Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:22

Mijn trekpaardruin is duidelijk een LBE. Dat happen/bijten, het clowneske gedrag, slim zijn, met zn mond alles vastpakken.... Helemaal! Zo had hij op z'n 3e al op beide deuren van z'n stal een extra slot, omdat ie die steeds opendeed, stond ie regelmatig ineens achter me, terwijl ik m toch echt op de poetsplek gezet had. Voorbeeldje:

Hij had ook veel andere plannen met de pilonnen waarmee ik met m'n hond aan het trainen was...
Afbeelding
Hij is ook enorm veelzijdig: mennen, onder het zadel, zonder zadel, ringrijden, fietsen, wandelen, mee als handpaard, op het land werken, trektochten, grondwerk, trecdingetjes, schriktraining, longeren, pushbal. Hij is bloednieuwsgierig en doet het allemaal! Nieuwe dingen doet ie bijna nooit in 1x, maar als ie weet dat t goed zit, zit t ook echt goed.
Afbeelding
Nog paar filmpjes over z'n humor:

(ik heb al wat emmers versleten.... :') )
En zo relaxed is ie:


Ik ga dit topic eens op t gemak doorlezen om (nog) beter met hem om te kunnen gaan.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-


Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:28

Kaitlyn schreef:
Hier had ik gisteren iets. Ze is hengstig en dan altijd wat knorrig. Tijdens het rijden wel braaf maar wat dribbelig dus ik haar fiks aan de bak gezet zodat ze daar mee bezig kon zijn. Toch heel fijn gereden en besloten om buiten even een rondje uit te stappen. Dit hadden we al maanden niet meer gedaan dus ik dacht; ik zie wel of het gaat, zo niet dan keren we om. Er kwamen een paar idioten met een rotgang voorbij jagen maar ze keek niet op of om. Wij uiteindelijk een paadje ingeslagen tussen de weilanden door. Lekker rijden, soms vond ze iets wel "spannend" (een zeil tussen de bosjes bijvoorbeeld, maar meer omdat het ineens niet "klopte" met de omgeving en niet omdat ze het eng vond) maar met een keertje extra been en een "toe maar" liep ze door. Totdat ze een, let op!, hoopje grond zag liggen van ongeveer een halve meter hoog. Dat kon toch echt niet tussen de bomen en bosjes. :n
En echt niet dat ze erlangs wilde lopen! Ze vond het niet eng, ze had gewoon besloten dit niet te willen. Uiteindelijk heb ik haar een keer streng toegesproken en een keer mijn hakken erin gepord. Toen besloot ze dat het niks was en ze door kon lopen. :') Op de terugweg zag ze uiteraard niks vreemds aan aan de hopen zand (even verderop lagen er nog een paar).
.

Herkenbaar!
Die van is echt nergens bang van! De grootste trekkers en vrachtwagens kunnen op 10cm voorbij komen, hij loopt gewoon relaxed door aan een lang teugeltje. Maar hij heeft steeds fases dat er 'iets' enorm eng is. Tijdje geleden was dat een kinderwagen! Echt tot op 2 benen in 1x omdraaien, whahahaha! Je zou m toch.... En die mensen ook gek kijken (en bang, 1.80m trekpaard dat debiel doet zo voor je) _O-

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:51

Wat is dat corner game?

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:01

Thanks voor de uitleg. Ik heb echt nog zoooooooo veel te leren. Met wat voor opdrachten kunnen jullie je LBE het beste/meest uidagen? En hoe voer je dat uit? Hoe ben je tot die opdracht gekomen?

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:06

Wat is de faling leave?

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:10

En wat is de gedachte achter deze falling leaf? (Ben echt n leek)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:58

Bommeltje_ schreef:
Ik heb even een vraagje tussendoor. Spiegelt jullie LBE paard ook zo? Die van mij wel enorm. Dat is fijn, maar soms wel lastig :P

Enorm! Op de heppie-dagen geweldig, op mijn dipdagen echt niet tof :n Ga dan meestal niet op pad... :o

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

NailB schreef:
Volgens mij sla jij de spijker op zijn kop Sizzle, een voorbeen of zuur gezicht is dan terecht. Wanneer ik die (duidelijke) aanwijzing mis of negeer klapt ze ook echt dicht en doet ze verder niets meer.

Die zijn dan idd terecht! Vroeger nam ik die nooit serieus, maar m'n fysio wees me er jaren geleden op en sindsdien wel gaan doen. Zijn reactie op mij, leerde mij een boel over mezelf. Ook dat ik dan niet fanatiek moet gaan trainen oid. Moet ik dan echt niet doen.
Gelukkig trekt ie me er ook vaak uit met z'n humor.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:33

Gister is die van mij o.a. gemasseerd. Die vrouw was er voor het eerst en ze vond m heel open, zeg maar (weet niet meer hoe ze het zei). What you see is what you get ;)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:38

Een opmerking dat ie niet opgevoed is krijg ik eigenlijk nooit, want over t algemeen gedraagt hij zich geweldig. Plant m ergens neer en hij blijft staan, loopt netjes mee, loopt niet over of door je heen, etc.

Zat toevallig vanochtend, na weer in dit topic gelezen te hebben, te bedenken dat t bedt tijdje geleden was dat we discussie hadden gehad. Had ik niets moeten denken... Hij heeft straalkanker, dus stralen insmeren is dagelijkse kost. Maar vandaag kon die linkervoorvoet absoluut echt NIET omhoog.... }:) Zweet op m'n rug! Is niet niets, een voet omhoog krijgen van een trekpaard van bijna 1.80 die vandaag GEEN zin daarin had. (En de andere voeten gaf ie direct, zonder probleem, echt hoor!)
Hij zal wel gedacht hebben, jij mij aan het werk zetten (getraind op strand), ik jou ook aan het werk zetten. : ~~}> Of zoiets haha

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:50

Die van mij kent ook geen paniek, gelukkig. Vind ik fijn.
Hij is ook megagoed is sloten etc. Extreem lenige en sterke lippen. De DA zei het vanochtend nog (die kwam oa voor z'n gebit en hij werkte zooooo lekker mee :n )

Hoe zijn die van jullie als ze ziek zijn? Die van mij is aan de ene kant echt n moetje, want hij laat het erg snel merken en zien als ie niet fit is. Op zich erg fijn natuurlijk. Mindere kant is, dat ie dus ook echt een gruwelijke hekel heeft aan naalden en prikjes. Dan denk je, een paard van 1000kg vs. een mininaaldje, dat voelt ie toch niet? Nou, en óf ie t voelt! :oo Gelukkig zijn beide DA niet bangig aangelegd (die ik vroeger had wel, daarom heeft ie t denk ik ook zo opgeblazen)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:08

Ik heb de mijne vanaf veulen af aan, in mei wordt ie alweer 10! Maar hij was als veulen net zo eigenlijk. Verchristelijk nieuwsgierig en ook best aanhankelijk. Stond toen al met alles in z'n bakkes enzo :D Denk er altijd met wen glimlach aan terug hoor.

Die van mij had gister weer een actie. We hebben in de middelste wei een grote berg grond liggen, denk ruim 1,5m hoog. Nu hadden ze t hek opengekregen dus ze liepen in de wei en rarara, wie klimt er direct die berg op? Juustem!
In een kuil op de die berg lag nog water, dus hij wil daar denk ik mee gaan spelen ofzo, maar toen is ie tot z'n buuk weggezakt in die modder.
Ik kwam vlak erna aan en riep m. Kreeg ik een hinnik die ik niet vaak krijg van m. Aparte toon. Toen zag ik m redelijk worstelen op die berg, leek alsof ie aan t rollen was. Maar nadat ie weer beneden stond zag ik wat er aan de hand was.
Echt, van z'n neus tot z'n staart was het 1 plakkaat modder :oo :oo Dus heb m gisteravond nog onder de waterspuit gezet.
Wat n druif...

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:54

Hier nog een foto van m van gister. Ik had z'n kop al beetje van modder ontdaan en op z'n benen is alles wat niet nat is al opgedroogde modder. Moest de spuit op de hardste straal zetten om het er een beetje af te krijgen...
Afbeelding
En zoals je zit achter een wondje. Bij t losworstelen heeft ie zichzelf geraakt denk ik. Kroonrand was er stukje af. Voor de rest niets aan de hand, zover ik kon en kan zien. Vanmiddag ff rondje stappen.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:21

Tycho is geen uitbreker, tenminste, niet uit de wei. Hij blijft zelfs achter een enkel draadje op kniehoogte :=
Staldeuren daarentegen.... Op ons vorige plekje had ie op beide deuren van z'n stal een extra beveiliging, anders stond ie om de haverklap voor het raam of op de camping.... _O-

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 06:43

Ik hoef ook weinig tot niets te verwachten als ik niet lekker in m'n vel zit. Tot bepaalde hoogte moet ik dan echt niet aan het werk met m, maar als ik zelf overloop, is hij er juist voor me eigenlijk. Als ik dan een ritje ga maken met m, beurt hij me op. :+:

Ik ben nu een boek aan het lezen over het lezen en luisteren naar je paard en jezelf in lichaamstaal, heeft daar dus alles mee te maken. Erg benieuwd

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 06:56


TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:57

Mijn ruin was als veulen (en dus als hengst) echt een bijtertje. Heb dat er gelukkig uitgekregen, maar een happer is het nog steeds. Die lippen móeten álles vastpakken.
Echt bijten heeft ie of doet ie alleen nog maar bij pijn of als ie echt boos is, maar ik heb nog nooit een blauwe plek oid ervan gehad, dus raken doet ie me niet.

Hij vond vanochtend dat ik laat was geloof ik. Ik werd m'n bed uit gehinnikt namelijk :P (zijn stal is 5m bij mijn slaapkamerraam vandaan, ik zeg m dus vanaf daar altijd goedemorgen :D )

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:54

Die van mij is bomproof, duwt het liefst z'n neus nog tegen een voorbij stormende vrachtwagen, bij wijze van. Juist de kleine dingetjes kunnen 'eng' zijn. Duidelijk tussen aanhalingstekens, want hij vindt niets eng en hij is te nieuwsgierig om weg te rennen voor de 'enge' dingen :=

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:24

Ik deel je mening wel dat de mate waarin je iets beleeft per (type) persoon anders is :j Die van mij kan echt lopen donderen voor de kar, maar hij weet en voelt dat ik dan minder snel ben en eerder iets heb van 'Owjee' dan onder het zadel of aan de hand en daar maakt ie errrrug graag gebruik van.
Vanmiddag gaan we weer voor t eerst dit jaar koetsen, dus ben benieuwd, haha! De trukendoos zal wel ff open gaan.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:36

Nou, heeeerlijk ritje met de koets gemaakt. Geen trukendoos die open ging, denk dat hij er gewoon lekker veel zin in had. Die van mij is overigens een 'boerenp[aard', maar stapt hier alle paarden eruit qua tempo hoor. :P

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:18

Vandaag m'n lbe'ertje zelf ons rondje laten kiezen. Nou ja, de terugweg dan iig. Gaat meneer bij ieder hek ff lekker stilstaan, kop erover en beetje kijken, haha! Bij iedere splitsing kijken en je ziet m denken van "Hmmm, wat zal ik doen?" Zo grappig!

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:00

Is ze aan de puber?

Mijn LBErtje gaat best oke op het moment +:)+ Hij wordt steeds wat knuffeliger. Komt zelfs uit zichzelf naar me toe in de wei af en toe :oo (ik weet niet wat me overkomt, haha) Heerlijk hoor, ff kroelen en knuffelen en dan weer door.
Ze kunnen nu op die berg waar hij een tijd geleden op was geklauterd en in vast heeft gezeten. Nou, mooi niet dat ie er nog op gaat! _O- Hij stond vol op de rem ernaast en omdat de rest eromheen ging rennen ging ie mee, maar verder niet, hoewel hij volgens mij enorm graag wil, gezien de pretbederver en oogjes van brandende nieuwsgierigheid ;)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:09

Wat heb ik toch een varken! Meneer heeft, samen met 3 anderen, een flinke paddock waar ze ´s nachts op staan. Die is zasterdag nog helemaal uitgemest, dus weinig plekken vol met mest etc. Maar wat doet ie? Hij gaat languit liggen meuren precies op de enige natte, vieze plek op de hele paddock! Stront zat in z´n oren, heel z´n deken er nat van en hij zelf gooooorrr :oo Maar tis heerlijk weer, dus heb m ff helemaal gewassen :D

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:04

Die van mij laat t best 'duidelijk' merken als er iets is. Of het is gewoon dat ik nu weet wat ie met welk gedrag oid bedoelt...

Mindful, echt super dat je er zo veel aan hebt!!! Blij voor jullie!

Ik kom m'n LBE'ertje ff showen: [ITP] Trekpaard Tycho aan het water
Vriendinnetje omschreef t wel goed, dat je zijn relaxedheid en nuchterheid goed kan zien op de foto's. En onze band. Dat hoop ik iig ook wel ja

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:32

Op 1 spatje na dan bij de meeting he :P

Ik heb weinig energie de laatste twee weken en doe daardoor minder met m'n LBE'ertje. Dat is te merken. Of hij is poepjeschago tegen me, of krijg een enorme hinnik naar m'n hoofd. Probeer dus extra vaak ff langs te wippen. Hopelijk morgen ff flink qualitytime met m en rondje doen. Hoe weet ik nog niet.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 100 bezoekers