DownUnder Horsemanship met Skip

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Idefix2006

DownUnder Horsemanship met Skip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 07:18

Hoi allemaal,

Sinds eind Mei dit jaar ben ik eigenaar van Skip. Skip is 1 juni 2016 geboren en een ruintje. Hij is nog helemaal groen en kende echt NIKS :+
Was niet mijn bedoeling om een onbeleerd paardje te komen maar toen ik Skip zag was ik gewoon opslag verlieft. Het is inmiddels al wel een poosje geleden dat ik voor het laatst een paard had beleerd dus dat geeft alweer genoeg mooie ‘ohja’ momenten :P

Ik ben middels de methode van Clinten Andersom hem nu vooral aan het desensibiliseren. Eerst ging dit door niet consistent zijn met hoeveel dagen ik achter elkaar bezig was erg langzaam. Nu in mijn week vakantie merk ik zo onwijs veel verschil! :D

Zijn jullie bekent met deze methode van natural horsemanship? Komt natuurlijk allemaal een beetje neer op hetzelfde; respect en vertrouwen <3

(Ps. Weet iemand hoe ik een filmpje plaats? :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Idefix2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 11:51

Wat leuk gelijk zoveel reacties! :D

@rainer: Ik zal het filmpje eens opzoeken op youtube, ben erg benieuwd! Ik vind CA tot nu toe heel erf soft en heb juist wel het idee een band op te bouwen met Skip. Ik ben net nog heen geweest en aan het einde sliep hij zowat met zijn snuitje op mijn schouder <3 maar goed ik ben ook niet bekend met die man die jij noemt.

@ nessinator: dankjewel! *\o/* ik heb niet het idee dat ik Skip dingen moet laten doen die hij niet aankan, vind in de fundamentels (ik heb het abbonnement afgesloten) dat hij heel goed uitlegt hoe je stapje voor stapje progressief moet desensibiliseren :D ik ben niet van plan om echt koeien te gaan vangen enzo hahaha. En met sporen rijden gaat op Skip niet nodig zijn, want daar hou ik ook niet zo van (en ik denk dat ik dan heel hard ga haha)

@rina: wat leuk dat jij ook met die methode werkt! *\o/* ik wist niet dat er een facebook groep was, goed dat je het zegt! Ik ben nu in de fundamentels bezig en kijk ook de filmpjes van de cold-starting. Skip is echt mega sensibel, beetje vergelijkbaar met het paard die hij in de fundamentels gebruikt :+ ik werd ook net als hij door mijn hele longeer circel genomen met het desensibiliseren met de leadrope hahah. Gelukkig na 4x doen staat hij nu stil als een kinderpony! Tot welk level ben jij met je paarden gekomen? Gebruik je het dagelijks?

Ik ga eens proberen een filmpje te maken van wat ik met Skip doe!

Idefix2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 17:57

Gini: welke methodes gebruik je nog meer? Ben het er zeker mee eens dat er niet een goede manier is en de rest verkeerd :D denk dat je idd vooral moet kijken of het bij je paardje past en of het bij je eigen ideeën over het trainen van paarden past. Ben benieuwd of mijn mening nog bijdraaid als ik verder kom dan de fundamentels. :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie