[LO] paard breekt uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

[LO] paard breekt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-06 17:02

Hoi,
Ik heb een 4 jarige pony,en elke keer als ik hem longeer loopt ie 2 rondjes goed en dan draait ie in een keer razendsnel om en rent ie weg, gevolg is dat ik achter hem aan skie , ik longeer zoiezo in een longeercirkel maar dit maakt niets uit.
iemand tips?


xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-06 14:31

iemand met tips?

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:14

je kunt de longeerlijn aan de longeersingel klikken aan de zijkant en dan aan de binnenbitring vastmaken. je kunt ook aan een ervaren iemand op stal vragen of die wil helpen. Mijn paard heeft het ook een tijdje gedaan alleen in galop, het is gewoon onbalans, als je een longeercirkel hebt kun je hem ook eerst zonder lijn longeren.

sscs
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:46

Als hij/zij zadelmak is, er iemand op laten zitten.. en gelijdelijk af bouwen

(L) Balou moet binnenkort bevallen (L)

poll

Berichten: 201
Geregistreerd: 14-02-06

Re: [LO] paard breekt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:18

longeer je in een longeer cirkel of gewoon een bak? anders kun je de bak afzetten. Longeer cirkel is natuurlijk nog makkelijker. Probeer goed achter de schouder te blijven, dat je telkens het idee heb dat je iets achter hem loopt. zweep naar zn achterkant gericht houden en hem voorwaarts houden zodat ie niet de kans krijgt om om te draaien. En als ie dat wel doet, meteen weer de andere kant op. wees maar een beetje streng hoor.

Bonnie, niet met woorden te beschrijven..!! Hvjou!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:56

hehe een vriendin van mij heb ook dat probleem gehad met een pony maar die had geen interesse voor de zweep (deed hem niks, was er ook niet bang voor) hij had dus geen "respect" voor de zweep. probleem is ook nooit verholpen en de pony is nu 4 jaar ouder.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:16

ik heb dit probleem ook met maddox gehad. Probeer hem voor te zijn, dat hij niet omdraait. Je weet dat het gaat gebeuren. Houdt hem anders op een kleinere volte, zodat je er makkelijker bij kunt. Geef flinke ophoudingen als hij aan de race gaat (niet gaan trekken, dat win je toch niet maar dat heb je al ervaren) Terug laten draaien en weer verder gaan waar je was.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:03

mijn paard doet dit ook. als ik wil longeren dan probeer ik altijd, zoals al gezegd is, hem goed op te sluiten. ik weet niet of dat bij jou paard zo is, maar mijn paard draaide naar buiten, met zijn kont in het touw, zodat ik niets meer kon. en daar moet je nou net voor zijn! probeer om zijn kont heen te lopen en dan kan je hem best een beetje streng aanpakken. verder is het bij deze manier van aanpak best handig als je een niet al-te-hard longeertouw hebt...
toen ik nog een harde had, is die best wel eens door mijn handen gegaan, nou, dan heb je best brandblaren!

Ikke ---> Lovers <--- Robin


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers