Een veulen van ca. 6 maand heeft een dik achterbeentje. 2 dagen geleden voelde ik iets vocht opkomen net boven de kogel van het achterbeen, echt minimaal. Wellicht had ze zich verstapt of verkeerd gelegen, geen idee? Gisteren was zeg maar de achterkant van het been, boven de kogel, dikker. Vanochtend was het gehele deel boven de kogel dik.. We kunnen er niets aan zien qua wondje of kreupelheid, wel zie ik als ze stilstaat dat ze dit beentje het meest ontlast. Vanmiddag ga ik haar temperatuur meten en nogmaals controleren op wondjes of mok ect. Morgen komt de dierenarts al voor een algehele check, maar het zit me niet lekker. Hebben jullie nog ervaringen of een idee van deze symptomen?
Kan het een einschuss zijn? Ik zou meteen de dierenarts bellen, veulens zijn kwetsbaar en de DA weet wel of hij direct actie moet ondernemen.
Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen. ARRE remaining history Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)
Kan het een einschuss zijn? Ik zou meteen de dierenarts bellen, veulens zijn kwetsbaar en de DA weet wel of hij direct actie moet ondernemen.
bedankt voor het meedenken! De dierenarts komt morgen en heb haar vanochtend een update gegeven over het been en heb ook gevraagd of het einschuss kan zijn. zo ver was het nog niet dacht ze maar voor alle zekerheid komt ze waarschijnlijk vanmiddag al langs!