze staat ook een aantal dagen op rust vanwege haar leeftijd en omdat ze nog niet zo lang onder het zadel is. Het is dus niet zo dat ze verder helemaal niks doet, maar echt parelli zou dan maar één dag (en later twee) dagen per week zijn.

Ik denk dat ik er sowieso niks aan verlies, maar mijn vraag is dus of ik er ook echt wel wat mee opbouw. Ik denk dat het voor mijzelf erg leuk is zodat ik in ieder geval zelf veel leer, maar hoe is dat voor zo'n pony?

Tips zijn welkom!

May the horse be with you


Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Parelli één dag per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-16 12:04

Ja precies! Heel erg bedankt, ik ben het helemaal met jullie eens. Dan gaat het goed komen :) Ik wil dus enorm graag die overgang maken, maar zonder eigen paard of een paard voor meerdere dagen in de week is dat moeilijker. Daarom ga ik het dus inderdaad meepakken in de hele omgang en ik kijk hoe dat gaat uitpakken.

May the horse be with you

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 44 bezoekers