Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:13

Mijn bijrijdpaard is overduidelijk LBE als ik dit allemaal lees :+ .
Erg ondeugend, veel uitstraling, pakt alles met zijn mond vast en bazig.

Als er aan halstertouw aan zijn halster zit moet hij er op sabbelen. Of we nou lopen, grondwerk aan het doen zijn of hij staat vast.

Zijn eetemmertje moet ook in een speciale band, anders gooit hij zijn emmer door de hele paddock. Nu wordt het beperkt en morst hij alleen in zijn band, al zit zijn gezicht altijd wel helemaal vol etensresten.
Hij heeft ook echt een ritueel met eten. Eerst ongeduldig wachten tot het eten klaar is, inclusief een spastisch been wat hij dan optilt. Dan snel rennen naar de band! Als ik niet snel genoeg ben wijst hij echt met zijn neus heel duidelijk van mij naar de band. Zo van "hier moet het!!". En als hij het op heeft pakt hij de emmerrand vast en gooit hij de emmer in de lucht.
Tja.. :')
Afbeelding


ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:22

Met rijden is die van mij wel braaf, alleen erg voorwaarts en op een andere manier ingereden dan ik gewend ben. Dus het heeft wel even geduurd voordat ik een beetje snapte hoe alle knopjes werkten :').

Aan de hand werken is een heel ander verhaal. Als ik te veel druk geef, al is het maar mentaal, dan wordt hij gefrustreerd en daarna boos. Vooral als hij niet precies snapt wat hij moet doen of als hij het nut er niet van in ziet, bijvoorbeeld bij kleinere simpelere oefeningen.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:58

Dat niet naar buiten willen herken ik ook niet. Buitenrijden is juist hetgene wat hij het liefste doet, het liefst alles in draf en galop.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:36

Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:51

Gizeppie schreef:
ninaphilo schreef:
Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')


Ja chab doet ook super zn best, maar wordt soms gefrustreerd. Dan gaat tie bijten in t touw of met zn voor voet schrapen.. Daarna kan hij omhoog komen als de druk te hoog wordt en daarna blokkeert hij. Maar als tie t eenmaal snapt dan is het van je wilde dit toch?

Dat doet die van mij ook allemaal!! Echt ook gewoon letterlijk hoe je het omschrijft!


ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:26

Ontploffen doet mijn bijrijdpaard soms. Als hij van de paddocks naar de wei mag (elke dag.. :+ ), als hij alleen achterblijft of als hij in de wei heel blij is. Maar eigenlijk nooit als we aan het werk zijn of als ik er op zit. *even afkloppen*

Ik denk dat hij je spiegelt. Mijne doet dat ook enorm. Laatst kreeg ik de deur van het huisje niet open, waar alle spullen liggen. Werd ik zo enorm gefrustreerd van, en hij stond achter mij te wachten omdat hij weet dat we iets gingen doen. Hij werd ook gefrustreerd door mij, ik voelde me bijna schuldig :=.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:24

Als je paard van nature ongeduldig is kan het best door het wachten komen. Als hij gevoelig is kan het door jouw emoties komen. Kan ook best een mix van beide zijn.

Ik ben wel eens flink gefrustreerd geworden tijdens grondwerk. Was niet handig want ik kreeg dat 10 keer zo hard terug. Ben toen de bak uit gegaan zodat we beiden even konden kalmeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers