hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 20:22

Hey,

Ik heb twee minipaardjes en ik wil ze graag samen in een team met mij laten samenwerken. Dus dat houd in dat ze vaak naast elkaar met mij mee lopen/draven etc. Nou gaat dat niet zo soepel. De oudste is snel jaloers op de jongste en hapt hem dan. De jongste wil nog wel eens bokken naar de oudste. Ik beloon ze iedere keer als ze normaal naast elkaar kunnen lopen zonder boos op elkaar te worden. Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe laat je ze goed samenwerken?

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/


Petpa

Berichten: 1669
Geregistreerd: 13-07-09

Re: hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:41

Veel trainen

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-22 18:20

Dat doe ik uiteraard :) verder niemand?

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 10:27

Echt heel jammer dat er niemand is die iets weet ..

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:31

Kunnen je paarden gewoon naast elkaar staan zonder iets te doen? Dus echt basis.
Daar zou ik eens beginnen en als dat goed gaat een pasje vooruit vragen en dan steeds iets meer.

Het is ook belangrijk individueel te trainen zodat ze weten dat als ze aan het werk zijn ze de aandacht op jou moeten houden.

Persoonlijk vind ik dat je boos doen naar elkaar echt wel mag corrigeren. Je wilt niet dat ze dat doen als je er tussen staat. Kloten met elkaar mag als ze niet aan het werk zijn

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 10:46

Amber_anne schreef:
Kunnen je paarden gewoon naast elkaar staan zonder iets te doen? Dus echt basis.
Daar zou ik eens beginnen en als dat goed gaat een pasje vooruit vragen en dan steeds iets meer.

Het is ook belangrijk individueel te trainen zodat ze weten dat als ze aan het werk zijn ze de aandacht op jou moeten houden.

Persoonlijk vind ik dat je boos doen naar elkaar echt wel mag corrigeren. Je wilt niet dat ze dat doen als je er tussen staat. Kloten met elkaar mag als ze niet aan het werk zijn



Dankjewel voor je reactie! :) Op zich kunnen ze naast elkaar staan, maar ook dan is er kans dat ze elkaar gaan bijten. Het is ook geen gemeen bijten, maar echt speelgedrag. Maar de ene mini heeft ook grote gevoelige oogjes dus ben ook gewoon bang dat ie in zijn oog word gebeten per ongeluk.

En het individueel trainen heb je dan bepaalde oefeningen om ze te leren de aandacht bij mij te houden?

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: hoe vrijheidsdressuur (liberty) met 2 mini paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:34

Ik neem aan dat de pony's ook samen buiten staan? Ik zou niet bang zijn dat er eentje in zijn oog wordt gebeten hoor.

Spelen mag van mij ook als ze los staan maar de aandacht moet bij mij blijven als we werken. Heb je al een leid oefeningen gedaan met ze? Dat als je loopt dat ze volgen en als je stil staat dat ze ook meteen stil staan. Doen ze dat niet dan zet ik het paard naar achter door aan het halstertouw te wiebelen.

Heb je al grondwerk les?

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 12:29

Amber_anne schreef:
Ik neem aan dat de pony's ook samen buiten staan? Ik zou niet bang zijn dat er eentje in zijn oog wordt gebeten hoor.

Spelen mag van mij ook als ze los staan maar de aandacht moet bij mij blijven als we werken. Heb je al een leid oefeningen gedaan met ze? Dat als je loopt dat ze volgen en als je stil staat dat ze ook meteen stil staan. Doen ze dat niet dan zet ik het paard naar achter door aan het halstertouw te wiebelen.

Heb je al grondwerk les?


Jaa leidoefeningen doe ik wel met ze, maar heb laatst een video gezien waar ze het nog duidelijker maakten dus daar ga ik weer verder op oefenen. Grondwerk les heb ik niet. Ik leer het ze in principe allemaal zelf. Maar als je leid met twee dan heb je twee touwen in de hand en ik doe degene die dan vaak hapt aan de binnen kant maar corrigeren kan best lastig zijn want kom vaak in de knoop met touwen.

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers