BBP(Ja, alweer..)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

BBP(Ja, alweer..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 18:14

Sorry dat ik het zoveelste BBP topic aan heb gemaakt, maar ik kon mijn specifieke vraag nergens terugvinden.

Ik ben op zoek naar een BBP die de paardenrug voldoende beschermt(ondanks dat het altijd slechter zal zijn dan een goed afgesteld zadel). Nu kwam ik deze twee op internet tegen:
Vantaggio freestyle pad
Comfort Plus Bareback Pad Best Friend

Die bovenste leek me iets robuster en comfortabeler, bovendien leek me die van Best Friend ook niet heel geweldig(geen idee waarom!). Toch ben ik bang dat die bovenste gaat tegenvallen, omdat hij me vrij dik lijkt en je dan misschien afbreuk krijgt aan het zonder zadel rijden? Heeft iemand ooit deze twee 'soorten' BBP's vergeleken te paard? Of nog beter: Heeft iemand ervaring met een van deze specifieke BBP's?

Die van Parelli spreken me ook wel aan, maar het is maar de vraag of er toevallig eentje voorbij komt hier op Bokt of Marktplaats.

Alvast bedankt!

Mvg,
Cyella



Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 00:32

Bedankt voor jullie informatieve reacties! Ik verwacht trouwens helemaal niet van een bbp hetzelfde als van een zadel, alleen staat het welzijn voor het paard bij mij voorop, ik zal dan ook maximaal 2x per week rijden. De rest zal uit grondwerk bestaan, voor de rest staat het paard 24/7 buiten met schuilstal en soortgenootjes, dus dat is ruim voldoende voor haar. Ik verkies geen zadel boven met zadel(wegens het contact met het paard, en een bbp boven zonder zadel natuurlijk ;)

Ik heb gekeken naar die Emiel Voest, die ziet er stevig uit inderdaad, en ik heb er meerdere goede dingen over gehoord. Tempur is ideaal natuurlijk voor een bbp, en aangezien ze een fijne rug heeft om op te zitten zal dat wel helemaal goedkomen. Dat wordt nog even doorsparen dus, bedankt voor het advies!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 48 bezoekers