Waar konik helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-23 12:15

Ik ben langzaam aan opzoek naar een konik. Nu lees ik vaak dat er in natuurgebieden koniks naar de slacht gaan, en deze worden soms gered door mensen.

Wie weet bij wie ik daarvoor moet zijn? Ik ben zelf opzoek naar een ruin of jonge hengst. En kan hem een forever huisje bieden.

Iemand tips?


Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:34


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

littleroosie

Berichten: 6045
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:09

Ik heb er 2 uit België gehaald. Daar worden ze ieder jaar via een veiling verkocht maar ik weet helaas niet waar dat is.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:12


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

hannelot
Berichten: 956
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:48


Keep calm and love horses


Anoniem

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 14:41

Die Don kan je niet laten staan <3

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-23 14:43

Don is helaas een beetje groot. Zoek er 1 van 1.35/1.45 max. Als iemand nog iets weet, hoor ik het heel graag.:)

pillow
Berichten: 7713
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:40

Ik snap de topictitel niet helemaal.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-23 15:44

Pillow vaak worden koniks vanuit het wild naar de slager gebracht. Vandaar de titel waar konik helpen.

pillow
Berichten: 7713
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 08:40

Flower1 schreef:
Pillow vaak worden koniks vanuit het wild naar de slager gebracht. Vandaar de titel waar konik helpen.

Ik vraag me dan weer af of je zo'n wilde konik helpt met hem uit de kudde te halen en hem opsluit in stal of weide

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 14:14

Hij komt hier met andere paarden op het land te staan. Niks mis mee. Hengsten worden meestal met 6 maanden tot 1 jaar weg gehaald uit de kudde. En gaan dan naar de slacht toe. Het is niet dat ze al 10 jaar in het wild levende en ineens opgesloten worden. Teminste bij mij niet. Maar ik vraag om tips of iemand een persoon weet die ze opvangt. Of iemand die er 1 te koop heeft. Ik vraag niet om een mening verder.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:53

Ik verplaats dit topic van VNA naar ED omdat je op zoek bent naar ervaringen waar je een konik kunt kopen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-23 16:24

LV19952 schreef:
Brainless schreef:

Die stal zou ik dus heeel ver vandaan blijven... Dat is een typische handelsstal in het goedkope segmentwaar ze het niet zo nauw nemen met het welzijn van de paarden. Zijn er niet vies van om paarden met fikse gebreken te verkopen en deze te verzwijgen. Zelf meerdere gevallen daar meegemaakt waarvan zelfs een pony die kreupel was na een parcourtje van 50 cm te hebben gesprongen en dat verzwegen werd bij de verkoop. Pony werd verkocht aan een moeder met 2 kinderen en enkele weken na de aankoop werd pony kreupel nadat zij er zelf mee gesprongen hadden. Pony bleek artrose te hebben. Heb wel meerdere voorbeelden maar ik zou hier dus heel ver vandaan blijven.

Meer info mag opgevraagd worden via PB.


Ik wil hier toch nog even op reageren. Ik ben bij Rick geweest voor een konik. Paarden stonden er allemaal netjes bij. Ik kan ook nergens iets lezen over hem. Jammer dat mensen iemand in kwaad daglicht zetten, maar geen bewijzen sturen. De konik die ik op het oog had, was nog hengst. Hij is bij rick gecastreerd, en een week later kwam hij hem zelf brengen. Pony ziet er super uit!

Mijn zoektocht is dus gesloten. Maar wou toch nog even reageren. :)

Kimddddd

Berichten: 456
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:08

Ah wat fijn dat je er eentje hebt gevonden! Nog steeds het tofste ras :) Ik heb 1 konik en 1 konik x tinker :)

LV19952
Berichten: 567
Geregistreerd: 03-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:12

Ik wil hier toch nog even op reageren. Ik ben bij Rick geweest voor een konik. Paarden stonden er allemaal netjes bij. Ik kan ook nergens iets lezen over hem. Jammer dat mensen iemand in kwaad daglicht zetten, maar geen bewijzen sturen. De konik die ik op het oog had, was nog hengst. Hij is bij rick gecastreerd, en een week later kwam hij hem zelf brengen. Pony ziet er super uit!

Mijn zoektocht is dus gesloten. Maar wou toch nog even reageren. :)
[/quote][/quote] voor klanten ziet het er altijd mooi uit ja. En praatjes maken en leuk doen kunnen ze ook als de beste. Daarom worden ze ook zo op hun blauwe ogen gelooft door iedereen. Maar zodra klanten weg zijn ziet het er daar achter de schermen helemaal anders uit :) jammer dat je iemand die er 1,5 jaar heeft rondgelopen en geprobeerd heeft te redden wat er te redden valt samen met andere niet gelooft. Stonden zeker veel paarden op stal? Naast de bak en in de schuur? Denk maar niet dat die op de wei komen. Ze hebben hengsten gehad die al jaren maar 1 keer per maand uit de box kwamen. Alleen om te mesten. Mochten ze van de ene box naar de andere box lopen. Ze hebben daar meerdere paarden laten doodgaan door daar gewoon niet de juiste zorg te bieden en gewoon maar aan hun lot over te laten. Ik ben niet alleen die zo denk. Dat jij denkt in 1 of 2 bezoeken meer te weten dan ik die daar 1,5 jaar heeft rondgelopen en ook met hem bij het tussenstation ben geweest om slachtpaarden op te kopen om ze vervolgens doodleuk als rijpaard te verkopen zegt meer over jou.

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-23 19:59

LV19952 schreef:
Ik wil hier toch nog even op reageren. Ik ben bij Rick geweest voor een konik. Paarden stonden er allemaal netjes bij. Ik kan ook nergens iets lezen over hem. Jammer dat mensen iemand in kwaad daglicht zetten, maar geen bewijzen sturen. De konik die ik op het oog had, was nog hengst. Hij is bij rick gecastreerd, en een week later kwam hij hem zelf brengen. Pony ziet er super uit!

Mijn zoektocht is dus gesloten. Maar wou toch nog even reageren. :)
[/quote] voor klanten ziet het er altijd mooi uit ja. En praatjes maken en leuk doen kunnen ze ook als de beste. Daarom worden ze ook zo op hun blauwe ogen gelooft door iedereen. Maar zodra klanten weg zijn ziet het er daar achter de schermen helemaal anders uit :) jammer dat je iemand die er 1,5 jaar heeft rondgelopen en geprobeerd heeft te redden wat er te redden valt samen met andere niet gelooft. Stonden zeker veel paarden op stal? Naast de bak en in de schuur? Denk maar niet dat die op de wei komen. Ze hebben hengsten gehad die al jaren maar 1 keer per maand uit de box kwamen. Alleen om te mesten. Mochten ze van de ene box naar de andere box lopen. Ze hebben daar meerdere paarden laten doodgaan door daar gewoon niet de juiste zorg te bieden en gewoon maar aan hun lot over te laten. Ik ben niet alleen die zo denk. Dat jij denkt in 1 of 2 bezoeken meer te weten dan ik die daar 1,5 jaar heeft rondgelopen en ook met hem bij het tussenstation ben geweest om slachtpaarden op te kopen om ze vervolgens doodleuk als rijpaard te verkopen zegt meer over jou.[/quote]

Ik zeg helemaal niks over of het waar is of niet. Ik vertel mijn ervaring. Heb contact met nog 3 meiden die een konik bij hem vandaan hebben. De koniks komen inderdaad niet buiten. Maar ze zien er goed uit. Ze worden vaak binnen een maand verkocht. Ik heb je gevraagd om bewijzen te sturen en dat deed je niet. Daarom kom ik daar nu even op terug met mijn eigen ervaring. Op het land stonden fokmerries met veulens. Ik ben blij dat Rick koniks van de slacht red en ze verkoopt. Heb dankzij hem wel een onwijs leuke pony nu, en alles is top geregeld. Van castratie tot op locatie brengen.

Flower1

Berichten: 77
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-23 20:00

Ik zeg helemaal niks over of het waar is of niet. Ik vertel mijn ervaring. Heb contact met nog 3 meiden die een konik bij hem vandaan hebben. De koniks komen inderdaad niet buiten. Maar ze zien er goed uit. Ze worden vaak binnen een maand verkocht. Ik heb je gevraagd om bewijzen te sturen en dat deed je niet. Daarom kom ik daar nu even op terug met mijn eigen ervaring. Op het land stonden fokmerries met veulens. Elke handelaar heeft zijn positieve en negatieve dingen. Ik ben blij dat Rick koniks van de slacht red en ze verkoopt. Heb dankzij hem wel een onwijs leuke pony nu, en alles is top geregeld. Van castratie tot op locatie brengen.

Kimmsel

Berichten: 809
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: Waar konik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:15

Fijn dat het jou in ieder geval goed bevallen is.

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers