Dominant gedrag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulinja
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-09-19

Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 12:50

Hoi allemaal! Ik zit met een probleempje. Ik heb nu sinds een maandje een prachtig verzorgpaard. Een merrie van 7 jaar. Alleen is ze qua gedrag ontzettend dominant (steigeren tijdens het longeren, voorbij lopen, in mijn ruimte komen, de nek omhoog gooien). Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil eerst dat de basis vanaf de grond goed is voordat ik erop ga, maar ik weet niet zo goed hoe. Het zal ook wel liggen aan het feit dat we in de kennismakingsfase zitten en het weer ook niet mee helpt. Uiteraard heb ik het gevraagd aan de eigenaresse maar ik dacht misschien is hier iemand die nog andere tips heeft :)

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:52

Les nemen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:53

Niet zoveel van te zeggen. Vertoont ze dit gedrag óók bij anderen, de eigenaresse?
Zo ja, dan zou ik een ander verzorgpaard zoeken.
Zo nee, dan onder begeleiding leren met dit dier om te gaan. Géén zijden handschoentjes, het gaat om je veiligheid.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:55

Neem eens een paar lessen in grondwerk. Ik heb daar zelf na 30 jaar eigen paarden hebben ontzettend veel van geleerd en leer nog. Net als met rijden kun je ook jezelf hierin blijven verbeteren.

Paulinja
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Dominant gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 16:58

Heeft er iemand tips waar je les hierin kan krijgen in de buurt van Utrecht? :)