[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:34

Die van Heleen Davies is inderdaad ook echt een aanrader, een mooie aanvulling op de denken over paarden cursus. Heleen heeft zich net wat meer laten beïnvloeden door verschillende stromingen die ze ook allemaal deels toepast. Die van haar heb ik een maandje geleden gevolgd, en ik ga over drie weken ook op bezoek in Frankrijk *\o/*
Je kan haar misschien een mailtje sturen en haar vragen een cursus te komen geven bij jullie op het eiland als je een groepje bij elkaar kan verzamelen.
De hoeven zien er trouwens prima uit, wel ruimte voor verbetering (maar dat blijft altijd zo ;) ) maar dat gaat met die cursussen zeker goedkomen!

Ik volg trouwens al een tijdje stilletjes mee, en ik vind dat je het echt super aanpakt met hem! En ondertussen zie ik jullie ook regelmatig in de denken over paarden fb groep voorbij komen :o


Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:52

Zijn het niet gewoon vetjes :D
Mijn pony krijgt dat ook zodra hij op het gras komt, is de eerste plek waar het lichaam vet op slaat.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:59

Fijn dat het weer de goede kant op gaat met jullie! Ik volg jullie nu al een tijdje (en zie je ook regelmatig voorbij komen in de verschillende fb groepen ;) ), en ik wil toch eventjes zeggen dat ik écht heel veel bewondering heb voor hoe je alles met hem aanpakt en hoeveel doorzettingsvermogen je hierin hebt. Niet veel mensen die je dit nadoen.

(Ik zat trouwens te denken, is het niet mogelijk om er een kleine pony bij te nemen als gezelschap? Ook meteen leuk voor je dochtertje.)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:59

Oh wat gaaf zeg! Je maakt mij als beginnende hoefnerd wel echt jaloers hoor := . Als je in omgeving Amsterdam bent mag je altijd langs komen bij ons, alleen ik vrees dat er weinig te bekappen valt

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:24

Daphara schreef:
woepsie90 schreef:
Eerste sessie van m’n training at Barehoof Strategy zit er bijna op! Morgen laatste dag van de in totaal 5 dagen. Het is super gaaf! We hebben eerst 3,5e dag theorie gedaan en zijn daarna aan dode hoeven begonnen en gaan daar morgen mee verder, en ook kijken naar de hoeven van de kudde hier op de campus. We krijgen gaandeweg ook horsemanship lessen, de leraar is namelijk door het Pareli programma gegaan omdat hij Pats paarden 4 jaar heeft verzorgd, dus dat is mooi meegenomen!

[ [url=m/Vnx0d4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vBHokH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/73PXD4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jgv5lo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hTodNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZfIIRc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6rwOXO.jpg]Afbeelding[/url] ]



Morgen hebben we een toets en ons huiswerk voor de volgende meer bevat een paar hoofdstukken van ons 4 kilo zware boek leren, een niet-bewerkt filmpje maken van een trim sessie op je eigen paard en... beginnen aan andere paarden, die we moeten documenteren dmv hele veel foto’s van alle kanten voor en na, plus bekap-formulieren per paard invullen (datum, leeftijd, problemen, etc).

Het gaat nog een uitgave worden om genoeg oefen paarden te vinden, we moeten 400 hoeven doen voordat we een diploma krijgen ;) gelukkig mag je een paard herhalen dus het hoeven geen 100 verschillende paarden te zijn... alsnog, een hele opgave op het eiland waar ik woon!

Als iemand geinteresseerd is in een bekapbeurt van mij in Nederland, let me know, ik ben 8 dagen in NL met de feestdagen en kan mijn spullen meenemen. Heb behoorlijk wat paardjes nodig om te kunnen slagen dus alles is mooi meegenomen!



Ik weet niet waar in Nederland je ergens bent, maar ik heb twee Shires, waar je (voorzichtig) wel op mag oefenen. Dat zijn dus 16 hoeven, 4x maatje XL voor de jaarling en 4x XXXL voor de 5 jarige hengst. Ik overweeg zelf ook de cursus te gaan doen, dus zou het wel interssant vinden om je aan het werk te zien.


Zeker zelf een cursus gaan volgen, of je het nou bij Heleen Davies, of bij paard natuurlijk doet, of ergens anders. Je leert op z'n andere manier kijken naar hoeven, ookal besluit je later om het niet zelf te doen (wat ik heel goed snap met 2 shires ;) ), je leert wel begrijpen wat je bekapper de doet.


Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:51

Ik vond het super gezellig dat je bij ons langs kwam, wij gaan nu rustig door oefenen zodat het in maart allemaal net wat makkelijker en sneller zal gaan ;)

Ik ken inderdaad ook wel dat je uiteindelijk voor jezelf de drempel naar het rijden zo groot maakt dat het onmogelijk lijkt :') . Maar zodra jullie daar weer doorheen zijn gaat het wel weer echt genieten zijn!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:02

Ik had stiekem al wat foto's via insta gezien, super fijn dat jij en Harvey echt weer vooruitgang maken!
Laat maar weten wanneer je exact in Nederland bent, dan ben je natuurlijk weer welkom bij mij en Diego! Wij oefenen ondertussen ook rustig door zodat het dan wat soepeler zal gaan ;)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:29

Oh wat fijn dat je erop gereden hebt! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor jullie beide flink wat los maakt. En als ik jou was zou ik een poosje lekker naar je eigen gevoel luisteren en je eigen ding doen, dan kom je er uiteindelijk vanzelf achter wat jullie nodig hebben qua ondersteuning.

Ik herken trouwens de problemen met het touwhalster ook super goed, Diego wordt echt mega boos als ik daarmee probeer te rijden :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:46

Ach arm beest toch, weet je zeker dat het niet stiekem toch een hoefzweer is die nog moet uitbreken? Een paard bij ons liep ook flink kreupel voor 2 weken tot de zweer uiteindelijk openbrak, daarvoor niets te zien/te voelen aan de hoef.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:16

Ja zo lastig altijd...
Misschien inderdaad wel een goed idee om hem eventjes van de wei af te halen, maar misschien wel onder begeleiding wat stappen?
Want in stap op de weg liep hij toch wel zuiver?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:03

Ik vind het zo sneu voor jullie hoe ongelooflijk veel pech jullie hebben gehad, dit hadden jullie echt nooit verdient. Ik vind het ook echt super knap hoe je toch al je ideaal beelden hebt aangepast voor Harvey, ik zal jullie ook zeker via Instagram blijven volgen en wens je voorlopig in ieder geval heel veel sterkte toe met jouw pechvogel :(:)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:33

Wat een fijne update zeg! Ik ben zo blij voor jullie dat jullie eindelijk een beetje de goede kant op gaan.

Gaat het ook al beter met de spanning die Harvey opbouwde?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:21

Oh wat goed zeg! Ben zo blij voor jullie dat het eindelijk lekker loopt! Het is toch wel echt genieten om zo met je paard bezig te kunnen zijn.
Hij ziet er ook echt heel goed uit, niet alleen fysiek, maar hij lijkt ook wel blijer/kalmer uit zn ogen te kijken, heel bijzonder om te zien :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:03

Bij ons in de randstad is het vaak tussen de 250 en de 350, afhankelijk van de luxe en de hoeveelheid werk je zelf bij moet dragen. Soms heb je idd veel goedkoper maar dan mis je ook wel bepaalde dingen, of juist veel duurder waar alles extreem goed is geregeld.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:53

Groot gelijk! De randstad is alles behalve ideaal voor paarden helaas haha
Mijn ervaring is wel dat je voor de mooie PN plekjes (die meer bieden dan een schuil op een wei) redelijk hetzelfde betaald door heel Nederland. Dus ik vrees dat je er financieel niet heel erg op vooruit gaat :')

Hoewel het natuurlijk in Nederland wel veel makkelijker is om gelijkgestemden te vinden wat denk ik wel fijn gaat zijn voor jou en Harvey :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:13

Oh wat een heerlijke update weer, en dat uitzicht :wow:

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:36

Ik duim voor een goede afloop voor jullie, wat dat dan ook mag zijn :+:
Grote beslissingen zijn altijd lastig, zeker als je met zo veel dingen rekening moet houden. Maar ik weet zeker dat de juiste beslissing vanzelf komt zodra je wat meer duidelijkheid hebt :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:10

Oh jeetje wat klinkt dat heftig daar op het eiland! Wel heel fijn dat je gezinnetje weer even compleet is, dat zal ook heel fijn zijn voor jullie :o

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:29

Ach jeetje, niet echt de fotos waar je op had gehoopt.
Wat vindt de dierenarts ervan? Het ziet er in ieder geval niet heel prettig uit voor Harvey :(:)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:29

Ik ben benieuwd wat je eigen dierenarts zegt...
Kissing spines is gelukkig wel redelijk goed te revalideren maar dat moet dan natuurlijk wel binnen de mogelijkheden liggen en moet iets zijn wat je met hem nog aan wilt gaan (zeker met de hele verhuizing erbij).
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen :(:) is niet leuk om er achter te komen dat je paard iets heeft...

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:40

woepsie90 schreef:
Ja inderdaad. En Kissing spines kan ook geopereerd worden, maar we hebben die faciliteiten niet in Isle of Man, daarvoor moet hij met de boot naar Engeland...


Persoonlijk zou ik een operatie ook echt alleen zien als laatste redmiddel, met training kan al heel veel gedaan worden :j
Ik heb je via insta twee accounts doorgestuurd van mensen die ook ex racepaarden met KS hebben, misschien interessant om die eens te bekijken, hopelijk heb je daar wat aan :o

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:02

Wat een heftig bericht zeg |(
Ik leef met jullie mee, en ik weet zeker dat je de juiste beslissing gaat nemen voor hem.

En wat Leo zegt, hij heeft het echt getroffen met jou. Hoeveel jij voor hem hebt gedaan is echt bewonderenswaardig, je hebt hem zo de tijd gegeven om zichzelf te ontwikkelen.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:17

Y;( Y;( Y;(

Echt heel veel sterkte met dit verlies! Het raakt mij zelf zonder dat ik hem überhaupt ken, ik kan me niet voorstellen hoe dat voor jou moet zijn :(:)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:42

Die foto's moet je koesteren! Ze heeft jullie zo mooi vastgelegd, een mooie herinnering voor altijd. <3

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:11

woepsie90 schreef:
Cera_D schreef:
Die foto's moet je koesteren! Ze heeft jullie zo mooi vastgelegd, een mooie herinnering voor altijd. <3


Het was een hij eigenlijk, jonge gozer van midden twintig denk ik :o Ik had wat rondgevraagd en 1 vrouwelijke fotograaf bewerkte haar foto’s allemaal heel donker om wat mysterie erin te verwerken en vond mijn vraag dus best lastig (‘gewone’ lichte foto’s)
en 1 andere vrouw die begon tijdens ons gesprek te vertellen wat ik allemaal aan moest doen, twee setjes kleding, rijlaarzen en tweed jasje en make up, haar omhoog, nagels lakken, olie op Harveys gezicht, hoefolie op, etc etc.
Daaaaag! Dacht ik :') wat een druk zat daarachter zeg, werd er super nerveus van.

Dus toen kwam ik bij deze jongen, hij reageerde dat hij binnen twee dagen kon op die en die tijd, kwam aanzetten in dikke regenlaarzen, met een grote camera tas en doosje mentos om mee te ratelen en binnen 30 minuten waren we klaar :Y) Was een leuke ervaring!


Oh mijn fout :')

Maar echt prachtig gelukt! En goed om te horen dat de ervaring goed was <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers