Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XxLiEsJuHhxX

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:05

Wat leuk dat het weer op start.
Ik heb mij hier dacht ik al wel eens voor gesteld misschien toen nog wel met mijn vorige/andere paard.
Maar mijn oude en ook weer huidige paard herken ik erg veel van de dingen die jullie zeggen.
Snoepjes beloningen werken bij mijn merrie ook niet zo goed.

Like nu snel de Facebok pagina

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:40

Hmm ik zie nu dat ik mijn knappert nog niet voor gesteld heb hier.

Dan bij deze (al twijfel ik soms wel een beetje of ze echt LBE)

Paspoortje:
Naam: Watch Out Tequila, in de volksmond Watch
Leeftijd: 15
Ras: KWPN

Heeerlijk goud maar dan ook echt goud eerlijk paard.
Vroeger op wedstrijden altijd een uitdaging om proefjes te oefenen van te voren. Als ik het proefje 2x gereden had wist ze het proefje zelf de 3e keer ook wel en deed ze alles zelf wel XD Leverde interesante proefjes op. Daar in tegen als we dan op wedstrijd waren liet ze zich wel altijd netjes rijden en ging ze niet te ver vooruit denken.

Verder als we te lang hetzelfde doen gaat ze zich stierlijk vervelen.
Verder leert ze wel onwijs snel. Laatst voor de 1e x achtjes geoefend met grondwerk, ze snapte er weinig van. Een maand later nog eens geoefend en toen deed ze hem vanaf de 1e x alsof ze het al jaaaaren doet en het super simpel is :D

Alleen haar (denk ik) niet zo LBE kant is dat ze een onwijze kijker kan zijn. O weeee als er een grassprietje de verkeerde kant op wijst (dat er aan de andere kant een spandoel wappert maakt dan natuurlijk niks uit O:) ). Helaas heeft ze waarschijnlijk 5 jaar als cross paard mogen dienen en moet ik er nodig weer een ho in werken. Het is al een heel stuk beter (ze is 5 jaar tussendoor van iemand anders geweest). Waar ze vroegeer als er buiten iets eng was gewoon stil ging staan en mij simpelweg vertelde dat het haar ging op eten en we een andere manier moest bedenken om erlangs te gaan, al kon ik haar meestal wel overtuigen dat het niks was, staat ze nu compleet in de stress en bijna in paniek als er iets engs is. Alsof ze alleen nog maar denkt 'ik moet vooruit, maar ik durf het niet, maaaar ik MOET vooruit" wat dus wel best soms gevaarlijke taferelen op kan leveren.

Ook wat ik van jullie juist veel lees het met alles spelen, dat heeft mijn merrie volgens mij zo goed als niet.

Vanaf halverwege januari/begin februari gaan we weer lekker actief grondwerken en de nieuwe omgeving buiten eerst aan de hand verkennen en dan ook erop. Ik kan niet wachten :D

Hier een foto van mijn knappert <3
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:13

Ahh oke dus lbe heeft ook zijn kijkerige kanten hihi. Mijn merrie met galoperen buiten ook alleen als het overzichtelijk is.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:35

Heel veel sterkte fabster!

Ik ben vandaag met mijn merrie een rondje wezen lopen op ons nieuwe stekkje, Honds brutaal lekker doorstappen voor de duivel nog niet bang, tot er een sprietje verkeerd staat :)*
De wat grotere landwegen hier word nogal hard gereden en rijden veel tractoren. Vandaag maar meteen de stoute schoenen aan gedaan en langs de weg een stukje gegaan.
zo'n heerlijk dier is ze toch <3
Kwam er een brandweer busje achterop met zwaailichten erop aan. Natuurlijk helemaal niet eng *\o/*
Maaaaaaaar toen kwam er een tractor (al met hele lage snelheid) achterop.... :wow: :wow: Dat resulteerde in een paard dat bijna dwars op de weg uitgestrekt lag :')
We wonen nu dichtbij een verzamel/weeg/monster punt. Ik denk dat ik daar nog veel tijd ga vertoeven om weer eens een goede tractor trainingen te gaan doen. Was erg blij dat ik ernaast stond..

300 meter verderop liep ze als een stofzuiger naast mij totaal ontspannen weer <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:11

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een aardig bijzondere manier van lesgeven/trainen vind. Maar zoals Flew al zegt, je moet zelf echt achter de manier van les/trainen staan anders hebben alles lessen van deze instructeur geen enkel effect.
De vraag of hij het leuk vind of niet is moeilijk te bepalen met enkel een stuk tekst vind ik zelf.
Al zegt mijn gevoel dat een paard wat normaal nuchter is en niet snel ergens van onder de indruk is niet gaat rennen uit joligheid als er een bezem naar zijn kont gegooit word. Maar dat is mijn gevoel en dat kan er natuurlijk helemaal naast zitten ook :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:29

Mooi omschreven fabster!

Ook moet ik zeggen toch niet helemaal de nut van de bezem te snappen. Oke hij reageert daar nu op. Maar wat als hij daar dadelijk ook niet meer van onder de indruk is? Op een gegeven moment zijn er geen gekke dingen meer over om hem onder de indruk van te laten zijn.
Ik zou zeggen ga eens na waarom hij bij jou dan vooral ook langzamer is en waarom hij langzamer en niet reagerend in t algemeen is met rijden. Vind hij het zo saai? Misschien kan je dingen verzinnen om het rijden minder saai te maken. Zag dat hij van springen houd. Wat als je standaard een hindernis in de rijbak hebt? Is hij dan nog steeds in springtraining modus? Of wat als je balkjes neer legt om dressuurmatig gymnastiserend overheen/langs/omheen te rijden?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:19

Ahh heerlijk herkenbaar hier ook!

Mijn merrie spiegelt ook onwijs mega erg. Mijn 1e dag menstruatie hoef ik ook nooit iets met haar te willen doen, dat loopt 95% zeker uit op een paard en mens welke ultra gefrustreerd zijn O:)
Slecht humeur hetzelfde verhaal. Daar in tegen als ik stress had met wedstrijden vroeger was ze er wel weer heel erg voor mij en wat ze super de super braaf <3

Een paar dagen geleden vond mevrouw het tijd voor een grapje en liep hier gezellig los over de weg -O- :n en een lol dat ze met zichzelf had. Uiteindelijk heb ik haar weer terug naar huis gelokt met mijn shet waat ze helemaal verzot op is }:)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:30

Gizeppie schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Ahh heerlijk herkenbaar hier ook!

Mijn merrie spiegelt ook onwijs mega erg. Mijn 1e dag menstruatie hoef ik ook nooit iets met haar te willen doen, dat loopt 95% zeker uit op een paard en mens welke ultra gefrustreerd zijn O:)
Slecht humeur hetzelfde verhaal. Daar in tegen als ik stress had met wedstrijden vroeger was ze er wel weer heel erg voor mij en wat ze super de super braaf <3

Een paar dagen geleden vond mevrouw het tijd voor een grapje en liep hier gezellig los over de weg -O- :n en een lol dat ze met zichzelf had. Uiteindelijk heb ik haar weer terug naar huis gelokt met mijn shet waat ze helemaal verzot op is }:)

Chab is de afgelopen twee dagen een beetje tsja hoe zeg je dat onstuimig. Wat ik al eerder beschreef deed hij dat, vandaag galopsbalken geoefend. Ging best goed, maar op een gegeven moment werd hij aardig heet en trok zelfs een sprint zonder dat ik er overheen ging (normaal is hij kei sloom)... of zou t te maken hebben met de lente of in combinatie van frustratie?

Lente kan heeeel zeker ermee te maken hebben O:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie