Niet meer bereden paard volledig met rust laten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Niet meer bereden paard volledig met rust laten?

Poll eindigt op

Ja, hij is niet voor niks afgekeurd
16 (7%)
Nee, er is behalve rijden nog zoveel wat je met een paard kunt doen (zolang hij het aankan)
196 (92%)

Totaal aantal stemmen: 212


nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 09:10

Bedankt weer allemaal voor jullie antwoorden, en aanvullende diepgang! Trainen, volgens Gini's definitie, heb ik ook niet echt meer gedaan na zijn 'afkeuring'. Het is voornamelijk wandelen met wat stukken rennen (en galop als hij het op zijn heupen krijgt, zoals gisteren). En daarbij let ik echt goed op eventuele pijnsignalen, die heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken bij het wandelen. Wel een van begin tot eind ontspannen bekkie en een blij hoofd!
Stinky is echt een enorme knuffelkont, erg mensgericht, hij zoekt de aandacht echt op. Wat hierboven ook al een beetje genoemd werd, is dat wij inderdaad ook niet genoeg land hebben om hem naar tevredenheid in te parkeren en 'paard te laten zijn'. Met de activiteiten die we ondernemen, wordt dit tekort opgevangen, waardoor de paarden voor zover ik in kan schatten gelukkig zijn.

Ter aanvulling op de richting van een heleboel reacties tot nu toe, het 'helemaal niet belasten' van de mensen bij de stand kwam na, en naar mijn interpretatie los van, de 'nee' op clinicdeelname.
Ik heb ook vroeger les gehad in Greetje Hakvoort's methode, maar dat zijn helaas juist de oefeningen die hij niet meer aankan.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:50

nessinator schreef:
Bedankt weer allemaal voor jullie antwoorden, en aanvullende diepgang! Trainen, volgens Gini's definitie, heb ik ook niet echt meer gedaan na zijn 'afkeuring'. Het is voornamelijk wandelen met wat stukken rennen (en galop als hij het op zijn heupen krijgt, zoals gisteren). En daarbij let ik echt goed op eventuele pijnsignalen, die heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken bij het wandelen. Wel een van begin tot eind ontspannen bekkie en een blij hoofd!
Stinky is echt een enorme knuffelkont, erg mensgericht, hij zoekt de aandacht echt op. Wat hierboven ook al een beetje genoemd werd, is dat wij inderdaad ook niet genoeg land hebben om hem naar tevredenheid in te parkeren en 'paard te laten zijn'. Met de activiteiten die we ondernemen, wordt dit tekort opgevangen, waardoor de paarden voor zover ik in kan schatten gelukkig zijn.

Ter aanvulling op de richting van een heleboel reacties tot nu toe, het 'helemaal niet belasten' van de mensen bij de stand kwam na, en naar mijn interpretatie los van, de 'nee' op clinicdeelname.
Ik heb ook vroeger les gehad in Greetje Hakvoort's methode, maar dat zijn helaas juist de oefeningen die hij niet meer aankan.


Ik begrijp het, voor mijn merrie vallen sommige dingen van Greetje ook af.

Ik heb dus ook les van Josien (Josien Methode) en dat is alleen maar los en in vrijheid. Paard kan dus zelf heel goed aangeven wat lukt en wat ze wel/ niet wil.
Ik ben toch best wel onder de indruk van hoe dat werkt, en wat het met het paard en doet en met mij

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Niet meer bereden paard volledig met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:37

Ik heb nee gestemd. Afhankelijk van hoe 'stuk' een paard is kan er altijd nog wel wat. En pijn is niet altijd zo erg, net als bij mensen. Ik heb ook altijd pijn, maar geniet toch van het wandelen en rijden. Kijk goed naar je paard, ook de dag erna als je wat gedaan hebt. Je ziet het echt wel of het je paard goed doet.