Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:18

Wat interessant zeg dit bericht! Ik ben er zelf nog niet uit of mijn paard LB of RB is.. Maar dit zal mij een hoop verder helpen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:09

Ik kom ook even binnen vallen.. Ik heb ook een LBE (soms ook een LBI).. Mijn paard heeft meer een ho, dan een go.. Maar dan in extreme variant. Met het grondwerk heb ik aan het begin heel vaak de vierde fase moeten gebruiken. Inmiddels wordt dit verschil steeds minder.. Ook met rijden is dit hetzelfde.. Hij kan bijvoorbeeld met een buitenrit ineens stilstaan en niet meer verder willen (je kan doen wat je wilt, maar hij verzet geen stap). Ik stap dan vaak af en kan m dan overtuigen met mij mee te lopen. Hij is een vrij dominant die ook graag zijn eigen parcours bedenkt als hij iets saai vindt.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben of tips hebben? Of leuke oefeningen weten?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:13

brokjes schreef:
Hoi allemaal,
Ik weet dat dit al een ouder topic is, maar wil toch graag reageren.
Ik heb sinds 7 weken een nieuwe pony (merrie van 6 jaar) en ik heb me verdiept in horsenality, zij zou dan in de categorie LBE vallen, hartstikke leuk natuurlijk. Ik merk dat ze vaak heel erg afgeleid is, ze focust op de omgeving en niet op mij. Ik krijg sinds het begin les maar ik wil jullie graag om ervaringen vragen. Wie heeft dit ook en wat doen jullie ermee? Mijn instructice heeft me geadviseerd om clickertraining te gaan doen, in combinatie met voedselbeloning. Hier ben ik vandaag mee begonnen en ik kan nog niet zeggen of het werkt. Ze begrijpt het allemaal erg snel, maar soms zo afgeleid dat ze het brokje gewoon uit haar mond laat vallen :')
Ook merk ik het met wandelen, dat ze kijkerig is en niet meer op mij let, met drammen als gevolg. Dit heb ik nu wel redelijk goed onder controle. Kan ik het kijken verminderen zodat het wat relaxter wordt voor ons beide? Het is in haar aard namelijk volgens mij geen kijkerig paard. Super verkeersmak en je kan als het ware op je hoofd gaan staan, doet haar niks.
Derde dingetje, soms is ze niet vooruit te branden met longeren, echt alles al geprobeerd. En een andere dag is ze bijna niet te houden. Denk dat dit vooral te maken heeft met spanning die er dan uit moet, maar dat ze als ze geen spanning heeft, liever lui dan moe is misschien?
Allemaal best lastige vragen, hoor graag jullie ervaringen


Ik herken jou verhaal heel erg.. Dit heeft mijn paard dus ook.. Ik werk alleen niet met voedsel, omdat hij hier mega drammerig van wordt..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:47

Nouja mn paard krijgt wel iets lekkers als ik hem kom halen of terug zet.. Maar met het werk niet.. Hij wordt ongeduldig, kan niet meer stilstaan en ik ben niet zo van de trucjes, maar gelijkwaardige samenwerking. Hij leert wel snel.. Vandaag had ik een oefening gedaan met pionnen. Ik wil dat hij op een mini slingertje op de cirkel halthoud precies bij de pion. Hij snapte het super snel, waardoor hij al ging voordenken bij de andere pionnen hahah.. Stiekem laat hij dan toch wel zien dat tie het leuk vindt en echt met mij mee denkt.. Hij kan van introvert ook omslaan naar en extravert.. Vooral als hij iets leuk vindt of het ergens niet mee eens is.. Hij heeft weinig geduld en is snel afgeleid. Uren poetsen is niks voor hem, terwijl hij knuffelen wel heel leuk vindt..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:00

Ik heb vandaag ook trailerladen geoefend. Ik heb hem twee keer erin gekregen.. Idd ook grapjes maken.. Maar een voedselbeloning werkte hier positief.. Uiteindelijk deed hij zelf de stappen erop.. Hij snapte het spel..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:14

Haaii bokkers,

Ik heb ook een LBE.. Hij is snel verveeld.. Ik kan hem heel enthousiast maken met spulletjes in de bak, zoals balken, pionnen of andere dingen. Hoe inspireren jullie je paard? Of hoe maken jullie hem of haar enthousiast. Hij vindt het grondwerk prachtig, maar is wel heel erg slim.. Hebben jullie nog oefeningen voor het rijden? Ik ben benieuwd wat jullie doen om je paard enthousiast te maken! :)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:02

Mijn LBE heeft soms ook wel de neiging om uit frustratie een hapje te nemen of ergens in te bijten of losse achterbeentjes te hebben met het loswerken. Ook soms uit joligheid, maar soms ook omdat hij ergens echt geen zin in heeft. Dit mag van mij echt absoluut niet en dan ben ik ook heel erg duidelijk!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:04

Ik het hetzelfde met mijn LBE paard. Hij kan ook niet alleen op buitenrit. Dan gaat hij stilstaan en de volgende fase is omhoog komen.. Ik ben nu het wel aan het oppakken met wandelen. Ik kom al verder dan het terrein, dus dat is al een stap. Ik moet steeds die grens iets verbreden.. Maar heeft geen haast.. Ik heb helaas geen bos in de buurt dat is een beetje jammer. Er zijn maar weinig paarden die van t terrein af komen bij ons. Dat vind ik wel jammer..


Afbeelding

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:42

Bloodymary schreef:
Gizeppie schreef:
Ik het hetzelfde met mijn LBE paard. Hij kan ook niet alleen op buitenrit. Dan gaat hij stilstaan en de volgende fase is omhoog komen.. Ik ben nu het wel aan het oppakken met wandelen. Ik kom al verder dan het terrein, dus dat is al een stap. Ik moet steeds die grens iets verbreden.. Maar heeft geen haast.. Ik heb helaas geen bos in de buurt dat is een beetje jammer. Er zijn maar weinig paarden die van t terrein af komen bij ons. Dat vind ik wel jammer..


[ [url=m/GrEOlY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat ook iets van LBE's? Heb precies hetzelfde. Ga gelukkig wel heel vaak buiten rijden omdat er meestal wel iemand mee gaat. En dan gaat het heel goed en durft hij alles. Maar alleen het terrein af niet. Hij kan sowieso niet goed alleen zijn, denk dat het daar mee te maken heeft. Aan de hand gaat het prima, dan vertrouwt hij mij volkomen. Maar er op niet. Dan stopt hij en als ik aan blijf dringen gaat hij rodeosprongen maken net zo lang tot ik er naast lig. Au.


Nou dat is bij mij dus ook wel zo.. Al moet ik zeggen dat hij aan de hand het ook al spannend vindt. Maar dit is niet heel veel met hem gedaan, dus dat zal ook wel mee spelen. Hij gaat idd stilstaan eerst en komt daarna omhoog..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:30

@ fabster

Chab is buiten niet gevaarlijk hoor.. Hij gaat eerder stilstaan dan dat hij omhoog komt.. Hij komt alleen omhoog als ik m zal pushen.. Als ik met zijn twee ben of met een groep is het het braafste paard op aarde.. haha..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:33

Hai Left Brainers,

Het was weer lekker koud weer. De buitenbaan was knetterhard.. Maar toch hebben we ons nuttig kunnen maken.. Was wel gaaf.. Heb stuk gelangelijnd.. Zijn jullie paarden ook zo veelzijdig en heel snel leers? Mijn paard kan: Lange lijnen, voor de wagen, dressuurmatig tot een aardig hoog niveau, springen, crossen en buiten is hij ook braaf (wel met een maatje), grondwerk Parelli ben ik ook mee begonnen.. Ik wil straks ook het academische op gaan pakken (rechtrichten)..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:36

Ilja_1997 schreef:
Niet bepaald :') als ik een dagje het stroom eraf heb spelen ze zelfs met het stroomdraad. Nu met dit vriezende weer van afgelopen tijd bleven ze maar pootjebaden net nadat ik water gegeven had in speciekuipen om het vervolgens op te tillen en om te gooien ^) . Moet de humor er maar van inzien.


Haha deze ken ik helaas ook hahaha..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:18

Hai bokkers,

Hebben jullie nog leuke grondwerkoefeningen voor mijn LBE? Ik ben benieuwd naar wat jullie doen?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:15

Mopjemop schreef:
*Ik heb laatst stootwillen gekocht. Die vind hij erg leuk om mee te spelen.
*vooruit sturen van pion naar pion.
*in parkeren met 4 pionnen ... ter voorbereiding op trailerladen
*aan je stick/string een tasje vastmaken... dan hij die touchen met voet of mond
*spaanse pas aanleren


Haha ja van pion naar pion kent hij. Haha dat inparkeren is ook leuk! Vandaag iets met een paraplu gedaan..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:27

Zam_Cas schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik ben vooral op zoek naar tips om hem leuke dingen te leren.

Ik heb een (uiteraard) geweldige LBE ruin ( eigenlijk 2), die me dagelijks doet lachen of grijze haren geeft.

Hij is jong, groot, robuust en heeft momenteel het concentratievermogen van een pinda ;-)

Twee jaar geleden kochten we hem, zwaar verwaarloosd geestelijk en lichamelijk, meer dood dan levend. Zijn lichtje was bijna uit, hij was van niks onder de indruk. Echt doordringen kon je niet, hij leek een sul. Toen hij wat opknapte gingen we wat grondwerk doen. Dat ging op het niveau van ‘ ow, ok vooruit als ik maar eten krijg’. Ik moest hem door mijn eigen energie enorm motiveren.

En dat is nu wel anders! Hij ziet overal een uitdaging in, de hele wereld is één grote speeltuin! Zo lachte ik onlangs heel hard omdat hij ergens mee aan het spelen was en als een malle over de track rende al zwaaiend met zijn nieuwe speelgoed. Tot ik besefte dat hij mijn tas te pakken had én de rits open gekregen had. Portemonnee, deo, tampons, all over the place ;-) Vlak voor een cursus, kreeg hij mijn cursus geld te pakken. Dat verdween zonder aarzelen, en hoe harder ik smeekte om het los te laten hoe leuker het werd!

Hij is behoorlijk dominant, ook naar de andere paarden. Onlangs blies een onbekend persoon voor hem (ook onbekend voor mij), warme lucht in zijn neus. Hij werd zo boos dat hij haar vol in haar gezicht beet. Iiiiieeek!!

Hij heeft veel vertrouwen in mij, is nieuwsgierig in het kwadraat. Als hij iets ziet, gaat hij er in uitgestrekte draf naartoe. Tijdens het grondwerken, bedenkt hij zijn eigen spelletje want na een keer oefenen heeft hij het gevraagde wel onder de knie. Zo kwam hij tijdens het grondwerken ineens met een deksel van een emmer aan. Of hij sleurt een grote bigbag onder de draad door, om vervolgens met dat ding achter onze andere paarden aan te rennen. Het is een enorme kroelkip, kan tijden bij je staan met zijn hoofd tegen je aan. Als je boos wordt met teveel lading, wordt hij echt gevaarlijk. Dan krijg je zijn achterbenen cadeau. Al met al soms een behoorlijke opgave, met name voor mijn vriend die hem ineens heeft zien veranderen. Ik moet vriendlief even op weg helpen om om te gaan. We zijn allebei blij dat hij uit zijn schulp is, maar moeten samen even de juiste modus vinden.

Onze oudere ruin is ook LBE, enorm nieuwsgierig, snel afgeleid, pakt ook alles vast, weet alles beter, is enorm loslippig, enorme knuffel, snelheidsduivel, ongeduldig en maakt goed gebruik van zijn voorbenen ( niet naar ons, maar in zijn spel).

Onze merries zijn allebei RBE, dat houd je scherp! ;-) Hoewel het LBE besmettelijk lijkt te zijn, aangezien mijn enorm gespannen merrie ook ineens enorm herkenbare trekjes gaat vertonen.


Je omschrijft zowat mijn huidige paard joh! Chab reageerde op niks. Je kon doen wat je wilde maar vooruit ho maar. De afgelopen weken gaat hij steeds meer lopen en reageert hij beter of laat meer zien wat ik niet goed doe of als hij iets moeilijk vindt. Ik ben hier enorm blij mee. De stal eigenaar wat minder, want hij heeft de deksel van zijn slowfeeder gemold haha. Hij rent ook achter plastic aan om te gieren. Hij is enorm nieuwsgierig, maar bedenkt ook zijn eigen parcours..

Exploderen jullie paarden ook wel eens uit joligheid of soms frustratie?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:34

Zam_Cas schreef:
Ow herkenbaar, die niet zo blije staleigenaar (oeps). Gelukkig hebben we nu een eigen plekje en zijn we de enige die er 'last' van hebben. Bezoekers ‘waarschuw’ ik altijd voor hem. Hij werd voornamelijk gezien als vervelend en onaangenaam en onopgevoed.

Dat exploderen herken ik wel, hij is zo jolig als de pest. Krijg regelmatig filmpjes en dan doe ik een schietgebedje ‘ doe dat niet onder het zadel, pleeeeeaaaaassssseee!’


Nou dat had ik vandaag dus. Het waaide enorm. Ik dacht dat het niet zo slim was om te gaan rijden. Ik had gelijk.. Hij was na de 'nieuwe, maar o zo moeilijke dressuuroefeningen' aan de hand aan de longe niet te houden. Hij scheurde door de rijbak heen als een soort hert en dat ging 20 minuten zo door. De stal eigenaar was toen ook niet zo blij met mij.. Heb keurig de bak weer bij elkaar geharkt..

Dus ik ben niet de enige? Want het was niet gericht bokken naar mij, maar echt uit joligheid met een hinnik..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:37

petra8 schreef:
Zam-cas, wat fijn herkenbaar geschreven, idd de slappe lach of grijze haren met een LBE paard. Geen dag is het zelfde.

Soms vraag ik me af of een LBE paard geen LBE paard is omdat LBE paard eigenaren misschien net iets losser zijn en iets sneller de humor van iets inzien. Mijn paard heb ik vorig jaar van iemand gekocht voor wie hij een miskoop was. Hij was bij haar ongelukkig omdat hij een heet sportpaard moest zijn en hij was bij haar echt geen LBE paard.


Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik zelf niet houd van elke dag hetzelfde. Elke dag dressuren zou ik dus dood ongelukkig van worden.. Ik merk dat Chab ook doodongelukkig wordt als ik elke dag hetzelfde zou doen.. Ik ben zelf redelijk creatief (krijg je als je sociaal werker bent), merk dat dit ook wel van pas komt om hem te motiveren te lopen.. Soms vindt hij t dan zo leuk dat hij als een soort hert door de bak gaat..

Ik lach me overigens rot om hem als hij weer een grapje uit haalt.. Je kan het dan ook echt aan zn hoofd zien..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:46

Zam_Cas schreef:
Ik herken het heel erg, het jolige. Helemaal als hij een nieuw soort sprong uitvindt, het is net of hij wil zeggen ‘ wauw, zag je dat!? Ik heb er niet eens op geoefend!’ En ik houd mijn hart vast..

Ook leuk, mijn staleigenaar had ( in de tijd dat we nog in pension stonden) net de waterbak gevuld. Ze was net klaar, meneer pakt de hele bak op en gaat er mee lopen! Of de slang pakken en achter de anderen aan gaan, ook hilarisch. Maar zelf nat worden is een no go. De dierenarts aan haar riem vastpakken en optillen was echt de grap van de maand, vond hij zelf.

Zit geen kwaad in, maar het is niet dat ik tegen iemand anders zeg ‘ ga maar lekker met hem wandelen’.


Chab is een aparte.. Maar precies zoals jij omschrijft. Hij haalt ook grapjes uit.. Ik heb een filmpje waarbij hij moet galopperen, maar het hier niet mee eens is.. Ik wil je het filmpje wel eens laten zien, maar weet niet zo goed hoe dat hier op bokt allemaal moet. Maar ik heb mij rot gelachen.. Zo ook met springen in de longeer cirkel.. Eerst als een hert, omdat tie t zo leuk vindt.. En dan is t 'Zie je het hoe goed ik het deed?'

Chab eet ook alles, teugels, longeer lijn, maar ook mn zweep is geregeld de sjaak.. Of hij bijt in hindernissen haha..

Bij Chab is het ook geen kwaad, maar niet iedereen kan met hem weglopen. Als hij mensen niet leuk vindt of die pakken het niet goed aan, dan komt hij omhoog of gaat hij stilstaan.. Dit is al een aantal keer gebeurd of hij laat zn halster niet om doen.. Met grondwerk is hij soms jolig, waardoor ik hem niet altijd met andere durf te laten werken ivm bokkensprongen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:56

petra8 schreef:
We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)


Haha oke das waar! Hahahahaaa! Maar dan heb ik van alles wat hahah.. Ik wil soms ook niet werken/heb mijn dolle 5 minuten, maak grapjes, maar soms ook super sensitief hahah..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:29

Zam_Cas schreef:
Oooh Chab klinkt als de mijne! Zo grappig en ook wel fijn om gelijkenis te lezen. Heb echt weleens met mijn handen in het haar gezeten. Vooral toen hij nog erg wisselde tussen LBE en LBI.

Ik probeer ze niet in een hokje te stoppen, maar het helpt wel enorm ;-) Volgens een persoonlijkheidstest ( ook hier op bokt) ben ik een entertainer. Dus ik zie overeenkomsten haha! En ik weet ook altijd alles beter en vind mezelf hilarisch. Maar ben ook uber gevoelig ;-)


Waar heb je die gevonden? Ik wil die ook wel doen..

O ja hoor zit ook wel eens met Mn handen in t haar. Zoals vandaag dat tie als de malle door die bak ging. Waar lag t dan aan vraag ik me af.. gelukkig aan de lijn.. maar hij liep in iedergeval..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:31

ninaphilo schreef:
Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')


Ja chab doet ook super zn best, maar wordt soms gefrustreerd. Dan gaat tie bijten in t touw of met zn voor voet schrapen.. Daarna kan hij omhoog komen als de druk te hoog wordt en daarna blokkeert hij. Maar als tie t eenmaal snapt dan is het van je wilde dit toch?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:11

Kom ik weer met de deur in huis vallen. Welke persoonlijkheid past het beste bij een LBE als ruiter zijnde..? Wat voor persoonlijkheden hebben jullie allemaal als paarden eigenaren van een LBE..?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:05

Gimme_Joy schreef:
Welke test is dat?


16 persoonlijkheids test

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:28

Wijslander schreef:
petra8 schreef:
We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)


Ik heb een LBE én een LBI en ze passen elk op hun eigen manier precies bij me, wat zegt dat dan over mij? :D


Ik weet niet of t bij mij past, tot nu toe gaat t goed. Had hiervoor een Rbi en dat ging niet goed haha..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:54

c_alsemgeest schreef:
Gizeppie schreef:
Kom ik weer met de deur in huis vallen. Welke persoonlijkheid past het beste bij een LBE als ruiter zijnde..? Wat voor persoonlijkheden hebben jullie allemaal als paarden eigenaren van een LBE..?

Ik heb 3 totaal verschillende paarden gehad qua karakter.
Huidige is een duidelijke LBE, vorige een LBI
En mijn merrie zat tussen RBE en RBI in.
Ik kon met alle 3 prima overweg omdat ik erg flexibel ben in het aanpassen. :+
De merrie was echt een gevoelig dametje, de tweede een dominante maar grappige professor en de laatste een hele slimme clown. En alle drie vroegen ze een andere manier van communiceren en rijden.
Ik kan niet zeggen dat de ene beter bij me pastte dan de ander eigenlijk.


Ik had een RBI en kon op de grond alles met hem, maar onder het zadel niet.. Nu heb ik echt een clown..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers