Liberty Horsemanship

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:01

Heb het even gelezen, heel interessant. Al vind ik wel dat er weer dramatisch wordt gedaan over de traditionele - en deze keer ook de NH - manier. Bitten, zwepen, sporen etc. zijn niet bij definitie slecht. Als we daar nou eens als eerst vanaf stappen. Dat geldt ook voor alle NH-aanhangers die er zo overdreven over doen, er zijn ook wel mensen die op de traditionele manier een goede band krijgen met hun paarden. Er is geen 'wondermanier' i.m.o. Als die er was, gebruikte iedereen die wel.

Verder lijkt het me heel interessant! Houd me bezig met NH en dit omschrijft natuurlijk wel een goede band met je paard. Maar aan de hand van deze tekst kan ik er verder niks aan afleiden. Het wijst op de verbeteringen, verder kraakt het toch voor het grootste deel de andere methodes af en ik zie er verder niets in van hoe ik zou kunnen beginnen, waar ik moet zoeken. Dat is waarschijnlijk ook waarom dit zo klein is, er is geen duidelijk stappenplan. Pat had dat, de traditonele manier is toch wel door iedereen uitgevoerd, daarom is dat zo populair. Hier kan ik verder niet veel uit afleiden. Het klinkt mooi, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie