DownUnder Horsemanship met Skip

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:07

rina schreef:
Ik volg en werk al een aantal jaar volgens zijn methode. Voor mij, het is duidelijk en het paard snapt het ook.

nessinator schreef:
Hij kijkt in mijn ogen te weinig naar wat het paard nodig heeft en/of aankan, en te veel naar wat het paard moet.

Nahh dat is het em nou net, bij Clinton zie je heel veel de filmpjes (met name op youtube) van "probleempaarden" en net niet die van de "normale paarden. Maar als je de kits bekijkt, oa de fundamentals, zie je hem ook bezig met een heel sensibel paard en zie je hem een heel stuk zijn energie omlaag zetten. Hij past het dus echt wel aan aan het paard.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb veel video's van hem gezien, omdat ik dus ook benieuwd was naar de methode en ook tijdens een clinic zag ik de deelnemers heel fel zijn naar hun brave paarden.
Ik denk dat deze methode zou kunnen werken voor probleempaarden in de zin van dominantie of agressie, maar voor het gemiddelde paard vind ik het ook te zwaar. Het begint al met het type halster wat hij meestal gebruikt, met de 2 knoopjes precies over het neusbot lopend. dat is om scherper in te komen, maar een touwhalster is al scherp...
En dan begin ik inderdaad maar niet over zijn rijden...

@TS, dat is mijn mening. Wel goedd dat je ergens mee bezig bent hoor, en dat je kunt leren van de discussie over Clinton. Blijf in je achterhoofd houden dat jij ook respect hebt voor jouw paard, dan komt het wel goed.

Run forrest run!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie