Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Niwla

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:38

Meldt zich!

Na 6 jaar een LBI paard gehad te hebben nu sinds een jaar een LBE. Jeetje, wat is dat omschakelen. :=
Met rijden vind ik het nog wel eens lastig en ik vind het 's winters ook moeilijk om de afwisseling er genoeg in te houden. Ik moet mezelf er echt toe zetten om te grondwerken als het donker is en ook springen in het donker vind ik vaak niet zo'n goed idee. Gelukkig wordt het alweer langer licht en kunnen we dressuur makkelijker afwisselen met springen en boscrossen.

Maar wat is het leuk, zo'n enthousiasteling! :+:

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:29

Haha wow, wat herkenbaar over dat slaan met de voorbenen. Ik wist niet dat dat ook veel voorkwam bij LBE paarden.
Ook dat niet moeten dwingen klinkt heel herkenbaar. We stonden laatst een keer op het strand en meneer had bedacht dat hij de trailer niet meer in wilde. En eh.. nee.. dwingen maakte het er niet beter op. :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:34

Never a dull moment met een LBE.
Gister wilde ik opzadelen in de stal, hij stond met zijn kont naar me toe dus ik vroeg hem om opzij te gaan. Hij bedenkt zich geen moment, draait zich om en wandelt zo de stal uit. :') En ik er maar achteraan hobbelen met mijn zadel op mijn arm.

Ik vind het nog steeds lastig om de dressuurtraining afwisselend te houden, ik probeer nu bij elke letter iets nieuws te doen of midden in een figuur ineens de andere kant op te gaan. Dat snelle leren is soms wel lastig, als ik een slangenvolte aan het rijden ben dan hoef ik de laatste twee bogen vaak heel weinig te doen.

Hij komt meestal wel naar me toe in de paddock trouwens, behalve als het heel modderig is. Dan mag ik hem halen. :D

Niwla

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:34

Wendy, dat doe ik ook vaak idd, dat plotseling de boog de andere kant op rijden. :j Dan hoor je hem ook bijna "huh?!" denken, haha. Maar soms wil ik gewoon netjes een hele slangenvolte rijden en dan loopt hij inderdaad snel de kantjes er vanaf. (Welk binnenbeen?? :P )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie