Ik herken het wel, als ik niet goed in mijn vel zit kan ik best met Walter gaan werken, maar moet ik wel extra goed mijn aandacht erbij houden. Want dan doet hij soms ook rare dingen zoals ontploffen.
Voor mij werkt dat juist heel goed, ik raak daardoor al mijn frustraties en stress kwijt door mijn aandacht volledig te focussen op hem.
Maar ontspannen werken is er dan niet bij, dan moet je een ander paard uitzoeken.
Mijn LBE is op dit moment geblesseerd helaas, check ligament. Dus dat betekent veel afspuiten, nou dat was ook een feestje die dagen dan het zo waaide... in het begin was hij wel rustig, want het hielp tegen de pijn, maar als het dan langer ging duren kwam zijn karakter ook weer bovendrijven

En omdat ik zo blij was dat hij zich even wat beter voelde, was ik niet altijd even duidelijk

Ach ja...
Nu kom ik zijn beperkingen trouwens wel keihard tegen: dierenarts zei, echo maken, ja dat doen we op de kliniek. Nou niet dus, want hij gaat dus niet meer op de trailer

De laatste keer dat we dat probeerden heeft iemand haar vinger daarbij gebroken (zelfde trucje als Fabster omschrijft met touw rond de stang, alleen breekt Walter daar dus ook doorheen) dus dat doe ik niet meer. We hebben al zoveel geprobeerd, het is gewoon klaar.
Maar goed, gelukkig kon de echo ook hier thuis.
En dan is het echt het liefste paard ter wereld. Of hij tegen scheren kan? Geen idee, nooit gedaan, dus probeer maar. Geen centje pijn, meneer stond hartstikke stil

Echo maken ook, later toch gesedeerd, maar had in feite ook zonder gekund.
Hebben we toch iets goed gedaan in de opvoeding