Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

mindful

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:58

Hahahaha welkom in het clubje c_alsemgeest :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:52

_O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:39

Hahahaahahahaha die tong _O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:06

Hahaha *-:) +:)+

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:54

zo grappig en allemaal dezelfde trekjes :+

wat ik graag van jullie wil weten, hoe gaat het dan met het rijden?

Ik heb dus 4 jaar geleden voor het eerst in mijn leven angst gehad om nog te rijden, ik had hem vooruit gestuurd terwijl hij naar een vreemde merrie achter ons wou aanvallen (ze kwam te dicht in de buurt van 'zijn merrie') en toen is hij in verzet gegaan en heeft hij 2 x achter elkaar gesteigerd dat we bijna omvielen.

Van toen is de schrik er echt ingekropen bij mij, hij duikt onderweg bv ook naar het gras en dan ben ik echt alle contact kwijt, dat initiatief nemen vind ik echt beangstigend soms

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:26

Phoeh wat een opluchting van dit allemaal te lezen, ik loop al jaren rond dat die verschijnselen aan mij liggen 8)7 , niet dus. Ben ook introvert en niet zo speels dus :')
mij werd altijd verteld dat het geen goede match is, kan me nu niet meer schelen wat ze zeggen hahaha, we kunnen elkaar zeer goed lezen en ik weet perfect wat ik kan verwachten.
Het is voor mijn leeftijd niet een paard waarop je zit te wachten maar hij heeft me ontzettend veel bijgeleerd endaar dank ik hem voor.
Gelukkig is hij achteraan veel braver dan vanvoor, vooraan is het meer een krokodiltype, sta je te dicht dan heb je pech, komt hij te dicht dan heeft hij pech ~~}>

Ik blijf het alleen ongemakkelijk en frustrerend vinden om met hem te rijden, geen enkele dag is dezelfde. Nooit kan ik eens ontspannen vertrekken, hup zadeltje erop en weg, zit er nooit in voor ons.

Nu komt het probleem 'harem verlaten', er nog eens bij. Krijg je van die paniekgillen onderweg, net of de wereld gaat vergaan :roll:

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:43

ja, dat niet kunnen stilstaan is ook zoiets >;)

Heb daarstraks eens de tijd genomen om hem grondig te poetsen, staart gewassen (hangt altijd vol klonters mest) :\ , en wat doet die na 5 minuten los te zijn...juist _-:( , het leek weer een ver verleden dat die nog proper was.

Ik was eerst van plan om effe te gaan grondwerken en dan stoer erop maar na 1 uur poetsen en staart wassen, had ik het gehad, we hebben fijn geoefend op 'ik zal niet bijten als je vooraan naast mij staat' en dan was het goed geweest.

Ik ben nu 14 dgn magnesium aan het geven met nog iets waar drukke paarden rustiger van worden, :n niet dus, ik zie geen enkel effect :roll:

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:39

De mijne wil wel vertrekken maar kan heel gespannen blijven en op zijn hoede.
Maakt zich erg groot en staat 'bevroren' te kijken wat dan meestal eindigt in een flinke bok of luid gehinnik naar zielige merrie die uren staat te schreeuwen op hem (om de 30") zonder ophouden. Moet je weten dat ze nooit alleen achterblijft (3)

Die spanningen haat ik en daardoor durf ik ook niet meer vertrekken, zelfs met 2 maar dan niet 'zijn' merrie maar een andere uit onze kudde, kan hem niet troosten :')

Een echte baby >;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 06:30

Ben nu 3 dagen na elkaar gaan wandelen aan de hand en dag 3 was echt leuk, bleef netjes naast me.
Heb hem af en toe laten cirkelen als hij te snel ging, heb nog wat technieken opgefrist qua omgang.
Hoe stappen jullie aan de hand? Hoe gaan jullie ermee om als ze kijkerig en heel vooruit staan?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 06:47

Flew schreef:
Mijn LBE vindt wandelen saai. := Die wil gewoon onder het zadel mee.

ja zou kunnen dat die van mij het binnenkort ook niet leuk meer vindt, maar nu nog wel, waarschijnlijk omdat hij al maanden niet meer buiten de bak is geweest.
Het is ook redelijk druk in onze omgeving, fietsers, luchthaven, traktoren, wandelaars,...veel om naar te kijken 8-)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:25

hahaha een onzichtbare hindernis _O-
doe ik ook, heel veel stuur- en wijkoefeningen, als ik ga wandelen is er zo een mini grachtje waar ik hem dan overstuur, tijdens de sprong lijkt het meer een beek van 2 meter breed ofzo en dan springt die nog het liefst in de richting waar ik sta natuurlijk >;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:27

Fabster schreef:
Ik wandel ook weinig. Geen zin in. Wandel al met de honden. Maar mijn LBE hoeftook niet zo nodig. Die is dan zo sloom, dat ik veel te veel werk heb om haar aan de praat te houden. Dus we (ik) rijden liever.

ik doe het ook niet graag, maar leg het mezelf op want anders doe ik weer niks met hem en de piste vind hij zo saai, buiten fleurt die helemaal op en omdat ik dit niet in mijn eentje aandurf, blijft het bij wandelen, jammer genoeg

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:07

@jaan, mag ik vragen hoe je dat aangepakt hebt met de lange lijnen? Hoofdstel met bit erin?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:03

ok dankje Jaan

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:20

rumay schreef:
Kan je paard ook lbe en lbi ineen zijn? Herken nl van beide behoorlijk veel

ja hoor, die van mij is ook beiden en het hangt ervan af op wat ik het meest train dan switched die weer :+

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:28

Hahahaha Ilja, om gek te worden soms :+
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:29

Hahahaha Ilja, om gek te worden soms :+
Afbeelding
Hier had hij net alle ijsblokken uit het watervat gevist, vandaar zijn ijsneus

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:51

_O- diene kop (hoofd, sorry) :))

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:18

‘Verdediger’ :(:) , zoiets dus
Jet heeft net hetzelfde gedrag als hierboven beschreven, hij verspilt bergen energie voor het minste. Schrikt zich ook telkens een aap als ik plots om de hoek verschijn := hij lijkt altijd zo stoer maar dat is ie niet, en van het moment dat ik dat eindelijk doorhad, is het werken met hem wel een beetje makkelijker geworden. In de zin van dat ik hem kon kalmeren door zelf rustig te blijven en duidelijke afspraken te maken, het heeft me veel wijsheid gebracht maar ontspannen rijden met hem zit er nog steeds niet in, zo jammer vind k dat

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:04

heel veel sterkte fabster, :(:)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:50

eergisteren sinds lange tijd piste werk hervat met grondwerk alle oefeningen opgefrist en dan erop gegaan, ging supergoed dus dapper buiten effe gaan uitstappen 8-)

ik was apetrots, al was het maar 500 meter of zoiets :P
Vandaag nog eens geprobeerd en het grondwerk liep echt weer vlotjes dus er weer op gegaan en als beloning gaan uitstappen, ditmaal wou ik het dubbele doen maar dat kwam niet goed, hij ging in verzet na zo'n 200meter, heb mooie woorden moeten geven om enkele passen meer te doen. De moed zit weer in mijn schoenen, ik vrees dat we nooit alleen op stap kunnen gaan.

Heb er soms echt genoeg van, de lasten wegen zwaarder dan de lusten. Ik heb totaal geen balans in plezier en ontspanning.

Hoe gaan jullie hiermee om?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:00

bedankt voor jullie ervaringen, ik ga het na bijna 5 jaar ook moeten loslaten, op de grond kan ik er bijna alles mee, heb hem zo fijn getuned op veel oefeningen, vooral op wijken, van richting veranderen. Ik kan haast lezen en schrijven met dit paard, zoveel uren werk en oefeningen in gestoken.
Enorm veel geleerd op al die jaren, ik vooral van hem. op dat gebied is hij een Godsgeschenk, heeft me een hele andere paardenwereld laten kennen.
Het is de enige (buiten mijn puppyBelg van 2,5jaar) die enthousiast op me afkomt als die me ziet met zijn helblauwe touwhalster, altijd enthousiast en dat motiveert me elke keer weer, krijg je energie van.
En toch wil hij niet verder als ik buiten ga met hem, op zijn rug verandert hij weer in een bang vogeltje.
Daar ik alles alleen moet doen, durf ik geen risico's meer nemen, zo jammer want wandelen vind hij superleuk
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 06:25

kan ik nog eens proberen, Pairadice, thnx Fabster ;-)