Kan een paard echt van je houden?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:45

Ik denk ook dat mensen niet zo uitzonderlijk zijn. Als je kijkt naar wat er wetenschappelijk al allemaal bewezen is aan emoties bij dieren, dan is houden van (of het nou van een vriendje, voer of een mens is) volgens mij ook allemaal mogelijk.
Wel is elk paard daar anders in. Blacky is bijvoorbeeld wat meer op zichzelf, maar Rio is weer het compleet andere uiterste: ja, hij houdt van mij, maar dat is vooral omdat hij echt enorm van mensen houdt. :o Het maakt niet uit wie er langs zijn wei loopt, hij komt kijken, meedoen enzovoorts. Maar aan de andere kant; stel dat hij ook gewoon zijn gras voor liet gaan en mij zou negeren zoals hierboven wel genoemd wordt; is dat dan een teken van dat mijn paard niet van mij houdt? Ik hou ook van mijn vriend, maar ik geef hem ook niet al mijn eten, kijk ook wel eens liever tv dan dat ik naar zijn verhaal luister, en waag het eens om een nacht te snurken of alle dekens te pakken.... ~~}>
Liefde maakt je heus niet minder egocentrisch.

Ik denk dat liefde ook voor een groot deel gebaseerd is op wat het jou geef; een gevoel van veiligheid, vertrouwen, inspiratie, een gevoel van samen je eigen clubje zijn, avonturen beleven die je in je eentje nooit zou beleven, samen eten, slapen, leuke dingen doen, stomme dingen doorstaan, benieuwd zijn naar de ideeen van de ander, blij worden als je de ander ziet...
Ik weet niet precies wat liefde is voor een paard of mens, maar als je een ander dat gevoel kunt geven of als jij die gevoelens bij een ander losmaakt, dan gaat het denk ik toch echt wel richting houden van. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie