Shetlander afwisselende beweging geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LauravdHam
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-20

Shetlander afwisselende beweging geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-21 12:05

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een shetlander staan van bijna 4 jaar. Sinds een klein jaartje zijn we begonnen met hem te longeren om hem meer conditie te laten krijgen en te zorgen dat hij niet te dik wordt. We doen dit ongeveer 3 keer in de week en dan ongeveer 20 minuten lang. Dit gaat heel goed, maar we zijn nu een jaartje verder en ik zou graag meer verschillende dingen met hem willen doen om hem beweging te geven. Ik heb namelijk het idee dat hij het longeren een beetje saai gaat vinden. Hij wordt namelijk wat slomer tijdens het longeren en heeft zijn aandacht er niet goed bij. We zijn al wel begonnen met wat balkjes erbij te gebruiken, zodat hij daar overheen kan. Hebben jullie nog wat ideeën wat ik kan doen?

Met hem gaan fietsen ofzo gaat helaas niet, omdat wij thuis maar 2 pony's hebben. De andere kan heel slecht alleen achter blijven dus dit maakt het ook iets lastiger. We hebben hem vorig jaar gekregen toen hij 3 was, dus we zijn rustig begonnen met longeren en hebben dit steeds uitgebouwd. Nu hij bijna 4 is kunnen we misschien wel iets meer gaan doen.



Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Shetlander afwisselende beweging geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:48

Heb je al eens gekeken naar werken aan de hand? Je zou ook kunnen denken aan lange lijnen of lange teugelen of bijvoorbeeld vrijheidsdressuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nickeltje en 33 bezoekers