Shets wedstrijdklaar maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Shets wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 10:35

Hoii! Over twee weekjes ga ik naar de zomershow net mijn 2 mini's!
Voor degene die het nog niet kennen, het is een evenement voor paardjes tot 106 cm

Ik ga meedoen met het obstakelparcours en springen.
Ik vroeg me af wat ik met de manen zal doen. De manen zijn aardig lang, dus knotjes word m niet. Hengstenvlecht of vlechtjes? De manen zijn erg dik, dus ik denk toch vlechtjes... wat denken jullie?

En touwhalster of een leren halster?

Als t topic niet goed staat, verplaats maar!

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:37

Zijn er regels?
Als de dieren een mooi elegante hals hebben dan komt dat veel mooier uit met een strakke hengstenvlecht. Een minder mooie hals kan je wat verbloemen met losse vlechten. Maar er zijn meer mogelijkheden. Je kan met lange manen echte kunstwerken maken Google eens op plaatjes van 'diamond braid horse'.

Errug zoet natuurlijk maar ik wordt veel te blij van zoiets :P


Afbeelding

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:38

Doe wat jij fijn vindt, wat makkelijk en fijn is voor je pony en waarmee je het fijn vindt werken (leer of touw)

Dat kan Bokt niet voor jou bepalen.

evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 15:53

troi schreef:
Zijn er regels?
Als de dieren een mooi elegante hals hebben dan komt dat veel mooier uit met een strakke hengstenvlecht. Een minder mooie hals kan je wat verbloemen met losse vlechten. Maar er zijn meer mogelijkheden. Je kan met lange manen echte kunstwerken maken Google eens op plaatjes van 'diamond braid horse'.

Errug zoet natuurlijk maar ik wordt veel te blij van zoiets :P


[ [url=m/v5b7Nh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nee, er zijn niet echt regels over.

Super, dankje! Ga ik kijken

evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 15:53

Onali schreef:
Doe wat jij fijn vindt, wat makkelijk en fijn is voor je pony en waarmee je het fijn vindt werken (leer of touw)

Dat kan Bokt niet voor jou bepalen.


Daar heb je gelijk in

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Shets wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:05

Als het blijft zitten netjes een kant op kammen. En anders zou ik voor de hengstenvlecht gaan. Dat staat toch wat chiquer dan vlechtjes vind ik

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Shets wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:23

Als ik kijk naar de Facebook pagina zie ik de meeste manen gewoon los hangen.

Als je wel iets er in doet, zou ik gaan voor een hengstenvlecht of knotten.
Losse vlechten zien er voor mij uit alsof je niet genoeg tijd had om te knotten. Voor het mooier maken van de hals doet het ook helemaal niets.
Een matje is dan imo netter, maar doet ook helemaal niets voor de hals en vind ik vrij 'simpel'.

Hengstenvlecht zijn erg geschikt voor dikke manen en als je er echt een feestje van wilt maken, zijn er ook nog allerlei variaties van te vinden op YouTube bijvoorbeeld

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Shets wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:30

Afbeelding

Als er geen regels zijn zou ik iets moois ervan maken. Ik vind de foto hierboven bijvoorbeeld erg mooi, maar een hengstenvlecht met bloemen bijvoorbeeld ook.

evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 16:49

Bowo schreef:
Als ik kijk naar de Facebook pagina zie ik de meeste manen gewoon los hangen.

Als je wel iets er in doet, zou ik gaan voor een hengstenvlecht of knotten.
Losse vlechten zien er voor mij uit alsof je niet genoeg tijd had om te knotten. Voor het mooier maken van de hals doet het ook helemaal niets.
Een matje is dan imo netter, maar doet ook helemaal niets voor de hals en vind ik vrij 'simpel'.

Hengstenvlecht zijn erg geschikt voor dikke manen en als je er echt een feestje van wilt maken, zijn er ook nog allerlei variaties van te vinden op YouTube bijvoorbeeld


Ok, bedankt!

evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 16:49

Amber_anne schreef:
[ [url=m/MlDqxi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als er geen regels zijn zou ik iets moois ervan maken. Ik vind de foto hierboven bijvoorbeeld erg mooi, maar een hengstenvlecht met bloemen bijvoorbeeld ook.



Die is idd erg gaaf!

evie2333
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 16:50

capopjekop schreef:
Als het blijft zitten netjes een kant op kammen. En anders zou ik voor de hengstenvlecht gaan. Dat staat toch wat chiquer dan vlechtjes vind ik


Ok. Duidelijk, denk dat ik dan toch een hengstenvlecht doe! Losijkt me wat minder fijn, ook vanwege de warmte. En met een vlecht is het toch wat meer 'wedstrijd'