[LO] Naar binnen vallen bij longeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosenberg
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-06

[LO] Naar binnen vallen bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 22:28

Dag,

mijn paard valt bij het longeren over de linkerkant telkens plotseling naar binnen en lijkt me aan te willen vallen. Aan het opsluiten met de zweep kan het niet echt liggen want dat doe ik al, ook is de hoek die ik aanneem tussen mij de longe en het paard denk ik goed ivm het opsluiten.
Over de rechterkant doet ze dit gewoon helemaal NIET. Het is telkens bij een hoek.
Op het moment dat het gebeurd kan ik dus zelf en de zweep niet meer achter hem komen waardoor alles stil valt.
Rustig opnieuw proberen geeft ook alleen maar als resultaat dat ze het zelfde telkens weer doet (naar me toe draaien)

Wie kan mij op het juiste spoor zetten ?
Groeten Margot
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-06 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:31

vooraf al met de zweep naar zijn schouder wijzen. Op deze manier houd je paard afstand tussen jou en hemzelf in. oefen dit rustig op de rechterhand en ga daarna pas op de linkerhand. sluit weer af op rechts.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:46

Hi,

Iemand anders hier op bokt had ook ongeveer hetzelfde probleem. Bij haar topic kun je zien wat ik daar had geschreven.
viewtopic.php?f=21&t=518885&hilit=

Ik weet niet of de link het doet, voeg er nu pas voor het eerst eentje toe.
Ben nog niet zo handig met alles hier op bokt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-06 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Werkende link van gemaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:47

oh, nee dus

Nou ja, waarschijnlijk zul je de topic zelf ook wel vinden over de pony die haar ruiter aanvalt tijdens longeren

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:55

tja... bij de schouder naar buiten drijven helpt heel goed bij mijn verzorghafje, als ik het commando geef dat ie moet gaan stappen vanuit draf wilt ie meteen naar binnen komen maar als ik dan met de zweep richting haar schouder wijs loopt ie alweer op zijn rondje... succes iig, ik ben ook geen expert!