meer mensen met left brain introvert paarden?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Wijslander

Re: meer mensen met left brain introvert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:43

Die van mij begint de laatste tijd eindelijk een beetje van zich af te bijten, maar staat in de zomer onder een vliegendekentje omdat ie anders continu gehavend is... Hier dus ook herkenbaar!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 06:43

Slmt9 schreef:
Ik vond het ook een hele worsteling en niet perse zo logisch als wat. Ik ben zelf het tegenovergestelde, ik heb dus heel erg geleerd om mezelf af te moeten remmen, klein te denken en daardoor word ik vaak weer verrast door de grote stappen die we onverwachts maken.

Dit herken ik dan weer helemaal! Van nature past een extravert misschien beter bij me, alleen toen ik er na 5 jaar alleen met mijn introvert dan inderdaad een extreme extravert bij kreeg, heb ik daar weer een paar jaar mee geknutseld voor het ergens op begon te lijken.

Uiteindelijk neemt ieder paard toch zijn eigen uitdagingen mee. En als ik nu behoefte heb aan rust en ontspanning bij de paarden, pak ik toch eerst mijn lbi. :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:14

Purrrfection schreef:
Wijslander schreef:
- Voer: hij is actiever en zit lekkerder in zijn vel met magnesium, extra eiwit en een kleine portie krachtvoer (haver) na training;

Hoe ben je hier achter gekomen? Kwestie van experimenteren?

Daar komt het wel op neer ja!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:48

Whahahaa geweldig :D

Vanochtend kreeg ik een heel groot compliment van mijn lbi. <3 Na 2 weken vrij zijn we weer opgestart met overgangen rijden, na een kwartiertje (en veel beloningen) was hij goed heet, dus hup de bak uit en even uitstappen.

Op de terugweg gaan we links voor het erf (eten!) en rechts is de rijbak, dat weet hij ook precies. We stapten met lange teugel en ineens sloeg hij vol overtuiging rechtsaf naar de bak, klaar voor nog een rondje?! *\o/*

Heb hem beloond en toen zijn we alsnog naar het erf gegaan. :j

Wie zou de lbi en wie de lbe zijn op deze foto? :D

Afbeelding